{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Alexander M
Alexander M
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14

import af amerikaner slæde hjælp! {{forumTopicSubject}}

hej alle

jeg står og ville gerne have udført min største drøm imens jeg er ung, jeg ville gerne have importeret en 1969 dodge challenger fra USA, en eller anden skrotbunke. og så skal den totalt istandsættes motor, interiør osv osv.

er der nogle af jer som har erfaring med import af biler? og kan fortælle lidt om det måske, og hvis der er nogle hjemmesider evt hvor de har biler man kan købe og få importeret.

nogen som kan give lidt hjælp? og en anden ting, kan man godt smide motoren fra en charger over i en challenger. eller hvad ville være mest optimalt, da jeg godt kunne tænke mig den skulle have en del hk da det skal være en sommerbil/udstillingsbil smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  import af amerikaner slæde hjælp!
  • #1   20. aug 2011 Jeg har et godt råd til dig, tag derover og se den, ellers bliver du taget groft i anus. Har selv købt Challenger og Mercury Cougar

• #2   20. aug 2011 Jeg tager selv derover næste gang, gider ikke alle de historier de fortæller derovre fra mere.

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#3   20. aug 2011 jamen så det jo bare det jeg gør, men jeg skal jo så også bare være sikker på de sender den. så er selve turen jo også bare en spildt tur

• #4   20. aug 2011 Jeg mener at de der import firmaer også har nogle "konsulenter" som (mod betaling) tager ud og gennemgår bilen for dig... skulle vist virke ret godt.. kender nogle stykker som har gjort sådan!!!

• #5   20. aug 2011 Der er en side der hedder smallblock.dk hvor der blir handler usabiler. Der er også et forum, prøv og spørg der.

• #6   20. aug 2011 prøv at snak med ham her http://www.american-dreamcars.dk/

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#7   20. aug 2011 tak for svarene alle sammen smiley

• #8   20. aug 2011 Dit første indlæg indikerer klart at du er helt nybegynder i US-hobbyen.
    Jeg vil derfor på det kraftigste fraråde dig, selv at finde og importere en bil.
    Det første du bør gøre, er at finde en klub i dit område og melde sig ind dér.
    De råd og den sparring du vil få i en klub er absolut uvurderlig, når du engang skal til at købe din egen slæde.
    Det kan spare dig for umanerligt mange penge og hovedbrud.

Tag ud på træf og se de forskellige biler. Det er muligt du gerne vil have en Challenger, men har du nogensinde prøvet en?
    De fleste US bil ejere giver gerne en tur i deres bil, hvis de fornemmer at din interesse er oprigtig og seriøs.

Det næste er så at du gerne vil have et projekt du kan gå og lave. Jeg gætter på at det er for at holde prisen lidt nede???
    GLEM DET. Et projekt ender ALTID med at blive meget dyrere end en færdig turn-key bil ville have været.

Kom ud og se, røre, føle, inden du bestemmer dig. Det betaler sig i sidste ende.

Held og lykke.

Mvh.
    Søren
    Moonlighters US Car Club

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#9   20. aug 2011 Søren F:

du har helt ret i jeg er ny på det område, jeg er kun 18 år, men jeg ville gerne udleve min drøm som ung. og det kunne være jeg skulle finde et par træf og prøve en challenger smiley

og ps. mit projekt er ikke fordi jeg ville holde omkostningerne nede, det er fordi jeg ville sætte mit helt eget personlige præg på en bil jeg altid har drømt mig at eje! jeg ved udemærket godt det billigere at købe en som er lavet (kender jeg fra når jeg har bygget scooter osv).

det som det kommer til at koste mig at lave den bil er ligegyldigt og om det så skal tage mig 10 år at lave den (regner sku ikke ligefrem med 10 år). men jeg ville have min drømmebil og lave den efter mit eget personlige præg! det gør det meget mere specielt at eje sådan en klassiker en at købe en som er færdig.

• #10   21. aug 2011 sådan en bil kommer til at stå i +300000kr.. inden du er færdig.. hvis den skal stå som udstillingsbil, som du skriver... pas nu på, der er meget lort der ude, især der over fra... når de skriver "nyrenoveret" har de fået engang garage lak, og spartlet op... de er experter til at skjule fejl... kender mange der har brændt fingerene, hvor deres bil er blivet dyre, end en der stod køreklar.. du skal selv tage ud og prøve dem. samt se/røre.... mange gange er det billigere at købe en der står færdig, men omvendt, laver du den selv, ved du det er lavet ordenligt.. men det kræver penge på bankbogen..!! held og lykke med din søgen.. mvh

• #11   21. aug 2011 Kender 2 der tog en weekend tur til USA og bilen var slet ikke i samme stand som der blev lovet, dog prøvede sælger at overbevise køber om at det var "godt nok", den var jo godkendt derovre.
    Men altså en tur til 10.000 bare for at kigge!

• #12   21. aug 2011 man når jo heller ikke noget på en weekend, ta en 10 dage, så kan du nå at se noget fornuftigt, samt slappe af..:)

• #13   21. aug 2011 De fløj over for at kigge på en specifik bil til 200.000, hvis sælger siger den er i orden, så er der jo ingen grund til at lave aftaler med 5 forskellige sælgere. desuden har de begge været i USA flere gange som turister, gamle mænd i 60erne.

• #14   21. aug 2011 Hvis du finder en mand i USA der kan og vil lave bilen OK, så er det billigere at få den lavet derovre, men tror jeg ville nøjes med en grunder og få den malet i DK. Så er der også stadig mulighed for at lave noget om uden at skulle lakere igen.

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#15   21. aug 2011 300.000+ er mange penge, men jamen så må der bare laves lidt ekstra sort arbejde i fritiden til dele til bilen, for det er en bil jeg har tænkt mig at beholde til jeg dør og så skal mine børn have den. og den skal holdes vedlige, det er en bil for livet, så prisen er ligegyldig næsten. men ja som du siger allan r, det ville jeg nok gøre som du siger at få bilen grundet i usa og få lavet den iorden bare lige de vigtigste ting som fjerne rust og svejse osv på karosseriet og ''stellet'' og så få den hjem. hvor meget ville i sige sådan skulle have af hk. og hvad koster det at have forsikring på sådan en sommerbil som (måske) er veteranbils forsikring. ja, alt i alt i omgifter smiley

• #16   21. aug 2011 for at den skal kunne vetaran forsikres, skal den stå orginal.. så glem alt om større motor/flere hk... men de koster alligevel ik meget at forsikre... det kommer an på din penge pung.. som hovederegel koster det 1000kr pr. hk. skal du have en motor der er total renoveret med de rigtige stumper, så løber det op.. regn med 100000kr.. for en motor der er frisk(hk) nu skal du jo huske på, at med flere hk, kommer der også undervogn/bremser... men der er mange ting... fint nok man har en drøm, og har man mulighed for det, så lev den ud.. men som jeg har sagt, er det din pengepung der styrre det, og ikke mindst TIDEN.... man ser tit folk har fået lavet en fed bil, og når den kommer fra maler, orker de bare ik at samle den, og så ryger den billigt til salg, fordi de går døde i det... og sidst.... har du plads til det.? det kræver jo en go tæt garage med el og varme..

• #17   21. aug 2011 Få en motor med 300 hk lagt i derovre, koster 25.000 for en renoveret med karburator og garanti, evt din egen motor eller en magen til.
    Forsikring og vægtafgift er i runde tal kr 2.000 pr sæson.
    Det bedste er at have en kontakt derovre som er af dansk oprindelse, så er du sikker på at når der siges 100% i orden, så passer det.

• #18   21. aug 2011 Med den erfaring jeg efterhånden har fået i US miljøet, tillader jeg mig endnu en gang at fraråde dig dit forehavende mht. et projekt af den kaliber.

Jeg har i alle mine år i dette miljø, set rigtigt mange med den samme drøm, som du beskriver hér.

99 ud af 100 får aldrig det ud af drømmen, som de havde gjort sig forhåbninger om.
    Blot en lænset tegnedreng og en ( hvis man er heldig ) halvfærdig bil, der må sælges pga. ændrede prioriteringer eller økonomiske årsager.

Hvis du fortsat nærer drømmen om en US bil, vil jeg helt klart anbefale dig at købe en "billig" kørende US bil herhjemme.
    Gør dig bekendt med hobbyen og de folk der befinder sig i den ( Vi bider ikke ) og opbyg noget erfaring med det at have en US bil.

På den måde står du ikke med den store risiko for økonomisk tab, samt chancen for at kunne udleve din drøm mangedobles.

I øvrigt kan jeg gøre dig opmærksom på at din drømmebil faktisk slet ikke eksisterer ( Sorry )
    Challenger´en kom først i 1970 som en søsterbil til Plymouth Cuda.

Cuda´en har eksisteret siden 1964, bare under navnet Barracuda i forskellige modeller.

Hvor i landet holder du til?
    Jeg guider dig gerne videre til en fornuftig klub i nærheden smiley

Jeg ved at et sådant indlæg modsiger alt hvad du drømmer om. Det er dog bedre at arbejde sig fremad, end at dø på noget der viser sig at være et luftkastel.

Mvh.
    Søren
    Moonlighters US Car Club

• #19   21. aug 2011 Søren.

Jeg er 100% enig med dig.

Det er 1 ud af 100, der får gennemført sådan et projekt. De fleste ender med en bil skildt ad i atomer, der er meget mindre værd end den kørende slidte bil. Og dem der får gennemført projektet 1%, har ofret 3 gange så meget som en endnu finere bil havde kostet fra starten.

• #20   22. aug 2011 Enig!

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#21   23. aug 2011 min drøm den skal udfyldes, om det skal tage mig de næste 10 år at lave den så skal jeg have den udfyldt, og jeg må jo bare ud at lave ekstra ''sort'' arbejde hvis det er det som skal til.
    og problemet med at købe en ''billig'' kørende challenger i dk syntes jeg er ret svært at finde medmindre prisen er på over 100.000dkr.

og jeg ville da helt klart melde mig ind i en us klub et eller andet sted og tage til udstillinger og snakke med folk osv.

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#22   23. aug 2011 den skal samles færdig og bruges! og beholdes til den dag jeg dør smiley

• #23   24. aug 2011 Så spar op og tag til USA og køb en bil du finder er i orden til prisen. Kør den selv til udskibningshavnen, lav alt papirarbejdet, så har du fået det billigst muligt og en på opleveren samtidig.
    Ellers kan du kontakte Dan fra dreammachines i Varde, han er reel og iøvrigt indfødt amerikaner, Chicago tror jeg det er.

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#24   24. aug 2011 tak allan!

• #25   24. aug 2011 Er du også på arbejde nu?

• #26   24. aug 2011 http://www.dream-machines.dk/

• Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    feb 2010

#27   24. aug 2011 nej det er jeg ikke smiley

• #28   24. aug 2011 Der fik du noget at bruge resten af natten på!
    Men du kan jo komme og kigge på min Mercury Cougar XR7.

• #31   15. sep 2014 Nå, blev det nogensinde til noget?? smiley

Kommentér på:
import af amerikaner slæde hjælp!

Annonce