{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Lige nogle hurtige spørgsmål . :) {{forumTopicSubject}}

På en toyota corolla:

Hvis man sænker sådan en 40/40 .. det er i mm. ikke ? så 4 cm foran og 4 cm bag på , er det meget ? eller er det stadig sådan at man kan køre over et bump, uden at smadre undervognen ?

Og må man godt lave forlygterne således at når bare bilen tændes , så lyser både de "almindelige" forlygter , samt tågelygterne hvis man monterer andre pærer, som ikke lyser ligeså kraftigt ? og stadig sådan at det kun er de "almindelige" forlygter der skifter til langt lys ?

Bare noget jeg tænkte lidt på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige nogle hurtige spørgsmål . :)
  • #1   26. aug 2011 40/40...
    ja det er self i mm... og det er SLET ikk ulideligt at køre med... tværdigmod... smiley

    andet spørgsmål ka jeg slet ikk forstå...

    men under alle omstændigheder... tågelyset bruges som kørelys i dagtimerne og så ska forlygterne være slukkede...


  • #2   26. aug 2011 Forklaring på spørgsmål nummer 2:

    Hvis jeg for eksempel køber en bil, hvor der er 2 forlygter(som sidder øverst) og 2 tågelygter(som sidder nederst) Må jeg så godt ifølge loven montere "almindelige" forlygte pærer i tågelygterne , og så køre rundt med både de øverste forlygter + de nederste tågelygter tændt samtidig?

    Altså hvis nu der ikke er "tågelygte pærer" i de nederste lygter ?

    Ved ikke om det er til at forstå , hvis ikke , så er det også ligemeget smiley bare lige noget jeg kom til at tænke på som sagt smiley


  • #3   26. aug 2011 nej det mener jeg ikke du må
    kun en af delene


  • #4   26. aug 2011 Mener nemlig også selv at der er noget med at man kun må have tågelygterne tændt hvis det er rigtigt tåget .. smiley (Men mener så også at du ikke må have tågelygterne tændt selv om du slukker forlygterne .. Altså at man kun må have forlygterne tændt , og så tågelygterne hvis det er tåget. :P) Men ved ikke helt om det bare er mig der er helt væk smiley

  • #5   26. aug 2011 Husk at spore bilen efter du får den sænket smiley

  • #7   26. aug 2011 Ifølge loven må du faktisk slet ikke bruge tågelygter i danmark.. ikke engang når det er tåget..

  • #8   26. aug 2011 Jesper: Tak for info smiley Vidste jeg ikke , Så det var rart at få at vide smiley

    Til jer andre: Tak for svar smiley Mente også nok smiley


  • #9   26. aug 2011 man må da godt bruge tågelygterne som kørelys, bare at du kun har positionslys tændt...? mener jeg da næsten 100 % jeg har fået af vide..

  • #10   26. aug 2011 Lygteføring

    § 33.

    Stk. 5. Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.

    Stk. 6. Lygter må ikke anvendes således, at andre førere kan blændes.

    Stk. 7. Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, er forbudt.

    § 33 a. Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.

    -----------------------------------------

    33 stk. 5 og 33a er interresante i denne sammenhæng.


    Altså: om dagen må tågeFORlygte bruges som kørelys, SÅFREMT at alm. lys ikke er tændt.

    Om natten må tågelygter IKKE bruges, medmindre der er tale om nedsat sigt.

    Overtrædelse koster 500 dask, og derudover er de personer der insisterer på, at køre med tågelys om natten fordi de ser smart ud, pissetrælse, da det BLÆNDER på det allermest kritiske tidspunkt lige inden man passerer hinanden, og hvor man i forvejen har svært ved at se pga. alm lys.



  • #11   26. aug 2011
    Tågelygter (for- og baglygter) må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter (færdselslovens § 33, stk. 5).
    Dog kan tågeforlygter uden for lygtetændingstiden, og under normale vejrforhold, anvendes som kørelys i stedet for nærlys (og ikke sammen med nærlys eller særligt kørelys).
    Tågelygter er altså til brug i de mere ekstreme vejrsituationer som tåge og kraftig nedbør og bør anvendes med stor omtanke, da det stærke lys kan være til gene for andre trafikanter. Ikke-korrekt lygteføring kan medføre bødestraf.


Kommentér på:
Lige nogle hurtige spørgsmål . :)

Annonce