{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er satme sørgeligt.
  • #1   28. aug 2011 Så må de jo lære at køre bil.

• #2   28. aug 2011 Fuck dig.

• #3   28. aug 2011 Ja det sker alt for tit.

• #4   28. aug 2011 de har sikkert ikke kørt efter reglerne,med sådan en ulykke

• #5   28. aug 2011 Ja det sker alt for tit at folk tror de er så fandens gode til at køre bil at de kan gøre lige hvad der passer dem.

• #6   28. aug 2011 Træthed, spiritus og fart skaber dødens landevej. R.I.P

• #7   28. aug 2011 Takket være sådan en flok spassere som kører rundt og slår sig selv ihjel efter de har fået kort, så koster forsikringen for os unge helt vildt. Det er da mega træls.
    Jeg er ligeglad om de kører lidt hurtigere end det tilladte, hvis de bare skal styre bilen. Dem der ikke kan burde holde sig til skiltningen.

• #8   28. aug 2011 Morten B
    Hvornår ved man at man kan køre hurtigere end tilladt?
    Lidt underlig argument. Alle burde holde sig til hastigheden.

Når det så er sagt, så er jeg ikke selv så hellig. Men man må tage konsekvensen, og håbe og bede for at man ikke tager andre med i døden end sig selv!

• #9   28. aug 2011 Morten -

Din kommentar er ynkelig.

• #10   28. aug 2011 Ligemeget hvordan det er sket, er det da ganske forfærdeligt... Jeg føler virkelig med familerne.. Ingen ved om de har kørt for stærkt eller været fulde - og om så de har er det da lige sørgeligt. Vi er jo kun mennesker.

• #11   28. aug 2011 christian der står et andet sted på nettet at bilinspektøren siger de har kørt 100 og derover. Men det sku stadig tragisk.

RIP.

• #12   28. aug 2011 Tænker også straks spiritus.. (tre gutter i bilen en søndag morgen) tror nok de har været en tur ude og bulre!!
    MEN for faen det er tragisk for deres familier og jeg skal da ikke dømme på forehånd, før der er en blodprøve der beviser min mistanke..
    tænker på de efterladte

• #14   28. aug 2011 Lasse R H
    Jamen man ved vel selv hvornår man har erfaring og dermed kontrol nok over sin bil. F.eks har jeg altid kørt en masse traktor, markræs osv her hjemme eftersom min far er landmand, og det har givet mig en hel del. Derfor ved jeg også hvad jeg kan i en bil, og derved hvordan jeg skal køre den.

Claus M
    Ja, men du er da endnu mere ynkelig med din kommentar.

• #15   28. aug 2011
    Morten B

Så du har lært igennem dit traktor kørsel, at du sagtens kan håndtere 100+ km/t på landeveje?

Derimed ikke sagt at man ikke kan køre galt med lavere hastighed, men der er vel en grund til at der er hastigheds begrænsninger, og de er en god guide til hvordan man skal køre på landevejene. Erfaring eller ej, så er det mest sikkert!

• #16   28. aug 2011 det er KUN synd for passagerene

føreren har jeg ikke ondt af MEDMINDRE der er sket noget vi ikke ved noget om

• #17   28. aug 2011 Morten B 19år

LOOOOL en hel del

ja ja tro du bare på det

• #19   28. aug 2011 Har ikke sagt at markræs, traktor er det samme som at køre 100+ på vejen, men det har givet en hel del kørselserfaring. Det har jeg da lært en hel del af, og hvis i ikke tror på at man lærer noget af det, så må jeg le.

Louise. Det er da dig der er til grin. Du kender mig ikke, så du ved ikke en skid om det. Du er måske 10 år ældre, men jeg er sikker på at jeg håndterer mig selv bedre i trafikken end dig.

• #20   28. aug 2011 Leo P
    Hvorfor er jeg sørgelig? Jeg betragter nu mig selv som yderst realistisk og ganske intelligent.

• #21   28. aug 2011 Morten-

Du udstilller dig selv på dummeste vis -

Du lige nøjagtigt i målgruppen kaldet "dum i trafikken" - 19 år og 1 års erfaring i trafikken - hold nu kæft mand - du en rigtig kål er du....

• #23   28. aug 2011 Lad os nu ikke kaste mudder, kun efter Morten B.

Men Morten B. Du siger vel ikke at du får mere erfaring som traktor kører. Du lærer måske nogen enkelte færdselsregler (Tydeligvis ikke hastighed). Men tænk på at bremselængden på 30 km/t, og helt op til 100 km/t. Der er stor forskel.

Du kan ikke se dig selv blind på at du er en erfaren kører, fordi du har kørt traktor. Så er det vel netop at det går galt.

• #24   28. aug 2011 Morten B: Vil det så også sige at en formel 1 kører godt "må" køre 150 fx. på en landevej i sin personbil, fordi han er vant til at køre formel 1 ? det er samme princip , bortset fra at formel 1 bilen er bygget anderledes op, og er beregnet til at køre hurtigt i, og under ordnede forhold, der er stor forskel på at køre formel 1 , markræs osv... og så på at køre på en landevej, hvor der også er andre trafikanter ? der er meget mere at tage hensyn til...

Synes det er en underlig indstilling at have ... Men bare min mening ..

• #25   28. aug 2011 Det er nu ved at være 2år siden jeg fik kort. Bliver 20 nu her.
    Jeg vil - uanset hvad i siger- se mig selv som en erfaren billist med kontrol over det jeg har gang i. I Bare fordi at jeg i den første post skriver at jeg er ligeglad med hvor hurtig folk kører så længe de ved hvad de laver, betyder det jo ikke at jeg altid selv kører 150km/t, langt fra.
    angående bremselængden, så ved jeg faktisk en hel del om det. F.eks 40km/t med et 40T gylletræk skal nu også have en del meter at bremse på.

• #26   28. aug 2011 En F1 kører har helt sikkert styr på det han laver i en bil, så det kan jeg ikke have ondt af. Genrelt er min holdning at hvis man kan, så kan folk gøre som det passer dem. Det er jo ikke vores andres problem.
    Dem der ikke kan, ja de skulle ikke køre over evne.

• #27   28. aug 2011 Morten B

Det behøver jo netop ikke at være din egen fejl. Hvis du kører 110 km/t på en landevej, og folk kører ud fra en sidevej, så skal folk kunne læse at du kører stærkere end normalt.. Gør du ikke det, er der nok stor sandsynlighed for at du kører ind i bilen.
    Den anden bil får skylden, men ulykken kunne være undgået hvis du bare have holdt farten. I sådanne situationer hjælper din "Erfaring" ikke.

Christian B har et godt argument, er at lige meget hvor god man er til at køre andre steder, så er der også andre folk på vejene end lige dig. Så tænk på andre, end dig selv. Og vent med at kalde dig erfaren billist, før du rent faktisk har erfaring.

• #28   28. aug 2011 Jeg er sgu til dels enig med Morten. Men man kan naturligvis ikke sige sådan officielt. Jeg er ret sikker på en del forsigtig-peter-chauffører faktisk er farligere i trafikken og for sig selv fordi de ikke ander noget om bilens fysiske love. Enten fordi de aldrig har turde køre til grænsen nogensinde, eller bare ikke har flair for at køre bil.

De er sgu også farlige fordi de ofte har så meget fokus på at køre fornuftigt og forigtigt - og styre bilen - at de ikke er gode til at læse trafikken. Det skaber farlige situationer, og ofte sker der uheld, som officielt ikke er deres skyld, men det er alligevel inddirekte deres skyld fordi de kører uforudsigeligt og ulogisk.

Jeg kender faktisk flere forsigtigpetre, der ofte er involveret i uheld uden de bærer skylden, men jeg tror det er pga. deres mangel på evne til at læse trafikken - måske fordi de sygeligt holder øje med trafiktavler og holder blindt på deres rettigheder i trafikken.

At køre bil kan vel sammenlignes med at køre på ski f.eks. hvis man aldrig falder og prøver grænserne / de fysiske love af, så bliver man aldrig dygtig.

Forsigtigpetre, der aldrig har prøvet at være på skridgrænsen vil vel også have problemer den dag der pludseligt er glat og de skal afværge en ulykke sving osv. Der er det lidt sundt, at have leget lidt med bagenden vådt føre f.eks

Dette har intet at gøre med denne tragiske sag, men var blot en kommentar til Christian B's uforstående kommentar.

• #29   28. aug 2011 Lasse R H: Tak smiley

Morten B: Du har snart haft kørekort / bil i 2 år .. Jeg har snart haft kørekort i 3 år , og kørt bil hver evig eneste dag , men det gør mig da ikke til en bedre billist end andre med samme erfaring ...
    Derudover kan du jo ikke sige at fordi du selv mener du har erfaring og er bedre end andre , så må du godt køre hurtigere ... Hvis du bliver stoppet er politiet da ligeglade med hvor meget erfaring du siger du har , det de vil se på er at du har fx kørt 110 km/t på landevej og du må kun køre 80 km/t .. Så bliver du straffet ud fra det.

Det vil være det samme som hvis jeg siger at jeg er en erfaren bankrøver, fordi jeg har stjålet penge fra mine forældre som lille, det gør det da ikke mere rigtigt ? så må jeg også gå ud og røve en bank, fordi jeg har mere erfaring end dig ?

(Skal lige siges at sidst nævnte kun er et eksempel, så folk ikke render rundt og tror jeg er forbryder osv. :P)

• #30   28. aug 2011 Da jeg tog kort, fik vi af vide, at man altid skal gå ud fra at folk kører langt hurtigere end det tilladte. Det er også det som jeg går ud fra. Det gælder både biler, MC, knallert og hvad der ellers er af køretøjer.

Men jeg logger af nu eftersom at jeg har andet at give mig til, end at være på BG. Så hvis i føler behov for at debattere yderligere kan i skrive en besked eller lign.

Morten B

• #31   28. aug 2011 Christian Z: Min uforstående kommentar ? Jeg føler da med familierne , det er en tragisk sag , men derfor synes jeg da ikke at Morten B's indlæg om at det er iorden at køre stærkere fordi man selv mener man har erfaring, er en iorden holdning at have , måske synes du at folk der kører meget forsigtigt og 110% efter færdselsloven er ligeså farlige i trafikken, men hvis man tager udgangspunkt i at alle kørte forsigtigt og efter færdselsloven, og ingen der kørte hurtigere end det tilladte , så ville der heller ikke være ligeså mange uheld, da folk ikke skulle beregne om personen der kommer kørende kører 80 , eller om han kører 120 ? Så ville man vide at folk kun kørte det man må, og derfor så kan beregne om man kan nå at køre ud, eller om man skal vente til personen har passeret ... Synes det er nogle underlige holdninger at have ...

• #32   28. aug 2011 Jeg synes klart man skal køre efter reglerne, absolut. Mit svar drejer sig udelukkende om, at jeg tror en erfaren billist, der har kørt lidt race og prøvet bilens grænser af, er sikrere i trafikken end en grøn forsigtigpeter - eller en erfaren forsigtigpeter. Intet andet. Man skal kende bilens grænser - man kn noglegange, uforskyldt, blive presset ud i ekstreme situationer.

• #33   28. aug 2011 Ikke noget der overhovedet , men derfor skal man stadig regne med at det langt fra er det samme at køre markræs på en mudret mark , og så at køre på en asfalteret vej .. Der er bedre vejgreb osv ... Men i sidste ende , hvorfor så ikke bare køre efter loven ? og hvis man så har behov for at køre hurtigere eller noget , så må man jo tage ud på en lukket bane , under ordnede forhold og prøve bilen af der ? du kan jo ikke forvente at en pensionist på 75 år , skal vente med at køre ud fra en sidevej indtil der INGEN biler er at se , fordi han hele tiden skal regne med at bilerne køre 20-50 km/t over det tilladte ? og hvis han så kører ud, og der er en der smadrer ind i siden på ham så han dør , jamen det er bare lige meget så, fordi han er jo bare en "forsigtigper"? det kan jo ikke være rigtigt alle der prøver at følge regler/love og anvisninger , konstant skal være opmærksomme på folk der kører for hurtigt , fordi DE ikke kan finde ud af at indordne sig det danske samfund ? Så må man jo flytte til et sted hvor der ikke er de samme regler som i Danmark hvis man ikke kan indordne sig ?

• #35   28. aug 2011 Rasmus P

Nej, det kan ikke undgås.. Men kan reduceres betydeligt meget. :o) Der er en forskel for alle..

• #37   28. aug 2011 hmm,stjålet bil uden kørekort,så er man sg også ...

• #38   28. aug 2011 Ja okay. Det sætter jo lidt det hele i et andet perspektiv......

• #39   28. aug 2011 Præcis...

• #40   28. aug 2011 Den 18 årige uden kørekort, havde sikkert kørt traktor siden han var 16..

Kommentér på:
Det er satme sørgeligt.

Annonce