{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.249 visninger | Oprettet:

Ny bil - BMW kontra Skoda??? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Vi står og skal have ny bil her inden længe, og har kigget på 2 forskellige modeller. Men hvad skal man vælge og hvorfor?
Den ene er en BMW 318d fra 2009 med 105.000 km på klokken, rigtig flot og med Navigation Business anlæg. Pris 360.000 kr.
Den anden er en Skoda Octavia 1,6 TDI Greenline, helt ny og i Ambiente udgaven. Prisen for denne er ca. 310.000 kr.

Nogen der kan fortælle hvorfor man skal give 360.000 kr. for en 2 år gammel bil, når man kan få en helt ny med 4 års garanti til 310.000 kr.?

Jeg er sku lidt forvirret, og ved ikke helt hvilken vi skal vælge. Jeg arbejder som kørende sælger, og kører ca. 35.000-40.000 km. om året.

Håber der er nogen der kan komme med nogle gode og brugbare kommentarer, hvor vidt man er for BMW eller Skoda er jeg ligeglad med. Vil bare gerne høre mening, hvorfor den ene frem for den anden.

God aften til alle, smiley

Jeppe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil - BMW kontra Skoda???
  • #1   16. jul 2011 Prøv begge.. Så du ikke i tvivl.. Bmw smiley

    Du nød til at prøve dem begge.. At købe noget ud fra papir er direkte idiotisk..


  • #2   16. jul 2011 havde valgt en skoda superb til den pris..

  • #3   16. jul 2011 Den er ikke så let,med skodaen får du garanti men også et tab som alle nye biler får når de er kørt over fortovskanten,men jeg ville nu vælge skoden når du skal køre så mange km om året.

  • #4   16. jul 2011 Hvis du nu køber BMW'en hos en premium selection forhandler.
    Får du 2 års garanti eller op til 200.000 km.


  • #5   16. jul 2011 Har prøvet dem begge, og BMW kører altså FANTASTISK. Skoda er også ganske behagelig, og det er trods alt en helt ny bil. Men der er også leveringstid på Skoda 4 måneder, ellers skal det være en demo, og dem er udstyret meget skrabet.

  • #6   16. jul 2011 BMW'en er en importeret tysker

  • #7   16. jul 2011 ingen tvivl... køb skodaen. Jeg havde måske kigget efter en to år gammel superb f.eks. De kan fås til ret så gode penge.

  • #8   16. jul 2011 Din BMW er jo på omkring 200.000 efter 2 år med de km du kører.

  • #9   16. jul 2011 Men hvorfor Skoda'en frem for BMW'en?

  • #10   16. jul 2011 Køb en Skoda superb combi greenline istedet, den bliver du mere glad for

    Extremt meget plads
    Masser af luksus standart
    Selvom du er 2 meter høj, stiller forsædet til dig, så kan du sætte dig om bagi og have plads til benene, mens du stadig kan sidde omme i bagagerummet uden problemer..den er vist kun 13cm længere end en Passat 3C, men der er så meget mere plads i den !

    Også kører den langt på literen ! smiley


  • #11   16. jul 2011 Selvom du godt nok kun får 2½-3 års garanti på Skoda'en grundet kilometerbegrænsningen på 100.000 km i garantien.

    Så havde jeg alligevel valgt Skoda, den er billigere, du kan få den som du vil have den, og den er helt ny.
    Der er et stort værditab på en ny bil, men det er der bestemt også på en brugt bil til 360.000 kr. ved at tage Skoda'en har du allerede sparet de første 50.000 kr smiley

    Jeg har selv en Polo med 1.6 TDI motoren og den kører fantastisk, der er ikke noget at klage over. Og efter den er kørt til, så din Octavia vil uden tvivl have en god brændstoføkonomi, uden de store problemer.


  • #12   16. jul 2011 Det giver jeg Casper M ! fuldstændig ret i, den sidste Superb Greenline jeg hentede var godt nok med den gamle 1.9 TDI motor, men på en blanding af motorvej og landevej kørte den i gennemsnit 20,0 km/l på den første tur, den var sprit ny, havde kørt 5 kilometer eller noget i den stil, og jeg kørte en tur på 200 km i den. Den nye 1.6 TDI burde være endnu bedre til det trick.

    Det tegner det i hvert tilfælde til i min Polo smiley


  • #13   16. jul 2011 Skoda'en burde også være meget billigere i vedligeholdelse. De første 2-4 år vil udgiften være minimal, da du kun skal passe service, mens på BMW'en skal du selv afholde alle udgifter, og mange af de dele som du først skal tænke på om tre år i Skoda'en, det er nu de kommer i BMW'en

  • #14   16. jul 2011 Ja, det kan jeg skam godt se, men jeg tænker også på fremtidig værditab? Burde BMW ikke holde prisen bedre eller hvordan?

    Jeg tror ikke det bliver en Superb, netop fordi jeg synes den er KÆMPE stor, gider ikke have en bil hvor jeg næsten skal bruge både bakkamera og sensorer overalt for at kunne parkere. Det må da være et mareridt i et p-hus.

    Bilerne kører lige langt på literen, men jeg tænker også priser på reparationer. Efter sigende er der næsten ikke nogen på BMW, den er kædetrukket, har fået skiftet bremser 1 gang efter 91.000 km. hvilket jeg synes er flot. Hvordan det er med Skoda ved jeg ikke, men mine forældre har én Touran, som også er i "familie" med Skoda - den er rigtig dyr at holde kørende. En 2.0 TDI DSG 140 hk.



  • #15   16. jul 2011 Generalt har Skoda ikke det store fejl, Fabia har haft med forbros bøsninger, men de er gået tilbage til det gode gamle "Golf 2 system" så undervognen er meget forbedret.

    Og nu kører VAG jo kun Commenrail, men førhen har Skoda aldrig smidt pumpedyser og svinghjul som VW gør


  • #16   16. jul 2011 Dem jeg har talt med der har BMW siger de ikke har nogle reparationer på de biler, de får selvfølgelig de service de skal have og det er det.

  • #17   16. jul 2011 Sådan er det også på Skoda smiley

  • #18   16. jul 2011 Casper M, lyder til du har styr på det smiley

  • #19   16. jul 2011 Ulempen ved Skoda er leveringstiden smiley

  • #20   16. jul 2011 Det er så ulempen ja, medmindre du finder en udstillings model der falder i din smag, ellers tror jeg du med lidt godt snakke værktøj kan få tryllet en du vil have hjem fra en anden forhandler.

    Er selv ved VW/Skoda og skruger rigtig meget i skoda for tiden smiley


  • #21   16. jul 2011 vi har to skodaer..... vi skal aldrig have andet. Det er noget af det billigste vi nogensinde har haft.

    vi har den superb man ser i min profil, og vi har en 05'er Fabia stc som 1.4 TDi....


  • #22   16. jul 2011 He he, jamen det kan vi da så prøve. Men da vi talte med dem lød det ikke til der var nogen i landet, uanset farve desværre.
    Kan desværre ikke vente ret længe, da det så betyder vi skal til at koste yderligere på den nuværende og det ønsker jeg ikke.


  • #23   16. jul 2011 Synes også Superb er rigtig flot, men DAMN den er kæmpestor og det gider jeg virkelig ikke. Man kan jo smugle en mindre børne familie mellem sæderne!

  • #24   16. jul 2011 Så er en octavia nok mere dig hvis du synes Superb er stor, der er den starter vist fra 222.000 for en 1.2 TSI med 105 HK, Ambiente udgave i Combi med metal lak

  • #26   16. jul 2011 Det lyder som om du er mest til Bimmeren, så er det den du skal købe.... Hvorfor skal det hele være så kedeligt smiley


  • #27   16. jul 2011 Jeppe L : Har du lagt dig fuldstændig fast på at det skal være en BMW eller en Skoda ??


  • #28   17. jul 2011 Service på Skoda'en burde ikke være så dyrt, min mor har en Octavia 1.9 TDI, den har de ikke de store udgifter på, der er normalt service, og så er der en kontakt de skal have skiftet ved bagklappen (de venter til service, for den betyder ikke noget andet end en lampe der tænder en gang i mellem).
    Den er fra 2006.

    At dine forældres Touran er dyr i service kan godt have noget at gøre med at den har DSG, samt 2.0 TDI har altid været lidt dyrere at holde end 1.9/1.6 TDI.
    Med min erfaring, så tror jeg også du får Octavia'en til at køre længere på literen end BMW'en, og den burde jo heller ikke være dyr de første 2-3 år, det er jo først derefter udgifterne kommer.

    Tandremmen burde ikke være så dyr på Octavia'en da den er tværstillet, og der vil så også gå flere år inden den skal skiftes. På 1.9 TDI (2007 og frem) var det ved 150.000 km den skulle skiftes.


  • #29   17. jul 2011 *Kongeskoda* - Nej, det er jeg ikke, men det kommer an på hvilke andre du tænker på?

    Brian D - Okay, lyder da godt de ikke rigtig har haft nogle problemer.

    Men stadig så er leveringstiden et problem,

    Jeppe


  • #30   17. jul 2011 Jeppe L : Vi har et hold venner der stod og skulle ha ny bil, og de var sådan set meget vilde med den nye Octavia...... men en af deres naboer er Kia-forhandler og bad dem tage bare en enkelt tur i en KiaCeed 1,6 CDTI....... og det må jeg nok sige.... der blev Ovtavia'en da godt nok lige pludselig forvandlet til et stift hakkebrædt men ret dårlig plastik-kvalitet og plads..... for slet ikke at nævne at Kia har 7 års garanti på hele bilen......

    Så jeg foreslår blot at den er en prøvetur værdig smiley

    Og til alle andre vil jeg lige fortælle at jeg selv kører Skoda Superb og de gamle kører Fabia , så jeg er på ingen måde imod Skoda .... det jeg blot vil frem til er at Kia er kommet meget langt i sidste 5 år og den nye Ceed er en virkelig lækker vogn der kører fremragende....

    Fortsat go' søndag drenge smiley


  • #31   17. jul 2011 * *Kongeskoda* * Hmm, det var da rigtig god info, men jeg frygter lidt værditabet på sådanne biler, altså Kia. Ikke dermed sagt det er en dårlig bil eller noget.
    Men ved ikke om en BMW er lettere at komme af med med tiden,

    Jeppe


  • #32   17. jul 2011 Bemærk, de fine 7 års garanti slutter med 150.000km smiley

  • #33   17. jul 2011 Jamen læs nu lektien.... 7 år eller 150.000 km..... dertil er de første 3 år UDEN km-begrænsning..

    For Skoda er det 4 år eller 100.000 km..... eller 2 år og ubegrænset km...

    Og med de km Jeppe kører pr år... så er der mere garanti i en Kia...

    Og det med værditabet er sgu noget broget noget..... hvor mange herinde har prøvet at kunne sælge deres bil til den pris som et anslået værditab havde sat ???


  • #34   18. jul 2011 Og Kia er billigere i indkøb.

    Men nu har jeg selv kørt en del kilometer i begge, og foretrækker stadig Skoda, hvis jeg skulle vælge. Men det er smag og behag.

    Hvis du var fra Midtjylland kunne jeg anbefale Ikast Automobiler, de har både Kia, Skoda og VW, men i Nordjylland har Uggerhøj vist også disse mærker (blandt andre).


Kommentér på:
Ny bil - BMW kontra Skoda???

Annonce