{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

købeloven... {{forumTopicSubject}}

hej bg

jeg købte en radio ved fast and furios car show sidste år af bil experten oddense.. da jeg kom hjem med den virkede touch ik også sagde han jeg sku sende den retur så vill jeg få en ny. så det gjorde jeg jo men der skete ingen ting før min far kørte forbi engang han var i oddense alligevel først der fik han en ny.. og nu her hvor jeg har brugt den i ca 10 dage går den bare i hak en gang i mellem så man ik kan gøre en skid så man skal reset den med en kuglepind..

så her kommer spørgsmålet hvad har jeg krav på? kan jeg evt. få mine penge tilbage eller er det helt umuligt?

på forhånd tak for hjælpen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købeloven...
  • #1   24. aug 2011 Du har krav på at få den ombyttet eller rep som du står nu.. Intet andet.. Havde du købt den over nettet havde du haft 14 dages fortrydelsesret.

  • #2   24. aug 2011 Du har naturligvis 24 måneders reklamationsret, som ved ethvert andet forbrugerkøb. Ved defekter der opstår inden for de 24 måneder, skal forhandleren udbedre defekten inden for rimelig tid, som normalt er et par uger. Hvis fejlen gentager sig igen, så kan du muligvis pålægge krav om returnering af varen.

  • #3   24. aug 2011 Hvis samme fejl er opstået mere end 3 gange, så kan du indgive klage til forbrugerstyrelsen, såfremt forhandleren nægter at returnere varen.

  • #5   24. aug 2011 Uanset hvor tidligt defekten opstår, så skal forhandleren have en chance for at udbedre den. Det er ren service, hvis de vælger blot at ombytte produktet, eller give pengene tilbage øjeblikkeligt.

  • #6   24. aug 2011 9-3

    Det er kun de første 6 måneder forhandleren står med ansvaret. De sidste 18 måneder af reklamationsretten skal DU bevise at fejlen ikke er din egen skyld, f.eks pga misligeholdelse eller lignende.


  • #7   24. aug 2011 Den såkaldte formodningsregel som du snakker om Kenny, er kun gældende ved købt af brugte varer. Alle andre forbrugerkøb, bortset fra køb af fast ejendom, er underlagt §83 i købeloven angående fejl og mangler:

    § 83. Har køberen ikke inden to år efter salgsgenstandens overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed.


  • #8   24. aug 2011 *9-3 1.8t*

    Det er ikke korrekt, det gælder nye som brugte varer.

    § 77a stk. 3. Viser salgsgenstandens manglende overensstemmelse med kravene i §§ 75 a og 76 sig inden seks måneder efter leveringen, formodes den manglende overensstemmelse at have været til stede på det i stk. 1 nævnte tidspunkt, medmindre denne formodning er uforenelig med salgsgenstandens eller den manglende overensstemmelses art.


Kommentér på:
købeloven...

Annonce