{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om nedvejning af touran
  • #1   23. jul 2011 den er synet som nedvejet, men der er ik betalt afgift..

  • #2   23. jul 2011 "betaler afgift efter 2001-2500"
    Det må næsten betyde,at du manger at betale afgift fra 60% til 95%



  • #3   23. jul 2011 Jeg ser det som den er vejet ned fra f.eks. 3.000 kg og således er landet i klassen 2001-2500 kg, ikke et spørgsmål om hvorvidt der er betalt fuld moms eller ej!

  • #4   23. jul 2011 Det er fordi den er blevet vejet ned, mens det stadig var tilladt bare at veje ned for at slippe billigere, det er så sidenhen blevet trukket tilbage, så derfor er den ikke på den billige vægtafgift, men betaler stadig vægtafgift som hvis den ikke var vejet ned.

    Hvis du vil have den "billige" vægtafgift og privatbenyttelsesafgift, så skal du betale differencen i afgift op til de 95%, som en bil med totalvægt på max 2000 kg.

    Men alt efter hvor gammel din bil er, og hvor meget den har kørt, så kan Skat vurdere hvad det vil koste at få den betalt fri. Da jeg i sin tid spurgte på den gulpladebil jeg havde, ville det være omkring 14.000 kr, da bilen blev vurderet til 100.000 kr.

    Du kan læse meget mere om det på www.nedvejning.dk, men du skal som sådan bare lave en forespørgsel ved skat om betaling af afgift, og så kan du selv vurdere om det er det værd. Alt efter vurderingen kan det jo hurtigt tjene sig ind.


  • #5   23. jul 2011 Allan R >> En Touran med totalvægt på 3.000 kg ? Come on smiley

    Og teknisk tilladt totalvægt er den totalvægt som modellen er godkendt med, mens den tilladte totalvægt er den som den pågældende bil er godkendt med.
    Men i det der står at man betaler afgift som værende en ikke nedvejet bil, betyder det at man ikke har betalt registreringsafgift tilsvarende nedvejningen.


  • #6   24. jul 2011 Jeg kunne da ikke vide hvilken bil der var tale om, jeg generaliserede bare, ikke andet!
    Go nat


  • #7   25. jul 2011 Allan R >> Der står Touran i overskriften, og der står teknisk totalvægt og tilladt totalvægt smiley

    Men det er helt i orden, vi kan jo alle overse noget smiley


  • #8   25. jul 2011 Ja åbenbart, my bad, sorry:)

Kommentér på:
spørgsmål om nedvejning af touran

Annonce