{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.166 visninger | Oprettet:

Udluftning af bremser og andet - Chrysler stratus {{forumTopicSubject}}

Ja, Jeg har fået en Chrysler stratus af min bror, Men problemet er at der er nogle ting der skal laves på den. Så jeg har lige nogle spørgsmål til jer der har forstand på det:)

" Forhistorie " - Bilen blev købt i 2008 og blev i sommeren 2010 sat i garage og er ikke brugt siden, Bilen skulle dengang have skiftet bremser og ventilløftere og det var grunden til at den blev sat væk:)

Problem 1, Abs lampe - Abs lampen har aldrig lyst før men er begyndt at lyse efter den har stået stille i garagen, Forleden dag stoppede den i 2 dage, men er nu begyndt at lyse igen?

Problem 2, Udluftning af bremserne, efter vi har skiftet diverse bremser skulle den selvfølgelig udluftes, Men nu har vi udluftet den 4gange og der er stadig luft i, Skal man bare blive ved?

problem 3. Håndbremse - Ja, Håndbremser reagerer slet ikke nå man hiver i den, Og vi har både skiftet håndbremsebakker og strammet kablet op?

Problem 4, - Ventilløftere - Dette er egentlig ikke et problem men ville alligevel gerne høre jer om det:), Bilen har tikket forholdsvis meget i ventilløfterne i ca 2 måneder inden den blev sat i garagen, og den tikkede også første gang vi startede den op derefter, Men nu er den stoppet med at tikke? smiley

Håber virkelig i kan hjælpe mig med disse problemer..

På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udluftning af bremser og andet - Chrysler stratus
  • #1   30. jul 2011 måske har du ikke luftet ordentlig ud.. eller os er bremseforstærker eller hoved cylinderen færdig.. de kan godt blive utætte når de har stået længe

abs. det er sikkeret bare en føler evt få en tester på

• #2   30. jul 2011 Hmmm, Altså vi har gjort præcis som der står i haynes bogen Og ja, Må vel få en tester på absen, ved du hvad sådan noget koster, Btw, Tak for hjælpen:)

• #3   30. jul 2011 1.
    Det er sikkert en abs-krans der er rusten eller flækket. Lyser lampen pga en føler, så forsvinder det som regl ikke et par dage, og kommer tilbage. Det er meget typisk med en abs-ring.

2.
    Hvordan mærkes pedalen?
    Du skal passe på i ikke bliver snydt af at den suger luft fra gevindet ved udluftningsskruen. Det har jeg prøvet et par gange.

3.
    Skild det ad. Hvis kabler er i orden, og det er justeret op, så skal det også virke. Ellers har i samlet noget forkert, eller der er noget der sidder fast.

4.
    Ventilløftere kan opføre sig mærkeligt. Når den ikke tikker nu, så er det vel bare at køre og se om den begynder igen på et tidspunkt. Det er jo ikke nogen man bare skifter for sjovt!

• #4   30. jul 2011 1. Abs krænsen har tidligere rystet sig løs og er derefter blevet svejset, Og det ser ikke ud til at være den, de ser fine ud:)

2. Pedalen kan trykkes ca halvt ned indtil man åbner for ventilen, Så kan man trykke pedalen i bund( eller hvordan man nu siger smiley )

3. Hmmm, Altså nå vi ikke har skildt det ad er det vel lidt svært at samle forkert, Hahah, men altså vi har strammet det op på skruen der sider lige bag håndbremsen under konsollen, Ved ikke om man kan stramme den andre steder?

4. Haha, Det kan du selvfølgelig have ret i:) Bare ærgeligt der så ikke er plader på endnu:( Ved du om de er svære at skifte sådan nogle ventilløftere

MANGE TAK FOR HJÆLPEN:)

• #5   30. jul 2011 Det kommer jo lidt an på hvilken motor det er...

Men under alle omstændigheder skal knastakslerne pilles af. Og den er vel med kæde?

Så der er en del der skal skildes ad for at skifte dem.

Og på sådan en skulle det ikke undre mig at de koster 500 kr pr stk.

• #6   30. jul 2011 Hvis ikke du kan lave nogen af de simple ting, så bør du nok holde dig fra motoren, evt melde dig ind i en klub, hvor der er nogen som du kan spørge eller få til at hjælpe dig.

• #7   30. jul 2011 De koster 4000 for dem alle, Så det er til at overkomme:), Men det er en 2,5 v6. Og om den har kæde ved jeg ikke helt, Tror det er med rem:)

• #8   30. jul 2011 udluftning -

kan ikke huske hvordan haynes anbefaler, men jeg har for nyligt gjort det selv.

længst væk fra hovedcylinder,, og så tættere på til du sidst ender med højre eller venstre forhjul alt efter siden den sidder i.

pump indtil pedalen gider noget mere modstand, og hold den i bund indtil skruen er strammet igen..

gjorde det cirka 15 gange på hvert hjul. ved at af hjulene kom der luft ud ved 9 eller 10 gang.

bare mine erfaringer smiley

• #9   30. jul 2011 Hahahha, Det var sku godt nok en hel del gange:) 1000tak for hjælpen, så er det vel bare at gå i gang:)

• #10   30. jul 2011 har man lidt stress på så tager det ikke mere end 45 min..

fik damen til at træde bremse kl 8 om morgenen inden familiesammenkomst vi skulle til smiley

• #11   30. jul 2011 Haha, Nice:) Det må jeg jo gøre så:) tak for hjælpen:D

• #12   31. jul 2011 45 min for at lufte bremser ud?
    Det tager sjældent over 5 min.

Kommentér på:
Udluftning af bremser og andet - Chrysler stratus

Annonce