{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.325 visninger | Oprettet:

Gulpladers bil med dobbeltkabine ???? {{forumTopicSubject}}

Har kigget på sådan en Nissan terrano som faktisk er en personbil.

Ville ha den indregistreret på gule plader, men skal bagsædet så fjernes, eller har jeg ret i at det kan betragtes som dobbelt kabine, HVIS den bagerste kabine KUN bruges erhvervsmæssigt og bilen er indreg. som delvis privat og delvis erhvervsmæssigt brug?????

Håber vi har nogle eksperter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulpladers bil med dobbeltkabine ????
  • #1   6. aug 2011 må ikke bruges, så skal den være mandskabsbil... dvs. ren firma...

• #2   6. aug 2011 Har bare læst noget om den kan indreg. til begge formål, men der så kommer noget ekstra på i misundelses afgift.

• #3   6. aug 2011 Citat:

Vægtafgift
    Der skal betales vægtafgift af biler på gule plader3). I det omfang gulpladebiler anvendes privat, skal der desuden betales tillæg for privat anvendelse4). For biler på gule plader som anvendes blandet privat og erhvervsmæssigt, betales tillæg med 50 pct. af tillægget for udelukkende privat anvendelse5).

Moms
    Moms vedrørende anskaffelse af gulpladebiler med en tilladt totalvægt på højst 3 tons kan ikke fradrages, medmindre køretøjerne udelukkende bruges i forbindelse med virksomhedens momspligtige leverancer6). Der kan derfor ikke ske fradrag af moms, hvor en bil på gule plader anvendes blandet privat og erhvervsmæssigt.

Der kan derimod fradrages moms vedrørende drift af en sådan gulpladebil uanset bilen kun delvis anvendes til fradragsberettigede formål i virksomheden7).

• #4   6. aug 2011 Mandskabsbiler er uden afgift og kan under ingen omstændigheder bruges til privat kørsel, der kan ikke laves krumspring eller andre fiduser for at omgå dette, altså mandskabsbiler KUN til firmaer med CVR nr.

• #5   6. aug 2011 Jeg betalte afgift af og få bagsæderne ud af min transporteren. Det er en dobbelkabine og lad, og må nu bruges til privat smiley

• #6   6. aug 2011 Ja, det er det eneste krumspring man så kan bruge, altså betale en masse penge til staten, som så kvittere med at bagsæderne skal pilles ud som tak smiley
    Men tror nu at Rune gerne ville bibeholde bagsæderne

• #7   6. aug 2011 Ja var min tanke at beholde dem....

Har før set at folk med astro van og på gule plader havde 2 sæder for og et ekstra sæde bag.

Undrede mig om det var tilladt.

• #8   6. aug 2011 Det kan evt. have været en tv/filmbus, der er også sæder bagi, me igen kun til erhverv/tv/film

• #9   6. aug 2011 tror altså ikke at en terrano kan laves til mandskabs vogn...
    det er noget med varerums mål

• #10   6. aug 2011 Den lange model er RET stor......

• #11   6. aug 2011 http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vtxdfoituder

Men måske alligevel ikke stor nok...

• #12   6. aug 2011 hvad er årsagen til at du vil have sæder bag i og gule plader mm

• #13   6. aug 2011 tror kun det er pick up´s og lad / kassevogne der kan laves til mandskab.
    Feks. jeg har haft en transporter T5 (kassevogn)
    som mandskabsvogn Det kan kunne kun lade sig gøre med den lange model
    En mandskabsvogn er også dyrere i vægtafgift

• #14   6. aug 2011 jeg har haft en mandskabs vogn på gule plader for en del år siden jeg måtte ikke bruge sæderne i bag til person transport og jeg måtte ikke tage sæderne ud og den var indregistreret privat

• #15   7. aug 2011 Det var fordi den så skulle bruges til erhverv OG privat....

Ved godt at til privat må man så kun bruge de forreste sæder....

Men var bare i tvivl om det var muligt.

Ved godt det koster mere, men ville gerne se om det var muligt, i stedet for at fjerne de bagerste sæder.

• #16   7. aug 2011 ingen mulighed for privat i en mandskabsvogn
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1844967&vId=0&search=mandskabsvogn*

Må jeg køre privat i en mandskabsvogn, hvis jeg ikke trækker moms fra ved købet?

Nej, en mandskabsvogn er særligt indrettet til at køre virksomhedens mandskab og materiel mellem virksomhedens arbejdspladser. Der betales ikke registreringsafgift af en mandskabsvogn, og derfor må den heller ikke bruges til andet end det nævnte.

mht ekstra sæde i varerum, så var der for nogle år nogen som fik den smarte ide at smide et ekstra sædeind i varerummet, for så blev det til en mandskabsvogn :o)
    men hvad folk glemte var at den ikke måtte bruges til andet end virksomhed --> arbejdsområde he he
    en som jeg kørte sammen med lavede det omtalte triks i en vito, der gik ca 2 måneder hvor han pralede af at have undgået afgiften på bilen for omkring 40 K, så dumpede der et brev ind af døren fra SKAT hvor der stod at han skulle pille sædet ud og betale afgift samt en bøde LOOOOL og siden den dag var der ikke meget pral tilbage i ham.
    Han kører gods mod betaling ( deler pakker ud osv)

link til 4. sæde i varerum
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1947288&vId=204266&search=ekstra¤sæde¤i¤varerum

• #17   7. aug 2011 Godkendelse som en mandskabsvogn er i øvrigt betinget af, at køretøjer af samme fabriksmærke ikke bliver markedsført med lignende karrosseri i personvognsudførelse (stationcars og lignende).

• #18   7. aug 2011 hvis man virkelig vil spare nogle penge i vægtafgift/afgift så skal man bare købe en 10 personers bus jeg kigger eksempelvis efter en dodge ram fra 91 den koster under 10000,kr i afgift næsten 900 i vægtafgift om året
    se så er det billig:O) man skal selvfølgelig have stort kort men de er tjent hjem mange gange hvis man køre 10 personers :O)

eventuelt hvis man køber en sprit ny vito 9 personers som koster ca 8000kr om året så giver man ca 250,000,kr mere i afgift end hvis man køber en spritny 10 personers som kun koster 900/2000 i vægtafgift afhængig om det er benzin eller diesel
    hvor meget stor kørekort kan man køber for 250,000,kr ?

• #19   7. aug 2011 De danske regler for afgifter ER bare sindssyge, og det da klart folk prøver finde de få lyspunkter der måtte være smiley

• Knud A
    Knud A Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #20   18. jun 2015 Det undre mig at doka / mandskabsbiler ikke kan blive frikørt på samme måde som TAXA efter km eller alder det er komplet åndsvagt at exportere god køretøjer se til usa hvor pikup truks er utroligt populære men vores politikere har aldrig været for kloge så har man brug for en ladvogn og en familievogn så er man nødt til at købe 2

Kommentér på:
Gulpladers bil med dobbeltkabine ????

Annonce