{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højrestyret :=)
  • #1   18. aug 2011 Ja

• #2   18. aug 2011 køre ofte RHD biler og synes det meget nemmere og lækre.. men nogenstedere skal man tænke sig om men ellers er det samme bare i anden side af blen smiley

• #3   18. aug 2011 Hvordan er det "lækre"?

• #4   18. aug 2011 nu har jeg selv højrestyret og har kørt i mange, enlig fortrækker jeg højrestyret, og kan sige at folk der sviner det til er folk der aldrig har prøvet at køre i en højrestyret bil! det tager 10 minutter så har du vænnet dig til det.. overhalinger er absolut intet problem, hvis du lader være med at ligge dig helt om i røven på forankørende så kan du se indenom for det meste, på motorvejen er det klart en fordel da det er meget nemmere at orientere sig til siden bagud i en højrestyret bil. smiley det eneste minus ved højrestyret i danmark er når du holder i et lyskryds og skal til venstre så er det svært at se om der kommer nogen hvis der holder nogen overfor dig der også skal til venstre. og nåå ja det der nok tager længst tid at vænne sig til er at blink - og viskerarmene er der byttet rundt på.

• #5   18. aug 2011 Men.. Hvorfor er det lige at det er federe at sidde i højre side end i venstre?

• #6   18. aug 2011 lækre..
    Fordi du kan bedre se damerene smiley
    og cykelister og hele taget. bedre smiley

Dog har jeg Viske forruden mange gange år man gå fra ene side til anden side og sidder haha smiley

• #7   18. aug 2011 casper T: Det har Nikolaj jo lige forklaret! Følelsen af at sidde i højre side og køre er også en helt anden! Personligt er jeg også blevet super glad ved det, på snoede landeveje f.eks. der føler jeg at jeg kan lægge ig meget længere ud mod rabatten og langt bedre se mig ud af kommende sving i forhold til min positionering på vejen - lyder kinky, men det skal sgu prøves, for det er anderledes!

• #8   18. aug 2011 Nickolaj H: haha ja, den laver jeg også engang imellem, når man skal blinke!

• #9   18. aug 2011 hamster..
    Tror alle der kørt RHD og LHD laver den fejl smiley
    man kan ikk andet end Grine af det selv

• #10   18. aug 2011 Hælder også mest til RHD hvis man skal vælge hvad der er at foretrække.
    Er venstrehåndet, så føler mig meget mere hjemme i den anden side. smiley

• #11   18. aug 2011 Nej det er et HELVEDE. Er så træls man skal bakke igennem drive in og betalingsanlæg på Storebælt smiley

• #12   18. aug 2011 GID
    nemmere kur og undgå Mac D smiley
    ang Broen.. de faktis meget flinke.. deroppe til hjælp RHD biler

• #13   18. aug 2011 Det gode er så når man har en med. Så kan de få lov til at betale smiley

• #14   18. aug 2011 GID.
    Præcis smiley
    på anden side.. Pis det bliver dyrt og køre med min kammerat i hans rx7 når vi skal alt muilgt :S

mig der er shotgun smiley

• #15   18. aug 2011 Folk, som skriver, det ikke er mere besværligt at overhale, har simpelthen ikke ret. Hvis man ikke har en co-driver med, er det umuligt at se, om der er plads,hvis trafikken er en smule tæt og man fx kører bag en lastbil.

Jeg mener, det sagtens kan skabe potentielt farlige situationer, da nogle folk kører med hovedet under armen. Jeg ved, at JEG kan styre det - men ikke alle kan.

Det har sin charme. Men det siger sig selv, at der er flere ulemper end fordele, når vejene nu er bygget til det modsatte.

• #16   18. aug 2011 Der må jeg hoppe på din hat BAY, har selv kørt RHD og er ikke vild med det.

• #18   18. aug 2011 M N
    Nej, det er ikke sikkert, det skaber farlige situationer, når du kører. Problemet er bare alle dem, der handler først og tænker bagefter. Dem møder man dagligt mange af i trafikken - desværre.

• #19   18. aug 2011 Som Bay og andre skriver, selvfølgelig er det både mere farligt og mere besværligt at feks. overhale (som trådstarter spørger om) i en højre-styret bil.
    Det siger sig selv, når man kører i højre side af vejen...
    At holde længere afstand til foran kørende er nok det mest sikre, men det giver en længere vej ved overhaling , at kigge inden om ja det er også en måde, men så bliver tiden i overhalingen længere, bruger da selv det at lige kigge inden om feks. en lastbil, når jeg kører i min venstre styret bil, men chekker da kige en ekstra gang inden jeg overhaler, men den mulighed har du jo ikke i en højre styret....

• #22   18. aug 2011 Jeg er enig med F/s i hans betragtninger. Dog vil jeg modsat også fastholde, at det altså har sin charme at køre i en højrestyret! Man får opmærksomhed på en helt anden måde - og man føler, det er en mere speciel bil.

• #25   18. aug 2011 og man kan evt montere et kamera, i venstre side af bilen og så er det problem med og overhale løst.
    kører selv med rattet i begge sider og syntes ikke der er nogle problemer.

• #26   18. aug 2011 Turbo...
    Ville godt høre en ærlig mening fra feks. Supra og Skyline ejere, at hvis de kunne få den samme bil til samme pris i LHD, som den de har i RHD om de så stadig ville vælge den i RHD...
    Og måske syntes du ikke det er mere "problematisk" at overhale i en RHD, men mindre sikkert er det i alle tilfælde,
    Det er logik for perlehøns, derfor sidder rattet i venstre side der hvor man kører i højre side af vejen og visseversa i omvendt fortegn...

• #27   18. aug 2011 der er altid fordele og ulæmper ved begge dele,

klart at det ikke er nemt at se frem af når man skal overhale, men igen så tager en over haling i en RHD bil jo ikke mere end 3 sekunder smiley

• #28   18. aug 2011 Vectra V6..
    Kunne godt tænke mig at høre konsekvenserne i forhold til både politi og forsikrings-selskab, ved en overhalings ulykke og der blev sagt, jeg forstår det altså ikke, jeg kiggede på min lille 6" skærm i hanskerummet i venstre side af min bil og der så jeg altså ikke den modkørende bil/motorcykel

• #29   18. aug 2011 Anders, hvis det tager 3 sek i en højre-styret, så tager det jo nok omkring 2 sek i en tilsvarende venstrestyret, altså igen mindre sikkert....

• #32   18. aug 2011 M N: Helt enig, både i dine betragtninger ang. følelsen af at køre bilen og kendskabet til det, forudsætter længere tids kørsel i en RHD! Har haft min, nu anden mkiv`er i snart 3 år sammenlagt og det var først sidste år, jeg rigtig begyndte at værdsætte RHD egenskaberne(i mangel på bedre beskrivelse :)..)

• #33   18. aug 2011 En højrestyret burde have en højere afgiftsrate kontra venstrestyret.

Smid 25% oveni den i forhold til værdien af en venstrestyret, så folk kan lære, at det ikke er England de færder sig i.

Nej, du har ikke større overblik ved en højrestyret, kun de gange du vil overhale indenom, men ellers holder det postulat intet vand. Du skal tværtimod holde en meget god afstand til forankørende, hvis du agter at foretage dig en overhaling, samtidigt giver dette dig, en længere distance ved en overhaling.

Nej, jeg skal på intet tidspunkt ha´ en højrestyret, jeg klarer mig ganske fint uden.

• #34   18. aug 2011 MN..
    Ved godt hvad Anders hentyder til, men det er jo ikke fakta, med det vejrlig vi har, laver jeg hellere en overhaling med min Quattro med LHD end med Supra med 700Hk
    Og kommer nok også mindst lige så hurtigt forbi smiley

• #37   18. aug 2011 MN..
    Det var sgu da rart, med lidt ærlig snak, efterlyste tidligere i tråden et ærligt svar , om folk stadig havde valgt RHD, hvis de kunne få nøjagtig den samme bil til samme pris i LHD

Og så er jeg sgu ærligt talt i tvivl om dem der kører RHD ikke vil eller virkeligt ikke kan forstå/se at der kan opstå flere og mere alvorlige sitiuationer i trafikken i en RHD styret bil, det kan da ikke passe at man bliver blanket for en hver fornuft, bare fordi man får en bil med RHD....

• #38   18. aug 2011 Har selv en del kammier/bekendte der kører RHD og har efterhånden gjort det i en del år nu, der er meningerne også blandet, men tror alle dem jeg kender, inderst inde godt ved hvad der er sikrest, senest når de har været ude i situtioner, hvor det virkeligt var ved at gå galt, uden de havde en chance for at for ud se det...

• #40   18. aug 2011 NM.
    Sgu da rart at du ser lidt nyanseret på problematikken og helt fint og naturligt (i min forstand) at man kører lidt mindre spændende, netop i en RHD, selv om mange burde gøre det samme selv om de kører LHD.
    Og selvfølgelig opstår der farlige situtioner i en venstrestyret bil, men prøv at forestil dig alle biler i DK, var højrestyret og ved overhalinger skulle alle næsten en bil-bredde ud for at se om der var fri bane "smask"
    Bare for at tydligøre at der er en god grund til at Højre trafik, så venstre styret bil og visseversa ....

• #41   18. aug 2011 TurBo: Nu er LHD'erne 9 ud af 10 gange langt bedre udstyrede, holder deres værdi LANGT bedre og er bare på alle punkter mere attraktive, særlig til venstrekørsel.

Jeg har svært ved at forstå, hvorfor man bliver ved med at argumentere for RHD ved venstrekørsel som en god ting. Til kørsel i KBH's bytrafik med det mylder af cyklister, som man ikke har en jordisk chance for at se, er det decideret vanvittigt.

Til overhalinger på landevejen er det simpelthen uansvarligt.

Og så er der ikke mindst betalingsanlæg, der både er en belastning for køreren, men vigtigst af alt, pisse irriterende for dem der holder bagved.

Dem der argumenterer for RHD i Danmark (trafikmæssigt) minder mig næsten om diskussionen i folkeskolen i 2.klasse, hvor dem med hund mente, at hunden var det bedste kæledyr, mens dem med katte mente, at katten var det eneste rigtige...

Dog er ovenstående "analogi" med den klare forskel, at der ikke er noget egentlig korrekt svar... Det er der tydeligvis ang. RHD'ere og venstrekørsel.

• #42   18. aug 2011 Ja man skal holde længere afstand ved overhalinger. Ja det giver længere afstand. Men vil væde på jeg er forbi før du er.

Mange bryder 2 sek reglen og lægger sig helt op i røven. Nu sker der mange ulykker på vejen pga manglende afstand. Så det gør det vist ikke mere sikkert.. Så jo mere afstand du holder jo mere tilløb kan du også få ved en overhaling.

Faktisk her i går så jeg en der gjore det samme. Så bilen foran køre uden om en cykel. Ham bagved var få meter for at jorde cyklen ned. Det er den gode fordel ved højrestyret. Du har altid overblik af hva der går af fodgænger og cykler.

Men ja jeg vil da helst sidde i en venstrestyret hvis man skal overhale meget. Ellers må man jo bare blive bagved. Hvis vejen drejer og der er bakker så er det let at se om der kommer noget i en højrestyret bil. smiley

• #43   18. aug 2011 GID.
    Omvendt, så smed jeg den ned i 3, og opnåede derved både omdr. og moment nok, til at lave en mellemacc der er alt mer´ end rigeligt, ved overhalinger på landevej.

Blev i sin tid snuppet på en landevej, hvor jeg ikke var mange sek. om at snuppe 3-4 biler, men han kunne kun få en gennemsnitshastighed på knap 94 km/t.

Hvor meget hurtigere du vilel være, skal jeg ikke kunne sige, men er ret sikker på, at min havde hk/nm til rådighed, før din ;o)

• #44   18. aug 2011 - BluezCat-DK® *: Jamen det er da dejligt for dig, vi ved godt du elsker dine bimmere og at du ikke skal have en RHD, hvad har det med sagen at gøre? Herhjemme takserer vi ikke afgift efter risiko alene, men i høj grad samlet værdi, ellers kunne du jo starte med at bede alle unge mænd under 25 i Nord- & Vestjylland om at betale 50% mere i afgift på deres biler, da de er absolut de farligste i trafikken, overordnet set!

÷ CCWhore - Photo sessions afslås ÷: Hold da op en omgang postulater! Jeg ved ikke om nogen af os har postuleret at vi synes RHD er bedre, det er en anderledes fornemmelse og har sine fordele, men naturligvis er fordelene flest for LHD i en infrastruktur indrettet til samme.

Men det betyder ikke at det er uforsvarligt at køre RHD, det kommer helt an på føreren - MAn skal ikke tage nogen chancer i trafikken, hvad end man sidder i den ene eller anden side.

Hvad angår dit postulat om at LHD biler er langt bedre udstyret, det er simpelthen noget fis, skulle de være bedre udstyret, fordi rattet sidde i den modsatte side og folk i Japan, England og austrailen mv. ville så ikke nyde godt af dette - kom nu op og træk luft, det hænger jo ikke sammen! Tværtimod, så er Glanza`en et glimrende eksempel, den har alt i udstyr, hvorimod dens venstrestyrede bror, starlet`en oftest er noget fesen.!

Disse diskussioner, ender ofte med at ende i noget, der ligner misundelse, eller kald det hvad i vil, Jantelov, fordi du har og jeg ikek kan få, så er det ihvertfalde ikke noget værd og koste hvad det koste vil, opm så det blvier usagligt og pinagtigt, så skal man ihverfalde give udtryk for, at om man så fik kastet skidtet i nakken, så ville man sige pfff og køre ned til skrothandleren!

Vi er vil alle enige om, at fordelene er flest ved LHD i et land som DK, men det betyder ikke at tingene er sorte og hvide, jo det er de for Bluezcar, som sædvanligt, men ham er der heller ingen der tager seriøst! RHD har sine fordele, om end de er færre og bottomline er, at de på alle måder er føreren der er den afgørende faktor for om ulykken vil komme til at fidne sted, beleive me, jeg har siddet med statistikkerne som forsikrignsmand, dernæst er det så udstyr, bilens alder mv. der afgør hvor slem skaden måtte blive, kombineret med fart! Og hvad sidsnævnte angår, er det fuldstændig ligegyldigt om du sidder i venstre eller højre side!

Sidst men ikke mindst: Tro mig, var der en markant større hyppighed af ulykker forårsaget af, eller med RHD biler som implicerede, ja så var forsikringspræmien også højere - Det havde aktuarerne hos forsikringsselskaberne sørget for - Så alle jeres postulater om risici, de står for egen regning og er ingenlunde underbygget!

• #45   18. aug 2011 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!
    Nu du er inde på, det aspekt vedr. at blive taget seriøst.

Du vil selv gerne tages seriøst, men har det ofte med at komme med div. "galde" på div. fora emner.

Men hvad angår denne udtalelse 'Så alle jeres postulater om risici, de står for egen regning og er ingenlunde underbygget!' Så vil jeg nu mene, at det er meget godt underbygget af, at én person herinde ytrer, at interessen i, at overhale er noget kun mindre, idet vedkommende kører i sin højrestyret, kontra sin venstrestyret. Ergo, dén udtalelse fra DIN side, holder ikke tæt.

Du kan dermed ikke generalisere, hvilket må være en smule irriterende for dit vedkommende, da det jo er noget du ynder at gøre i.

Og for hvad angår endnu et postulat fra dit vedkommende <b>'men ham er der heller ingen der tager seriøst!'</b>.
    Har du spurgt samtlige ad herinde på Bilgalleri, siden du kan komme med den udtalelse ??

Hvis ikke du kan understøtte med et gyldigt 'ja', så burde du kraftigt overveje, at undlade postulater, du ikke har en kæft belæg for.

• #46   18. aug 2011 Hamster..
    Det var da en bunke ævl på en gang, Der er jo hverken hoved eller hale i noget af det du skriver, tag hellere en Redbull hvis du er ved at falde i søvn smiley

• #47   18. aug 2011 hold da kæft denne tråd er gået amok siden jeg gik i seng...

kan vi ikke bare blive enige om at dem der køre RHD elsker det og dem der ikke gør har set sig sure på det og hader det....

• #48   18. aug 2011 Nikolaj Povlsen .
    Jeg vil holde mig til et kort svar <b>'Nej!!'</b>.

• #49   18. aug 2011 Nå anyway, så tak for tråden og diskutionerne, var sgu da spændende, ind til nu ,hvor den begynder at blive personelig om hvem der bliver taget seriøst og ikke mindst med navns nævnelse.....

See you

• #50   18. aug 2011 Det er så tydeligt at se hvem der aldrig har kørt RHD.. Men så kan man jo altid erstatte erfaring med postulater.

• #51   18. aug 2011 Kim ZC

WORD! kunne ikke siges bedre

• #52   18. aug 2011 "kan vi ikke bare blive enige om at dem der køre RHD elsker det og dem der ikke gør har set sig sure på det og hader det...."

Kan vi ikke bare blive enige om, at du har svært ved at se ret klare realiteter i øjnene og selv er en "hater"?

I øvrigt, at bruge ordet "postulat" om åbenlyse forhold, det vidner mildest talt om manglende danskkundskaber samt ikke mindst. I trådens tilfælde tilmed højst sandsynligt også om mindreværdskomplekser eller andet af samme karakter.

• #53   18. aug 2011 Flot, så snakker jeg om danskkundskaber, og så kommer jeg til at sætte et punktum og starter med stort midt i en sætning.

Oh well, oh the irony smiley

• #54   18. aug 2011 Man vil altid komme forbi den forankørene hurtigere hvis du har fart på. I stedet for man først skal til at opbygge fart ude i overhalingsbanen.

Jeg var selv meget skeptisk for rhd inden jeg fik skylinen. Så kan godt forstå nogle er meget kritisk over for det når de aldrig har ejet en Rhd bil. Men det er altså ikke så slemt som nogle gør det til. smiley

• #55   18. aug 2011 Dannie M: Hvad er det du ikke forstår? For at du ikke kan finde hoved og hale i det, betyder ikke specielt meget for kvaliteten af det jeg har skrevet, efter mening! Prøv at læse det igen og igen og igen osv. osv. Meningen er det skam............

- BluezCat-DK® *: Du skriver at èn person ytrer at det er noget mindre at skulle overhalde i en RHD, ergo er det på ingen måde bilen der er problemet, men at personen bag rattet, ikke fatter den begrænsning der ligger i at sidde i den modsatte side, intet andet, det kan aldrig blive bilen alene - Som jeg selv skriver, lad være at tage chancer, du argumenterer, som sædvanlgit, som de blinde slåes og du er selv meget hurtig til at komme med halvprovokerende indlæg, for at sige det pænt og er ofte oppe at diskutere, forskellen på du og jeg er blot at ikke evner at argumentere for din sag, dine indlæg i denne tråd er ingen undtagelse!

Jeg skriver NETOP at fordelene ved LHD da er flest, ingen tvivl, men at der derfor godt kan være enkelte fordele ved RHD, selv i et land indrettet til det modsatte, men det er svært at diskutere, hvis folk ikke har noget forudgående kendskab til det at køre RHD, for så ender det som nu, at man diskuterer efter forudindtagethed og uden saglige argumenter og ja, jeg ved godt jeg har fyret et par usaglige af selv, men de skulle ikke gerne udgøre 100% af et indlæg!

Til sidst Bluez, måske du skulle lade være at tage dig selv så pisse højtideligt, du argumenterer om nogen forudindtaget og kommer, som nævnt med en masse stikpiller, som f.eks.hvad du indledte din færden i denne tråd med: citat: "En højrestyret burde have en højere afgiftsrate kontra venstrestyret. Smid 25% oveni den i forhold til værdien af en venstrestyret, så folk kan lære, at det ikke er England de færder sig i."

Du har ondt i røven, mener at alle venstrestyrede biler er til fare, siden at du vil generealisere som du gør, den påstand tillader jeg mig at sige, på ingen måde er underbygget, så lad nu være at tage dig selv så pisse højtideligt, når jeg skriver at man ikke kan tage dig seriøst - Det kan jeg sgu ikke, for du indleder med noget der ingen gang på jord har og som ikke har nogen rationel underbyggelse, andet end hvad du sidder og sjusser dig frem til og nej, det kan jeg som sagt ikke tage seriøst, som sagt foreligger der ingen dokumentation for at det skulle være forligere at køre RHD, hvor hårdt du så end argumenter, eller rettere postulerer! Læs hvad du skriver i din egen profil, det er en stor provokation og det kan du godt lide at gøre, fair nok, men så lad være at sidde her og flæbe, når man så giver igen!

• #56   18. aug 2011 Sådan er det i DK. Altid nogle der har ondt i røven. Det er jo slemt nok at ha en bil på gule plader. Uha så er bilen jo ikke fed mere.

• #57   18. aug 2011 Nej nu må i sgu holde op, hvem fanden kunne blive misundelig på nogen der har en gul-plade eller en RHD bil ???
    Hvem kan i det hele taget blive misundelig på en andens bil ??

Det hele kammer sgu over, tråden går ud på om det er vanskeligere at overhale i en højrestyret bil og dermed mere risikabelt...

well det lader åbenbart til at imod alle teser og sund fornuft, ja så er alle der tænker rationelt og kan se logikken i at man kører i venstre-styrede biler i lande hvor man kører i højre side af vejen og højrestyret biler i lande med kørsel i venstre side af vejen...

Bare ærgeligt at nogle løber tør for logiske forklaringer meget hurtigt nok fordi der ikke er nogen) og så bliver det hele drejet rundt at alle der siger imod, bare misundelige på en højre-styret import bil, nej bliv nu ved emnet og kom med noget konstruktivt , der har noget med emnet at gøre, hvis der skulle være noget der skulle tale for at alle lande har taget grugeligt fejl og egentligt kører rundt i de helt forkerte biler, så vi alle her i Dk, skulle køre i RHD biler, og LHD i feks. England ????

• #60   19. aug 2011 Jeg havde en MR2 g-limited... tog mig 5 min så kørte jeg som jeg plejede.. dog skal man passe på når man kører med passagerer, så de ikke lukker døren op. ja gæt engang smiley

• #61   19. aug 2011 Hartmann.
    Har skam kørt RHD både i DK og 4 uger på feriei England og netop derfor , forstår jeg ikke at folk kan sige det er lige så nemt/hurtigt og sikkert, når vi snakker om RHD på de danske landeveje, hvis du helt ærligt og med din overbevisning mener at du kommer lige så hurtigt og sikkert , fra A til B på en trafikeret mindre dansk landevej, med sving og bakker i en højrestyret bil, som hvis du sad i en venstrestyret , så fred være med det..

• #62   19. aug 2011 Jeg købte en RHD supra, fordi jeg ikke har råd til og købe en LHD i samme stand.

Bevares, du kan da købe en LHD til fornuftig pris, men så koster de MANGE penge, 95% af dem der kører her i europa, er begyndt og ruste, det er jo ved og være en gammel bil..

Og jo, de er ved og ruste selvom de ser pæne ud, jeg har set en skadet RET pæn supra, er faktisk her på BG, da den havde åbnet sig div steder, kunne man se alle samlinger var ved og ruste.

Det er jo en ærlig sag og være fattig, det er jeg ikke flov over

• #63   19. aug 2011 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!

Må tilstå, at jeg forundres ved dit velformulerede indlæg, og jeg skal for din skyld, nok lade være med at tage mig selv så <b>'pisse højtideligt x 2'</b> (du mangler bare at kunne understrege, så vil ingen tvivl stå tilbage).

Men rart at se, at du kunne finde overskud til at svare.

Dog er der meget der peger på, at du ofte læser indlæg, som fanden læser bibelen. For hvad angår min indledning (som du øjensynligt tog en smule nært), så mangler jeg et belæg fra dit vedkommende, hvorfor, folk skal "belønnes" med en mildere afgift, når de (og du selv) køber et køretøj, der er BEREGNET til, at køre i modsat side af vejen. Og DU snakker om rationel, kom frisk med et belæg, der begår sig under den betegnelse.

Trods din nok så udpenslet baggrund, så agér som en af den karaktér.

Noget andet er, træk dog det latterlige misundelseskort til dig selv igen, det er blevet mig en kende for odiøst, at du (og flere andre) der ikke lige kan komme med en hurtig forklaring på, hvorfor vi har HVÉR vores synspunkter, er misundelse, er der kommet hak i pladen ??

• #64   19. aug 2011 *Rettelse*
    *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!

Må tilstå, at jeg forundres ved dit velformulerede indlæg, og jeg skal for din skyld, nok lade være med at tage mig selv så <b>'pisse højtideligt x 2'</b> (du mangler bare at kunne understrege, så vil ingen tvivl stå tilbage).

Men rart at se, at du kunne finde overskud til at svare.

Dog er der meget der peger på, at du ofte læser indlæg, som fanden læser bibelen. For hvad angår min indledning (som du øjensynligt tog en smule nært), så mangler jeg et belæg fra dit vedkommende, hvorfor, folk skal "belønnes" med en mildere afgift, når de (og du selv) køber et køretøj, der er BEREGNET til, at køre i modsat side af vejen. Og DU snakker om rationel, kom frisk med et belæg, der begår sig under den betegnelse.

Trods din nok så udpenslet baggrund, så agér som en af den karaktér.

Noget andet er, træk dog det latterlige misundelseskort til dig selv igen, det er blevet mig en kende for odiøst, at du (og flere andre) der ikke lige kan komme med en hurtig forklaring på, hvorfor vi har HVÉR vores synspunkter, mener det er misundelse. Er der kommet hak i pladen ??

• #65   19. aug 2011 Hartmann.
    Helt enig i at det ikke behøver at være farligere og det kommer an på hvordan den enkelte kører agerer, det jeg svarer ud fra er at "jeg" mener at man nemmere kan komme ud for en utilset situtation, da udsynet ikke er den samme. Ligeledes mener jeg at man skal udvise størrer tålmodighed ved overhalinger og andre manøvrer og dermed min mening om start i tråd.(ja jeg mener det ikke er så nemt, da det vel også hænger sammen med at man skal til at holde længere afstand til foran kørende, hvilket ikke altid er nemt på en alm. landevej med tæt trafik...

K-FINN.
    Kunne sgu aldrig finde på at kalde andre fattige, men vil der i mod kalde dig ærlig, jeg forespurgte netop om dem der havde en RHD,der sagde den var federe og bedre at køre i på de danske veje, om de stadig ville vælge den, hvis de kunne få den samme bil i samme stand, til samme pris i LHD, men det kom der ikke ret meget responds på, så hellere pladen med at alle dem der syntes noget andet , bare er misundelige.

Bluez_Cat-DK..
    Helt enig, en skam at misundelses kortet altid, skal i spil når der mangler argumentation.

• #66   19. aug 2011 Dannie M:
    siger ikke at man skal køre efter hva man ser på skærmen, men bruge det til og se om der kommer noget, inden man trækker ud over midter linien for og se om der er modkørende. bruger selv tit mit kamera til og se om jeg kan trække ud og kigge, men kører ikke udelukkende efter det.

• #67   19. aug 2011 ville da osse vælge min silvia som LHD hvis den kunne fåes sådan, men kan den jo ikke.

• #68   19. aug 2011 Bonn.
    Helt enig, en skærm kan da være et hjælpe-middel, så man i det mindste kan forvisse sig om man ikke lige stikker snuden ud i en Scania 144, men stadig så skal man være mere "laks ved havelågen" når man kører RHD.
    Helt klart at i mangel på mønt eller udbud, så køber man en RHD bil, kan bare ikke lige greje udtaelser om man har købt en RHD, fordi den er mere speciel,bedre at køre i og helt hen til sikre at køre i .

• #69   19. aug 2011 K-FINN, vil ikke kalde det at være fattig, men bare hvorfor bruge penge på noget som man ikke føler hehov for?
    Jeg er meget mere til RHD biler, det er bare sjovere, måske fordi det er anderledes.
    Vil aldrig gi mere for at få en LHD bil, når man kan få samme bil bare med rattet i den anden side! jeg betaler sq heller ikke frivilligt reg. afgift, det er jo ikke nødvendig at det koster de penge!.. men sagen er også bare det at biler i Europa er i dårligere stand, så derfor henter man dem i Japan.. men igen LHD og RHD er total samgs sag, men nogle sviner RHD til, og det giver bare ingen mening! og syntes også det er plat at kalde en for fattigrøv fordi man har en RHD eller en bil u/a.. det er mudder kastning.

Men tilbage til spørgsmålet, så prøv en højrestyret hvis du er itvivl om det er noget for dig, og bedøm helt selv om ud kan li det eller ej..

• #70   19. aug 2011 Dannie: Hvis jeg kunne købe en rigtig fin amerikansk supra, der er total rustfri som min, til samme pris, vil jeg da helt klart vælge det.

Og det ville alle andre med RHD, uanset hvad de skriver.

• #71   19. aug 2011 K-FINN.
    Lige hvad jeg også ville mene smiley

• #72   20. aug 2011 Problemmet er bare, finder mand den, koster den en formue, og som sagt, jeg er ikke flov over og være fattig smiley

• #73   20. aug 2011 havde en GTR været lavet fra fabrik som LHD og prisen var den samme havde jeg valgt sådan en.... men jeg ville ikke have en ombygget skyline den midster sjælen ved sådan en ombygning mener jeg.

• #74   20. aug 2011 Nu har jeg helt forstået det med en bil mister sjæl ?.

• #75   20. aug 2011 GTR er lavet ab fabrik som LHD, mon ikke prisen er den samme

• #76   20. aug 2011 R32, 33 og 34 er jo ikke LHD kun R35 GTR
    De andre midster sjæl ved at bygge dem om.. denne tråd er en diskution uden lige! Hvis Japan kørte i højre side af vejen og havde LHD biler så vil de jo self. være LHD alle sammen, og de bedste biler kommer fra Japan og der er de nu engang RHD.. så kunne man få LHD Skylines i Japan og Chasere så var det da interessant, klart klart! men det kan man ikke, om man så kunne få dem LHD her hjemme det vil jeg være lige glad med, vil stadig have en RHD fra Japan så pga. standen på dem.. Har hørt den før da jeg havde min Honda Accord, hvor folk ikke fattede hvorfor jeg vil have en bil som jeg kunne få LHD, ja vist er de en da billigere i LHD end RHD, men det er bare ikke samme model og man finder ikke biler magen til uanset hvad i Danmark i den stand.. ud over hvis du køber en helt ny bil her hjemme..

• #77   20. aug 2011 Det er jo det samme som at en englænder køber en amerikaner bil og bygger den om til RHD det dur bare heller ikke.. fik jeg valget mellem at min rx7 var højre eller venstre styret så tog jeg højrestyret uden tvivl.. det er da en af de ting der gør sådan en bil speciel ydermere ligger pedalerne mere rigtigt i forhold til kardanboksen ihvertfald til race..

• #78   20. aug 2011 Så impoter fra USA, der er plenty af udstyr og standen er normaltvis bedre end fra Japan + de er fyldt med alt ekstre udstyr, vel og mærket originalt ab fabrik og ikke alt det efter monteret...

Når du taler om din Honda og mere udstyr, ja i forhold til DK-Standard, tag bare den samme bil model fra Sverige eller Tyskland, der fås de også med alt udstyr og ikke mindst US-Versioner med alt + lidt ekstra..

Det er da en smags sag om man vælger en RHD bil og af hvilken grund er da også total ligemeget, om det er pga. pris - stand - udstyr eller man bare føler man er mere speciel fordi man har en, det ændrer bare ikke ved det faktum, at RHD biler er sikrest og beregnet til kørsel i venstre side af vejen og LHD til kørsel i højre side.
    Og det var jo det tråden starter ud med....

• #79   20. aug 2011 K-FINN: Brugtprisen er ikke... Den er knap 100.000 lavere på en GTR i UK, selvom den ligesom de øvrige i Europa har samme spec, bortset fra rattets placering.

Og i en Supras tilfælde, der er ALLE højrestyrede af slagsen i ringere spec.

Fx findes der ikke en UK spec med targa. Eller en japspec med manuelt gear og targa smiley

Kommentér på:
Højrestyret :=)

Annonce