Original lak vs. Ny lak...Hvad er din menning ? {{forumTopicSubject}}
Jeg vælger at oprette denne tråd, fordi jeg idag havde en lille diskussion i god tone med en arbejdskollega
Vi har delte menninger omkring lakkens betydning for værdien på biler som har nogen år på bagen, som feks. 5-10år eller mere.
Han mener en nylakeret bil har en højre værdi, kontra en bil som står i den originale lak, og aldrig har været malet. Som fremstår uden rust eller større skader/buler. Men har lidt vaskeridser, samt lidt stenslag som har fået med lakstiften, hvilket jo stortset ikke kan undgås.
Jeg er så af den holdning at en bil som fremstår i den originale lak overalt, men i den stand som jeg lige har beskrevet ovenover, er mere attraktiv...dermed højre værdi, fordi man kan se bilens sande jeg.
Med andre ord, intet er skjult her bilen har ikke noget gemt rust eller skader som ikke kan ses med det blotte øje.
Så for mig er det noget helt specielt, hvis en lidt ældre bil fremstår næsten snorelige i den originale lak !
Så nu vil jeg gerne spørge jer herinde, hvad jeres holdning er ?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
En ny bil, som er omlakeret, taber i værdi
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.823
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 249
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
men ellers som galant skriver,
men en eks veteran bil, med original lak er mere være, end en tilsvarende bil, der er ny lakeret,
men igen, alt efter original lakkens tilstand
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Vil jeg da fortrække fremfor ridser og stenslag.
Dog ville man selvfølgelig tjekke op på hvorfor den allerede er malet om efter 3 år kun. Men er der intet at komme efter så vil jeg da til hver en tid hellere have en lak uden ridser og stenslag.
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 249
Det eneste der er mere værd med original lak, er superbiler og veteranbiler (original lak i god stand)
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
I mine øjne fortæller bilens lak rigtig meget om bilens stand+vedl.
en org. lak skjuler intet hvor en nylakeret bil er at tage en "chance" er den spartlet op? er den blevet skadet og dårlig lavet? har den været rådden? Det er klart, som andre også siger, er alt lavet efter bogen og det evt er pga vaskeridser og stenslag den er blevet omlakeret så gør det ikke det vilde, men jeg køber helst med org. lak.
Men det er vel lidt ligesom: bil 220000km motor 130000km? er det godt eller skidt at motoren måtte udskiftes?
maj 2006
(som tråden går på)..!!
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Er bilen kørt meget hårdt er der typisk slået lak af,totalt sandblæst og brændt gummi div. steder.
Ang motoren: Syntes du ikke det er et skidt tegn hvis motoren er stået af pga forkert olie/reservedele? så tyder det da virkeligt på at den bil da er lavet forkert og af et fjols, så er det da helt sikkert at man skal holde fingrene væk! for hvad har han ellers lavet af ting på bilen?
Det er klart at en perfektionist der elsker en søndagstur i sin nye vogn kan ha fået en mandags motor men står der en 18 årig knægt men en e30 der er nylakeret og lige fik ny motor i sidste uge så tænker jeg ikke uuuuuuha røverkøb, derimod står der en mand i 50erne med en e30 der er org. med org lak og motor med 300k km på bagen så er jeg da noget mere interesseret! også selvom lakken ikke er så pæn.
Jeg går ud fra at tråden går på en 5-10årig bil der er blevet omlakeret? og en velpasset bil burde ikke blive lakeret efter 5-10år (ved der er undtagelser som farveskift) men i mine øjne er det en forringelse at en 5år gammel bil er blevet omlakeret.
maj 2006
Original lak vs. Ny lak...Hvad er din menning ?