{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med DSG
  • #1   14. aug 2011 skal have skrift oile for hver 60.000.km VIGTIGT og så kører det bare

• #3   14. aug 2011 Okay, så det du mener er at der kan være fejl i gearkasser fra 04 - 06

• #4   14. aug 2011 Det kører super lækkert.
    Megatronic enheden i gearkassen kan godt gå, det er i hvert fald set en del gange, men der er tit kulance på. og ellers er det dyrt, for enheden alene koster 15-20.000,-

olieskift skal overholdes på de gearkasser.

HUSK at man kan smadre ALT, lige meget om det er en Polo eller en Porsche.
    Launch control er hårdt for alle gearkasser og koblinger.

Men hvis du kører normalt, og giver den en spand havre i ny og næ og ikke bare fyrer den af med launch control i hvert lyskryds osv. så tror jeg sagtens det kan holde.

Har set mange biler der har kørt 2-300.000 km på sådan en DSG kasse uden problemer, og har set kasser hvor det driller efter 20.000 km.
    men godt kører det i hvert fald, og skifter jo djævelsk hurtigt smiley

• #5   14. aug 2011 min 07 har kørt helt perfekt, og gør det stadigt smiley

• #6   14. aug 2011 Nu er jeg ingen ekspert, men jeg ville nok gå efter DSG6 hvis den skal peppes lidt, jeg ville være en anelse bekymret for DSG7 med tør sump. da den bliver smidt i bilerne med de mindre motorer, og jeg derfor ikke tror de kan klare ligeså meget som DSG6 der sidder i 2.0TDI eller 2.0 TFSI osv.

men det er mest bare gætteri, har intet på skrift smiley

• #7   14. aug 2011 OG OG OG, skal skynde mig at sige at manuel ikke er fejlfrie heller, de der svinghjul er det værste skod, mit stod af i Cupra'en efter 22.000 km. ALDRIG chippet eller noget.

• #8   14. aug 2011 04-06 hmm, har set en del megatronic enheder gå i 08 og 09 modellerne :S

husk nu der er intet der lever for evigt smiley

• #9   14. aug 2011 Jeg har lige købt en touran med dsg, det er jeg overhovedet ikke nervøs for, gik efter såden en.

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #10   14. aug 2011 Er det kun mig der synes dsg kører af h til iforhold til "rigtigt" automatgear?

• #11   14. aug 2011 Hvis du gerne vil smide alle dine surt optjænte sparepenge ud i sådan noget crap så skal du bare købe en bil med dsg.. køb en bmw med DKG-gearkasse(dobbelt kobling gearkasse fra Getrag) gearkasse i stedet.. det bare noget der virker.

• #12   14. aug 2011 Mine forældres gearkasse i deres gamle Touran gik efter ca. 100.000 km. Det var bare en 140 hk TDI, helt standard og altid serviceret på autoriseret værksted.

Og sådan en gearkasse koster altså 50.000 at få skiftet på autoriseret værksted.

• #13   14. aug 2011 HGP-TURBO kan forstærke din DSG gerkasse så den kan holde til 650NM, delene til det koster 20.000kr uden montering.

hvis du vil tune på den smiley

Kommentér på:
hjælp med DSG

Annonce