Udluftning af bremser og andet - Chrysler stratus {{forumTopicSubject}}
Ja, Jeg har fået en Chrysler stratus af min bror, Men problemet er at der er nogle ting der skal laves på den. Så jeg har lige nogle spørgsmål til jer der har forstand på det:)
" Forhistorie " - Bilen blev købt i 2008 og blev i sommeren 2010 sat i garage og er ikke brugt siden, Bilen skulle dengang have skiftet bremser og ventilløftere og det var grunden til at den blev sat væk:)
Problem 1, Abs lampe - Abs lampen har aldrig lyst før men er begyndt at lyse efter den har stået stille i garagen, Forleden dag stoppede den i 2 dage, men er nu begyndt at lyse igen?
Problem 2, Udluftning af bremserne, efter vi har skiftet diverse bremser skulle den selvfølgelig udluftes, Men nu har vi udluftet den 4gange og der er stadig luft i, Skal man bare blive ved?
problem 3. Håndbremse - Ja, Håndbremser reagerer slet ikke nå man hiver i den, Og vi har både skiftet håndbremsebakker og strammet kablet op?
Problem 4, - Ventilløftere - Dette er egentlig ikke et problem men ville alligevel gerne høre jer om det:), Bilen har tikket forholdsvis meget i ventilløfterne i ca 2 måneder inden den blev sat i garagen, og den tikkede også første gang vi startede den op derefter, Men nu er den stoppet med at tikke?
Håber virkelig i kan hjælpe mig med disse problemer..
På forhånd tak:)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 400 Svar: 2.723
abs. det er sikkeret bare en føler evt få en tester på
feb 2008
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 133
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Det er sikkert en abs-krans der er rusten eller flækket. Lyser lampen pga en føler, så forsvinder det som regl ikke et par dage, og kommer tilbage. Det er meget typisk med en abs-ring.
2.
Hvordan mærkes pedalen?
Du skal passe på i ikke bliver snydt af at den suger luft fra gevindet ved udluftningsskruen. Det har jeg prøvet et par gange.
3.
Skild det ad. Hvis kabler er i orden, og det er justeret op, så skal det også virke. Ellers har i samlet noget forkert, eller der er noget der sidder fast.
4.
Ventilløftere kan opføre sig mærkeligt. Når den ikke tikker nu, så er det vel bare at køre og se om den begynder igen på et tidspunkt. Det er jo ikke nogen man bare skifter for sjovt!
feb 2008
2. Pedalen kan trykkes ca halvt ned indtil man åbner for ventilen, Så kan man trykke pedalen i bund( eller hvordan man nu siger
3. Hmmm, Altså nå vi ikke har skildt det ad er det vel lidt svært at samle forkert, Hahah, men altså vi har strammet det op på skruen der sider lige bag håndbremsen under konsollen, Ved ikke om man kan stramme den andre steder?
4. Haha, Det kan du selvfølgelig have ret i:) Bare ærgeligt der så ikke er plader på endnu:( Ved du om de er svære at skifte sådan nogle ventilløftere
MANGE TAK FOR HJÆLPEN:)
jul 2003
Men under alle omstændigheder skal knastakslerne pilles af. Og den er vel med kæde?
Så der er en del der skal skildes ad for at skifte dem.
Og på sådan en skulle det ikke undre mig at de koster 500 kr pr stk.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
feb 2008
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.778
kan ikke huske hvordan haynes anbefaler, men jeg har for nyligt gjort det selv.
længst væk fra hovedcylinder,, og så tættere på til du sidst ender med højre eller venstre forhjul alt efter siden den sidder i.
pump indtil pedalen gider noget mere modstand, og hold den i bund indtil skruen er strammet igen..
gjorde det cirka 15 gange på hvert hjul. ved at af hjulene kom der luft ud ved 9 eller 10 gang.
bare mine erfaringer
feb 2008
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.778
fik damen til at træde bremse kl 8 om morgenen inden familiesammenkomst vi skulle til
feb 2008
jul 2003
Det tager sjældent over 5 min.
Udluftning af bremser og andet - Chrysler stratus