{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Regler omkring firmabil {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet selvstændig, og jeg går jo og drømmer om og få firmabil en dag.

Har i drømme at få en Vw Scirocco, og har været inde og kigge lidt på deres Van priser.

Men hvilken pris er det at jeg skal betale vidst det er at jeg vil bruge den til privat kørsel og hvilken er det vidst det kun skal være til firma kørsel ????

Er prisen inkl afgift eks moms, eller er det eks. afgift og eks moms ??

Håber nogle kan hjælpe smiley

Er

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler omkring firmabil
  • #1   15. aug 2011 med afgift +moms = firma
    med afgift momsfri = privat

• #2   15. aug 2011 rasmus

papegøje plader er for alle gule pladet biler efter 6mdr 98 som der betalt moms af

• #4   16. aug 2011 det passer ikke helt det der med minimum 50000 MEN du har forstået det lidt korrekt. man skal fx ikke betale moms før end efter man har optjent 50000, men det er et meget meget indviklet system, det er helt forståeligt de ikke selv inde på skat altid kan svare korrekt på dit spørgsmål da det ligesom de danske love er fuld af paragraffer mm dvs der er undtagelser ved alt og noget rigtig pis

• #5   16. aug 2011 du må fx da godt have firmabil selv om du ikke har et momspligtigt selskab dvs du tjener mindre end 50000 men er da heller ikke meget ved at have eget firma hvis man end ikke kan tjene 50klik smiley

• #6   16. aug 2011 Men Kim vil sige hvis du ikke har styr på hvad inkl og ex moms er vil jeg nok anbefale dig stærkt at vente med at blive selvstændig og læse op på det evt tage en HHX eller lign så du da i det mindste har en grundviden omkring virksomhedsførelse

Kommentér på:
Regler omkring firmabil

Annonce