{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.050 visninger | Oprettet:

Steffen M
Steffen M
Tilmeldt:
15. jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Nyttelast - Grænsehandel {{forumTopicSubject}}

Godaften BG!

I morgen skal jeg sammen med de gamle ned til grænsen i Tyskland og handle. De har en Peugeot 308 Stc 112 Hdi med en nyttelast på ca. 450kg. Mit spørgsmål lyder så, hvor meget vægt den egentlig kan klare? Hvis vi fx. køber for 500kg øl og sodavand + os selv 230kg altså = 730kg. Tror i det vil gå? smiley

Tak på forhånd smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyttelast - Grænsehandel
  • #1   27. jul 2011 hvis du bliver stoppet og vejet, så kan den ikke gå.
    I min 406'er kan der være 100-110 rammer, men det må man heller ikke...

    tag trailer med hvis I kan det, det koster det samme i brændstof når der er læs på - jeg har kørt 650 uden trailer og det var mere uøkonomisk end da jeg kørte samme tur men med trailer og bil lovligt læsset.


  • #2   27. jul 2011 overlæs udregnes fra den tilladte totalvægt på bilen....
    så 230 i overvægt af en bil der nok vejer i omegnen af 1800 kg er ikke 60% overvægt.

    Jeg har haft 7-800 kg i min, og jo det går da ud på bremselængden.
    Men da jeg kørte med de 400 kg i bil og så 500 på trailer (totalvægt på 700 uden bremser) der var bremselængden den samme som hvis jeg havde fyldt bilen kun.

    Men brændstof-mæssigt set, så kørte jeg faktisk længere med trailer end jeg gjorde med overfyldt bil, derfor jeg skriver at de skal tage trailer med hvis de har mulighed for det.


  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #3   27. jul 2011 Det skal nok gå, så længe i ikke forsøge at sætte hastighedsrekord ned af hylkedal-bakken ved Kolding :o) husk at juster forlygterne lidt ned smiley

    @ Anders L; dimensionering af bremser, er det noget du ved noget om eller snakker du bare?


  • #4   27. jul 2011 nu skal der MGET til at miste kortet i en 3500 kg bil, lastbil over 3500 kg hedder den 30% og farvel.

    jeg kører transport i en alukassebil på 3500 kg totalvægt, så har haft fat i policen vedr overlæs af denne, de første 7% er gratis, herefter koster det pr %. men for at miste kortet skal sagen først for retten, og i hvert tilfælde bliver der kikket på om hvordan du er blevet stoppet, er det i rutine tjek sker der som regel ikke noget ved godt overlæs, men er du i et uheld (bare et lille) kan du allerede fra 8% overlæs miste kortet.


    I et af alle de politiprogrammer var der en som blev stoppet i en alukassebil 3500 kg, med overlæs så totalvægten blev på 5700 kg = 2200 kg overlæs = 63% overlæs - det eneste han fik var en bøde på 2000 kr. og ikke mere, hverken klip eller mistet kort.


  • #5   27. jul 2011 mht bremser så er min transit på 3500 kg udstyret med samme bremser som 4700 kg modellen.

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #6   27. jul 2011 Tak for alle de hurtige svar smiley Tror bare vi tager chancen, så må vi jo sætte hastighedsrekord på turen der ned smiley

  • #7   27. jul 2011 Det kan også foregå med en god fart hjemad, men vær opmærksom på bump på vejen - det er bilen ikke så glad for...
    Ej - kør fornuftigt, så burde der ikke være noget - men hvis tolderne står ved grænsen på vej derned, så holder de der nok også på vejen hjem, så lad være med overlæs hvis de er der... for så vinker de jer sikkert ind...

    Selv kørte jeg fra padbord over til suderlugum fordi at der stod toldere ved padborg overgangen.... men igen - er fra vesten af, så det var kun en omvej på 25 km smiley så det gik lige...


  • #8   27. jul 2011 http://www.dmoge.dk/Konsulenttjenesten/f%C3%A6rdsel/Documents/totalv%C3%A6gt%20og%20akseltryk.pdf

    læs på side 12.


    Køreklar vægt er bilen med brændstof og alle de væster der skal til for at bilen kan køre.
    derudover er der med regnet en føre af bilen ( 75 kg )


    når du så læser familien ind, dvs din mor og dig ( din far sidder bag rattet )
    så skal din mors og din vægt trækkes fra lastvægten, og det er så DET antal KG som du må fylæde op med bajer.....

    så mit råd, find traileren frem, så kan i have meget mere med hjem smiley


Kommentér på:
Nyttelast - Grænsehandel

Annonce