{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.149 visninger | Oprettet:

Bortkommet reg. Attest. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har købt en bil af en kammerat. Han købte den for ca 6 mdr siden, og fik den ikke omregistreret(dumt) i mellemtiden blev registreringsattesten væk.
Jeg har så købt bilen for 2 mdr siden, hvor han sagde til mig at han ville få fat i registreringsattesten.
Det viser sig så, selvfølgelig, at den forhenværende ejer ikke vil hjælpe med at få en ny attest pga at min kammerat ikke omregistrerede bilen inden for de 3 uger.
Jeg har intet med de ting at gøre.
Min situation nu er som følgende, at jeg står med en bil uden registreringsattest. Bilen er afmeldt. Forhenværende ejer vil ikke skrive under på en seddel om kortkommen reg. Attest.
Jeg har kontaktet politiet, og de siger, at når bilen er afmeldt, skal jeg kunne omregistrere bilen uden reg. Attest. Det har jeg så dog aldrig hørt om.
Hvad ken jeg gøre? Jeg har taget fri imorgen, så jeg kan tage op på skat og få en afklaring på det her. Men tror ikke de vil høre på hvad jeg siger.

Nogen der har været ude for lignende, og som kan hjælpe mig lidt med hvad jeg skal gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bortkommet reg. Attest.
  • #1   16. aug 2011 Hvis din kammerat har en slutseddel på at han har købt bilen af tidligere ejer som stod på reg-attest og dig og din kammerat har lavet en slutseddel på salget/købet, så tager du bare begge dele med op til SKAT og udfylder en blanket om bortkommet reg-attest, så har du nemlig bevis for at du er den retmæssige ejer af bilen hvorved du kan skide tidligere ejer et stykke.

Men ellers skal du bare kunne bevise at bilen er din, og det kan du vel gøre ved at køre i bilen op til dem med et sæt prøveplader på, så de kan se at du kører i bilen uden nummerplader, men har nøgle osv til den...

• #2   16. aug 2011 Havde det samme problem med min nuv. bil. Var hos skat og fik udleveret en blanket der skulle afleveres sammen med attesten om ejerskifte/omreg. og den gamle ejer skulle ikke skrive under da der alligevel skulle udstedes en ny reg. attest. Det eneste vi skulle redegøre for, var hvordan den gamle reg.attest var bortkommet, og om det var helt eller delvist...

• #3   16. aug 2011 Jeg har den ene nummerplade(den ene er mærkeligt nok ikke blevet taget af politiet da de "klippede" pladerne på den) jeg har ny regning fra værksted i mit navn, jeg har to nøgler, billeder af bilen, reggistreringsattest og stelnummer.

Hvis jeg tager derop imorgen, med de beviser. Burde jeg så ikke kunne skaffe en ny reg. Attest?

• #4   16. aug 2011 Her er reglerne omkring det, taget fra skat.dk

http://skat.dk/skat.aspx?oId=1947218&vId=204266&search=bortkommen%A4registreringsattest

• #5   16. aug 2011 Den nummerplade som politiet ikke inddragede, skal du tage med på skat og aflevere... (ifølge loven)

Men nej, en ny blanket om omreg. og begge slutsedler, så får du en reg. attest i eget navn...

• #6   16. aug 2011 nu skriver du at du har registreringsattesten og stelnummeret???

Kan du bestemme dig for om du har den eller ej?
    For det er DEN du skal bruge for at få bilen over i dit navn..

• #7   16. aug 2011 xpdite: Det er lidt snørklet skrevet.. men han har et billede af reg.attest.. smiley

• #8   16. aug 2011 Så har du jo navn på ham den oprindeligt kommer fra.
    Så henter man sådan en Bortkommet attest og vælger at den nye skal sendes til nye ejer og så "kradser" man lige en underskrift som er ulæselig....

Ikke helt efter bogen, det ved jeg, men når han er på tværs så.....

• #9   16. aug 2011 Xpedite - det er dokumentfalsk og vil være rigtig dumt. Især hvis det opdages. Dom og plet på straffeattest

• #10   16. aug 2011 Min fejl, der skulle selvfølgelig stå registreringsnummer og ikke attest!

• #11   13. feb 2018 hej,det kan godt give en del bøvl,købte en bil af forhandler uden plader,blev enig om at betale et beløb,fik bilen med ,restbeløb skulle over føres,det blev gjort,sælger skriver han har modtaget beløbet så han sender papir med postnord,det er en måned siden jeg har ikke modtaget dem endnu,tog så til skat i ålborg med alle papir,slutsedel erklæring fra advokat mm,,bilen er fra et dødsbo,de ville ikke udlev,ny pair, det skulle sendes til købh,til hendes chef,hun ville have hendes ryg fri,(for hvad)den har været synet flere gange i dk,

• #12   14. sep 2019 Hej, fandt du ud at det?
    Jeg står med lidt samme problem, nåede aldrig at få papirerne fra den gamle ejer inden han døde..

Kommentér på:
Bortkommet reg. Attest.

Annonce