3.050 visninger
|
Oprettet:
Nyttelast - Grænsehandel {{forumTopicSubject}}
Godaften BG!
I morgen skal jeg sammen med de gamle ned til grænsen i Tyskland og handle. De har en Peugeot 308 Stc 112 Hdi med en nyttelast på ca. 450kg. Mit spørgsmål lyder så, hvor meget vægt den egentlig kan klare? Hvis vi fx. køber for 500kg øl og sodavand + os selv 230kg altså = 730kg. Tror i det vil gå?
Tak på forhånd
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
I min 406'er kan der være 100-110 rammer, men det må man heller ikke...
tag trailer med hvis I kan det, det koster det samme i brændstof når der er læs på - jeg har kørt 650 uden trailer og det var mere uøkonomisk end da jeg kørte samme tur men med trailer og bil lovligt læsset.
feb 2005
så 230 i overvægt af en bil der nok vejer i omegnen af 1800 kg er ikke 60% overvægt.
Jeg har haft 7-800 kg i min, og jo det går da ud på bremselængden.
Men da jeg kørte med de 400 kg i bil og så 500 på trailer (totalvægt på 700 uden bremser) der var bremselængden den samme som hvis jeg havde fyldt bilen kun.
Men brændstof-mæssigt set, så kørte jeg faktisk længere med trailer end jeg gjorde med overfyldt bil, derfor jeg skriver at de skal tage trailer med hvis de har mulighed for det.
aug 2006
Emner: 11 Svar: 346
@ Anders L; dimensionering af bremser, er det noget du ved noget om eller snakker du bare?
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
jeg kører transport i en alukassebil på 3500 kg totalvægt, så har haft fat i policen vedr overlæs af denne, de første 7% er gratis, herefter koster det pr %. men for at miste kortet skal sagen først for retten, og i hvert tilfælde bliver der kikket på om hvordan du er blevet stoppet, er det i rutine tjek sker der som regel ikke noget ved godt overlæs, men er du i et uheld (bare et lille) kan du allerede fra 8% overlæs miste kortet.
I et af alle de politiprogrammer var der en som blev stoppet i en alukassebil 3500 kg, med overlæs så totalvægten blev på 5700 kg = 2200 kg overlæs = 63% overlæs - det eneste han fik var en bøde på 2000 kr. og ikke mere, hverken klip eller mistet kort.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
feb 2005
Ej - kør fornuftigt, så burde der ikke være noget - men hvis tolderne står ved grænsen på vej derned, så holder de der nok også på vejen hjem, så lad være med overlæs hvis de er der... for så vinker de jer sikkert ind...
Selv kørte jeg fra padbord over til suderlugum fordi at der stod toldere ved padborg overgangen.... men igen - er fra vesten af, så det var kun en omvej på 25 km
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
læs på side 12.
Køreklar vægt er bilen med brændstof og alle de væster der skal til for at bilen kan køre.
derudover er der med regnet en føre af bilen ( 75 kg )
når du så læser familien ind, dvs din mor og dig ( din far sidder bag rattet )
så skal din mors og din vægt trækkes fra lastvægten, og det er så DET antal KG som du må fylæde op med bajer.....
så mit råd, find traileren frem, så kan i have meget mere med hjem
Nyttelast - Grænsehandel