{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Allan S
Allan S
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75

Køb af alufælg med ekstra rabat {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Seat Altea 2005
Jeg har været så uheldig, at min bil har været udsat for hærværk. Den klassiske med en ridse bilen med fx en nøgle, eller hvad idioten nu har brugt. Så den er mere eller mindre ridset over alt.

Jeg har været ude hos forhandleren hvor jeg har købt den, og de har vurderet, at den skal have en helt ny lakering over det hele. Det kommer til at løbe op i ca. 40.000 kr. - gudskelov man er forsikret!!!

Jeg komner nu til at tænke på, at jeg måske i denne situation kan have nogle gode forhandlingsmuligheder. Jeg kan jo være ligeglad med hvor meget det koster at omlakere bilen, da det jo er forsikringsselskabet der skal betale alligevel.. og dermed kan jeg jo frit vælge hvilken forhandler/værksted jeg vil bruge.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig et sæt nye alufælge, da der bare sidder standard Seat fælge på den nu, fra da jeg købte bilen.

Så mit spørgsmål er så:
Hvor meget kan jeg forlange/bede om i rabat på de nye fælge, hvis jeg så til gengæld giver lige præcis dem lov til at lave skaden på bilen, altså for 40.000 kr. arbejde?

På forhånd tak for jeres indput smiley

OBS: det skal være 16" fælg

Mvh
Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af alufælg med ekstra rabat
  • #1   27. jul 2011 Du skal prøve dig frem.

Normalt skal du ikke regne med det helt vilde...

• #2   27. jul 2011 hvordan kan en omlakering ryge op i 40.000 kr ??

• #3   27. jul 2011 bladguld!!!

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#4   27. jul 2011 Sajmon: Ja, det var også min første tanke, men så tænkte jeg, at der måske var nogen herinde, som havde noget insider-viden, eller blot god erfaring smiley

Jeg synes alligevel at 40.000 kr. er rimelig meget... så tænker at der burde være noget at forhandle med smiley

• #5   27. jul 2011 Nej du skal ikke regne med det helt vilde, da forsikringselskaberne ikke gir den fulde timepris når de får lov til og lave en skade.

Men du er nok nøs til og prøve dig frem.

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#6   27. jul 2011 Finn: han sagde det tog 10 arbejdsdage, og at hele bilen nærmest skulle skilles ad... men aner det ikke, synes også det lød af meget. Jeg er jo egentlig ligeglad, da jeg "kun" betaler min selvrisiko smiley

• #7   27. jul 2011 ja men din forsikrings sum stiger vel også ?

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#8   27. jul 2011 Pilgrim: hvad mener du med "forsikrings sum" ?

• #9   27. jul 2011 ja din præmie stiger også...

og så ryger du 3 trin tilbage...

det vil typisk komme til at koste dig omkring 20000 kr i selvrisiko og præmiestigning over de næste 3-4 år...

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#10   27. jul 2011 Kong gulerod: Nej, det gør jeg ikke, da jeg har en fastpræmieordning, hvilket betyder, at man ikke ryger tilbage i trin.

Det du taler om er hvis man har en bonusreguleret ordning... det er typisk dem der ikke er elitebilist.

• #11   27. jul 2011 ja derfor har man fastpræmieordning med forsikringen ! (;

men bare prøv dig ad med at høre hvad de skal have for et sæt 16" fælge - de koster jo ikke ret meget nu til dags .

• #12   27. jul 2011 Kong Gulerod .

Hvad er det for en skod forsikring du har - hvis der sker det hver gang du laver en skade eller andre laver skade på din bil ?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #13   27. jul 2011 For man dækket det over forsikringen. Synes ofte at have hørt de ikke dækker hærværk medmindre det er sket på flere biler på samme tid.

Kan sku endda huske engang en gut på en bar kom ind og spurgte om der var nogen der havde stenslag i deres forruder !
    Der var udøvet hærværk på hans bil og de ville ikke dække det medmindre der var sket andre biler noget. Så der var 2 men stenslag i deres ruder der lige meldte sig og så smadrede de lige dem derude. Og så dækkede forsikringen !

Sku noget underligt noget.

• #14   27. jul 2011 Håber da at det bliver en god lakering hvis de skal have 40.000 for det.

Men syntes du skal være fræk og sige at du vil have et sæt Alu-fælge med dæk til en god pris ellers finder du bare et andet sted og få ordnet bilen smiley
    -Men at du selvfølgelig foretrækker dem og regner da med at de vil gøre sådan noget for en god kunde smiley

Bum smiley

• #15   27. jul 2011 når andre laver en skade på min bil dækker deres forsikring..
    derudover er en fastpræmieforsikring noget dyrere end en med bonusordning..

så er spørgsmåler da bare hvem der vil betale mest i forsikring.. jeg gider da ikke at betale bilens værdi i forsikring hvert 3 år..

• #16   27. jul 2011 At DU har været hos forhandleren og få en pris, er ikke ensbetydende med at forsikringsselskabet vil have bilen lavet hos dem. Taksatoren vil aldrig give 40k til en omlakering, ellers vil han blive fyret øjeblikkeligt. Han skal nok finde et sted, hvor de kan gøre det til under halv pris...

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#17   27. jul 2011 Casper: jeg mener jo selfølgelig, at skaden bliver dækket på bilens kaskoforsikring. Det er rigtigt, at hvis det er et serie hærværk, så kan jeg slippe for at betale selvrisiko... det er den eneste forskel.

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#18   27. jul 2011 Mike: Ja, det var også mit udgangspunkt smiley

• #19   27. jul 2011 Nemlig! Når de siger den koster 40 kilo betyder det ikke du kan gå ud og prutte med de 40, de siger sikkert du skal bruge den her maler osv.

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#20   27. jul 2011 Kong gulerod: Ja, deres forsikring dækker (hvis det vel og mærke er et uheld), men nu er det jo "ukendt modpart", og da idioten ikke ligefrem har lagt sit visitkort....så er der jo ingen til at betale for skaden, ud over mig/forsikringsselskabet.

Nej, en fastpræmieordning er ikke dyrere end en bonusreguleret.... jo, hvis du er meget ung, men ikke hvis du er +30 og er elitebilist.

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#21   27. jul 2011 280hk Galant: Det er jeg udmærket klar over... men nu har forhandleren også et samarbejde med forsikringsselskabet... så mon ikke de har et fornuftigt samarbejdsgrundlag smiley

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#22   27. jul 2011 Allan R: det er heller ikke de 40.000 jeg vil prutte om... dem skal jeg jo ikke betale alligevel smiley

Det er prisen for de nye fælge jeg vil presse smiley

• #23   27. jul 2011 Allan, det er TAKSATOREN, som bestemmer, hvor mange penge, der skal bruges på bilen. Og han er interesseret i at bruge MINDST muligt, da han er ansat af dit forsikringsselskab. Hvis den forhandler omlakerer biler for 40k, så er der ingen taksatorer, som nogensinde vil bruge dem til det. Så de samarbejder nok i forbindelse med køb af originale reservedele, men sgu da ikke for lakering af biler.

• #24   27. jul 2011 Du skrev:

"og dermed kan jeg jo frit vælge hvilken forhandler/værksted jeg vil bruge"

Og det er lige der, hvor du tager fejl...

• #25   27. jul 2011 Hvis folk selv kunne vælge, så vil de fleste vælge én, man kendte ret godt. Og selvfølgelig aftale med ham på forhånd at hans pris til forsikringsselskabet skulle være 100k, så vil man bare kunne dele resten af pengene, efter han har lakeret bilen for 10k...;)

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

#26   27. jul 2011 280hk Galant: Vi er helt enige om, at det er taksatoren som godkender i sidste ende.

Når jeg siger, at jeg selv kan vælge, mener jeg selvfølgelig blandt de værksteder, som godt kan finde ud af, at prissætte sådan en reperation korrekt, og dermed får deres ting godkendt af taksatoren.

Når de nu siger det kommer til at koste op imod 40.000 kr., så må der jo være noget om snakken. Det er vel lidt svært for dig at vurdere, eftersom du ikke har set skaden.

Det skal måske nævnes, at jeg selv arbejder som assurandør i et ef de store selskaber, og dermed har jeg et ret indgående kendskab til, hvordan tingene fungerer forsikringsmæssigt smiley

Det eneste jeg ikke ved så meget om i denne her sammenhæng, er hvor meget jeg kan prutte prisen ned på nye fælge smiley

Så nej.. jeg tager ikke fejl! smiley

• #27   27. jul 2011 Allan... Jeg har arbejdet med biler de sidste 15 år og har et momsregistreret værksted og har haft med taksatorer at gøre meget længe. Taksatorer samarbejder med tusindvis af værksteder rundt omkring i landet. De samarbejder også med autoophuggere - dvs, hvis de mener at der skal sættes en brugt reservedel på din bil - så gør de bare det, selvom du mener at din bil skal have det bedste af det bedste. Så kan du klage til overtaksatoren, selvfølgelig, men de pisseligeglade...

Så du kan IKKE frit vælge, hvilket værksted du vil bruge.

• #28   27. jul 2011 ...og eftersom du ikke bare kan vælge de dyre drenge der, så bortfalder spørgsmål om billige fælge helt automatisk...:/

• #29   27. jul 2011 men det tror jeg ikke du kan, for det er sikkert forsikringen der vælger lakmanden!

• #30   27. jul 2011 Codan har f.eks. nogen værksteder de bruger, i Kolding er det Terminalen!

• #31   27. jul 2011 Du skriver:

"Jeg synes alligevel at 40.000 kr. er rimelig meget... "

Ja, der tager du ikke fejl. Det er meget. Og det synes de fleste herinde (inkl. dig). Og det gør taksatorer med garanti også.

Og når du siger, "at jeg selv kan vælge, mener jeg selvfølgelig blandt de værksteder, som godt kan finde ud af, at prissætte sådan en reperation korrekt", så ved jeg sgu ikke, hvilket værksted du hermed hentyder til:)

• #32   27. jul 2011 Prisen på fælge skulle ikke kunne påvirkes af at du har fået en forsikringsskade lavet hos det pågældende værksted.

Alt andet lige så skal bilen takseres af taksator, enten ved at taksatoren fysisk ser bilen, eller ved hjælp af fototaks (autotaks), og derefter vurderes tilbuddet på at få den repareret.
    Denne pris kan som sådan være dig ligegyldig, medmindre den nærmer sig de 55-65% af bilens værdi, da det er her totalskade kommer på tale (det lader ikke til at være tilfældet).

Men de 40.000 kr lyder af meget, men det kommer selvfølgelig an på hvor i landet det bliver lavet, da der er forskel på timelønnen. Materialerne skulle gerne være nogenlunde det samme.

Men helt sikkert kan du få billige fælge, men lad være med at bruge din forsikringsskade som grundlag.
    Find de fælge du godt vil have, og så hør hvad du kan få dem til forskellige steder. Jeg har flere gange haft held med at de har matchet priser, eller givet dem billigere, ved at jeg har fundet nøjagtig de samme varer på nettet.

Mine fælge købte jeg hos det lokale VW autoriserede værksted, og fik dem cirka til samme pris som på nettet.

Et godt sted at kigge kan være www.billigalu.dk , men hvis det er originale fælge du går efter, så hent tilbud ved forskellige Seat-forhandlere. De er ofte ikke så dyre.

Det sted hvor du ofte får bedst pris på sådan noget udstyr, er ved det værksted du altid får lavet din bil/service. Eller alternativt steder som aav-dæk, de er en af de større spillere på markedet, men har ikke så mange "værksteder", hvilket gør at de godt kan konkurrere.

Superdæk, Euromaster osv. Pas på at dine hjul er spændt ordentligt når du kommer derfra, og tjek altid deres arbejde, der er desværre mange ting der går lidt for hurtigt de steder. Jeg har oplevet to der har tabt et hjul, på vejen hjem fra det lokale Superdæk-værksted.

Men generelt sørg for at hjulene bliver spændt efter, cirka 200 km efter du har fået nye på, især ved helt nye alufælge, da de godt kan give sig lidt.

• #33   27. jul 2011 Ellers få låsebolte på, så er der da en bolt der holder dem, hehe......

• #34   27. jul 2011 Allan R >> Låsebolte kan også gå løs, ligesom alle de andre.

• #35   27. jul 2011 Da min dyt var blevet udsat for indbrud, måtte jeg frit vælge mellem hvilket værksted jeg ville sende den på, dog ud fra en liste de gav mig.

Så man har begrænset valgfrihed smiley

• #36   27. jul 2011 Da min bil blev skadet, måtte jeg helt selv vælge hvilket værksted jeg kørte på.. smiley

• #37   27. jul 2011 Brian: Ja hvis ikke de er spændt ordentligt, korrekt!

• #38   27. jul 2011 Allan R >> Hvis fælgene er nye, så vil de skulle efterspændes efter cirka 200 km, fordi Alu er et blødt metal, og derfor er der risiko for at det giver sig, og dermed kan boltene løsne sig.
    Og at køre med kun en enkelt bolt ud af måske fem bolte, det kan også skade meget smiley

Generelt anbefales det at man efterspænder sine hjul når man kører med alufælge, men det er værst så længe de er helt nye.

• #39   27. jul 2011 Man skal jo også passe på ikke at overspænde boltene smiley

• #40   27. jul 2011 tja, jeg har ALKA og de bestemmer fuldt ud hvilket værksted jeg skal smide bilen på - med det afspejler sig så også i min kaskopris, ca 35% billigere end hvis jeg selv ville vælge værksted.

og taget i betraktning at jeg har kørt skadefri i 17 år, ja så satser jeg på at køre 17 mere uden skader :o)

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #41   27. jul 2011 Jeg prøvede engang at en dame påkørte mig. Min bil blev skadet på fronten.

Men måtte helt selv frit vælge værksted da det jo var hendes forsikring der skulle betale.

• #42   27. jul 2011 Kim B >> du har kørt skadesfri i 17 år, og Alka er stadig billigst? Hvordan kan det lade sig gøre?
    Men ja, jeg har 7 års anciennitet, og aldrig lavet en skade, men jeg har heller ikke fundet noget billigere. Jeg har så IDA forsikring ( www.beregn.nu), men der er der jo så krav til at man skal være medlem af IDA (fagforening).

• #43   27. jul 2011 konen er medlem af HK, jeg er selvstændig
    bilen er en mitsubishi galant 2,5 V6 med 163 HK og svine dyr i stumper
    bor i københavn sv

så de ting lagt sammen gør at den koster en del at forsikre (at konen er i HK giver rabat)
    ALKA er for vores vedkomne ca 5.000 kr billigere end tryg pr år

for en del år siden skulle jeg lave en indbosforsikring, var i nordea i vordingborg (samarbejder med tryg) og hende der lavede den var ved at falde ned af stolen da den kostede ca 2400 kr, i vordingborg ville samme forsikring koste ca 850 kr.

så postnummer har en hel del og sige for ens forsikring

• #44   27. jul 2011 Kim B >> Det er jeg klar over. Men jeg bor så også i Midtjylland. Alka kan overhovedet ikke komme i nærheden af at være med på priser. Kæresten er også medlem af HK, men det giver ikke nok i rabat smiley

Kommentér på:
Køb af alufælg med ekstra rabat

Annonce