{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.676 visninger | Oprettet:

brugt motor mangler kompression {{forumTopicSubject}}

hej folkens nogle der kan nikke genkendende til at en motor kan miste sin kompression hvis den har stået stille længe.

har snakket med en mekaniker som mener det sagtens kan forekomme og mener man kan få noget til at hælde i hullerne til gløderørene som skulle opløse olie slagger på stempelringene.

er der nogen der ved hvilket produkt det kunne være og i hvor stor en mængde..

eller er der nogen der kender til andre løsninger på dette.

mvh Ronni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brugt motor mangler kompression
  • #1   28. aug 2011 Hvis motoren står et stykke tid kan der godt forkomme lidt rustpletter på de ventiler der står åbne. Det går væk når den har kørt lidt hvis de kan lukke næsten tæt og motoren kan starte.

• #2   28. aug 2011 motoren kan ikke starte det er det der er problemet

• #3   28. aug 2011 Jeg har hørt om det før, men det KAN også være motoren generelt bare er slidt og trænger til en honing / nye stempler ringe.

Man kan førsøge en motor-rens, der hældes i olien før olieskift. Man hælder produktet på bilen og lader den stå i tomgang, så længe der står på produktet. Dette KAN løsne slagger fra stempelringe, så de igen slutter ok til.

Det er ihvertfald et forsøg værd

• #4   28. aug 2011 Den burde vel starte selvom komplessionen er dårlig Jeg tror ikke det er kompressionen, der gør den ikke starter. Virker gløderørene?

• #5   28. aug 2011 ja gløderør virker men det føles som om starten har alt for nemt ved at trække startkrans og krumtap rundt
    der for min mistanke til kompression

• #6   28. aug 2011 motoren har kørt 153.000 km og er en 1,9 tdi 130 hk AVF motor til passat 3BG

• #7   28. aug 2011 Motor olie vil hjælpe på det .Det vil hæve kompresion så du kan starte ,men vil ruge selfølgelig ved opstart.
    Har prøvet det med en Fiat Scudo motor ,som jeg købte ved huggeren.

• #9   28. aug 2011 der er lige fyldt olie og nyt olie filter.

vil du hælde olie direkte ned i cyl.

der sad tandrem på motoren da jeg købte den, men den min mekaniker skiftet samtidig med vandpumpe og remhjul og opstrammer. og han havde speciel værktøj med for at låse knasthjul og krumtapshjul.

• #10   28. aug 2011 Yes lidt olie ned i cylindrene, så det slutter tæt om ringene og skaber lidt mindre plads i cylinderen, så der er mere kompression, tror jeg.

Men ikke for meget, så den går i stykker. Prøv dig frem

• #11   28. aug 2011 Deblock, Mercedes i Kolding bruger det

• #12   28. aug 2011 Det er fordi der mangler olietryk i de hydauliske ventilløftere. Et tov i den og så træk den i gang:-)

• #13   28. aug 2011 Det kan den nemt,. Specielt hvis den har hydrualiske løftere

• #14   28. aug 2011 Vi har nogen gange trukket nogen igang indtil de fik liv i løftere / olietryk igen., har også se andre hvor der blev kørt på starter i langtid før den fik hostet sig igang

• #15   28. aug 2011 Mathias - lyder sgu meget rigtigt. Men burde den ikke opbygge tryk bare ved brug af starteren?

• #16   28. aug 2011 Ja det letteste er sgu et tov i og så trække den igang:-)

• #17   28. aug 2011 Jo men hvis der ikke er olie deroppe er der intet at opdane tryk på. Man kan også bare kører i starteren indtil den kommer. men det nemmeste er at trække den igang..

• #18   28. aug 2011 Lidt totakts olie i hver cylinder, og start den på dieselstart og hold den igang til motoren lige får lidt temperatur, sår kører det. Har gjort det flere gange på forskellige motorer.

• #19   28. aug 2011 Peter J.. Det hjælper jo ikk en skid når der ingen kompression er:-)

• #20   28. aug 2011 Nej, jeg er sikker på det er rigtigt det med ventil løfterne. Hiv lidt i den og skriv tilbage. Det er helt spændede og høre om det hjalp. smiley

• #21   28. aug 2011 Giv den eventuelt den dér motorrens i olien, når den er staret - så alle slagger og koks osv kan blive opløst.

• #22   28. aug 2011 tak for alle de indlæg dejligt med respons...

lige for at redegøre for det med at trække den i gang tror jeg ikke er så godt da bilen er med automatgear...(min fejl fik jeg ikke skrevet)

har prøvet at starte den 5 gange ved at lade starteren trække i 5-10 sek. hver gang. men stadig samme resultat.

tror der skal olie eller andet produkt ned i cyl. men jeg vil ikke ødelægge noget så indsamler så mange oplysninger som muligt både herinde og andre forums og bekendte inden jeg begynder og gøre noget..

jeg har brugt lang tid og for mange penge til at jeg vil ødelægge en motor til.

kom gerne med flere løsninger og praktiske erfaringer men husk det er en diesel bil med automatgear.

Mvh Ronni

• #23   28. aug 2011 Dieselstart, hvis den så ikke starter er der noget rivende galt.

• #24   28. aug 2011 Evt kan du kortvarigt trække strøm fra plus, direkte på gløderørene.

• #25   28. aug 2011 Allan R. Har du slet ikke læst noget overhovedet af det der står i tråden?

• #26   28. aug 2011 hvis du har mulighed for det, .. så skru tændrør ud og sæt tryk på cylindere enkeltvis, så den presser ventilerne op af evt. kan også hjælpe.. hvis den ikke er defekt jo da.

• #27   28. aug 2011 tændrør er der ikke noget af men gløderør derimod....

• #28   28. aug 2011 Christian Z: Jo har jeg, forstår ikke lige hvor du vil hen med spørgsmålet, er der noget jeg har overset?

• #30   29. aug 2011 har købt ventilrens og dieselstart så må vi se hvad resultatet er i morgen

• #31   30. aug 2011 Hej dieselstart virker ikke...

men fik konkluderet at mine gløderør var døde og ville sætte de gamle i som jeg vidste virkede men de var så 5mm kortere. nogen der ved om det har nogen betydning...har sat dem i men bilen vil stadig ikke starte.

har tørnet motoren uden gløderør og der stod et pust op i motorrummet med diesel så dieselpumpen virker i hvertfald.

er der nogen der ved om startspærren includere dieselpumpen..hvis ikke den gør det kan det måske være min startspærre der laver balade.

nogen der kan bekræfte at det kan være hængende ventiler som kan være skyld i der mangler kompression i min motor og evt. en løsning til hvordan man renser ventilerne.

• #32   30. aug 2011 nu når du snakker om startspærre, har du så skiftet motor computer på den? da motor computer og tændingslås er kodet sammen..

• #33   30. aug 2011 nej har kun skiftet motorblok hvor der sad knastføler og krumtapsføler på alt andet er fra bilen som det sad inden motoren flækkede

• #34   30. aug 2011 grunden til jeg nævner startspærre er at jeg er ved at løbe tør for gode ideer og prøver derfor bare at udelukke forskellige ting

• #35   30. aug 2011 okay.. Har du haft en vag tester på den for at se evt. fejl koder?? jeg har lige skiftet motor i min 130 hk 3bg´er den gik sådan set fint nok, men manglede nogle hypper, så fik grundjusteret motoren, den skal jo vide hvor krumtap og knast er i forhold til hinanden ellers åbner dysen måske på det forkerte tidspunkt.

• #36   30. aug 2011 Er du sikker på at takthjulene er stillet korrekt i forbindelse med skift af tandrem?
    Hvis de står forkert kan du køre den i starteren fra nu af og til juleaften (hvis starteren altså holder så længe) , uden motoren slår igang.

Ventilløfterne er nævnt, men korrekt, starterens omdrejninger skulle efter få omgange have oparbejdet tilstrækkeligt tryk hvis ellers oliepumpen virker og der er cirkulation i olien,...ellers ville sådan en motor jo aldrig starte hvis der ikke kom tryk på med det samme.

Nu ved jeg ikke lige med den der, men det lyder sandsynligt, at startspærren lukker for brændstoftilførsel, mens på nogen afbryder den strømmen til starteren, det er lidt forskelligt, men den kører jo fint rundt...så hvis der sprøjtes diesel ind er det ikke startspærren der er skyld i startbesvær..

Glødestifterne: en motor der er i orden kan starte uden, den er bare lidt længe om det og går lidt ujævnt de første sekunder.

Manglende kompression.: måske, for jeg har da set sådan nogen 1,9 tdi med de kilometer på bagen, der allerede var færdige og renoveret for et stykke tid siden.
    Det er ikke en særlig stærk motor den der..og den står jo ikke stille og mister kompressionen hvis den var i orden da den blev sat væk.

Men hvis du er sikker på alt andet er i orden og koblet rigtigt sammen, så er det sandsynligvis enten som jeg foreslog, at takthjulene ikke er stillet korrekt, for så vil motoren bare dreje ubesværet rundt og få brændstoffet på det forkerte tidspunkt og motor starter ikke..eller at der ingen kompression er på motoren.
    Og der tror jeg ikke på teorier om ringe der hænger, slagger o.s.v.

• #37   30. aug 2011 hvis du skulle komme til at mangle en komplet blok så må du lige give et kald,

• #38   30. aug 2011 lige nu søger jeg en der vil komme forbi mig med en vagcom tester hurtigt

• #39   31. aug 2011 Tror også på teorien om at dieselpumpen er ude af takt, det var godt set.

• #40   31. aug 2011 eller over på VAG forum...........

• #41   31. aug 2011 Hmm hvordan kan det så være jeg ikke kan starte på dieselstart. og jeg har bekræftet at den får diesel da den sprøjter diesel op gennem hullerne til gløderørene..

• #42   31. aug 2011 nu i skriver der skal en smule olie ned i cyl. så er mit spørsmål hvor meget er en smule og hvor vil i føre det ned henne nu det er en diesel med gløderør og ikke en benzin med tændrør

• #43   31. aug 2011 Er der mulighed for at se om indsprøjtningen foregår på rette tid?
    Det er vidst det du skal ha en ekspert til at hjælpe med.

• #44   31. aug 2011 ved jeg ikke motoren er jo helt samlet og færdig så tror ikke jeg har mulighed for at se det så skal det være via noget udlæsning på vagcom

• #45   31. aug 2011 til orientering så har jeg kørt på starteren i meget lang tid flere gange. så tror det er ventilløfter der hænger eller manglende kompression så skal vide hvor jeg kan putte olie ned i cyl. og hvor meget i hver cylinder.

• #46   31. aug 2011 en spiseskefuld

• #47   31. aug 2011 Nu spørger jeg lige igen: Er der du sikker på dieselpumpen et timet korrekt, eller blev den ikke kørt på mærkerne ved skift af tandrem?

• #48   31. aug 2011 hvor sprøjter man diesel start ind på såden en bil som min når der sidder turbo på indsugningen.

• #49   31. aug 2011 ok og hvor skal det ned

prøver lige at forklare det igen.
    Har taget motoren og gearkasse ud af bilen og taget dieselpumpen af min gamle motor først og sat direkte over på den nye motor hvor der sad tandrem på.

derefter skiftede min mekaniker vandpumpe, remhjul, opstrammer og tandrem med special værktøj til at låse knasthjul og krumtapshjul

jeg stod selv og så på hele udskiftningen og hjulene rørte sig ikke en millimeter under hele udskiftningen.

så hvis det ikke står rigtig så skal det have stået forkert inden jeg har fået motoren.

• #50   31. aug 2011 OK, kan ikke sige hvor det skal ind henne, der er jo ikke nogen umiddelbare åbninger som på en benziner, men hvad med at spørge den mekaniker du har haft på tandremmen.

• #51   31. aug 2011 Ja det vil jeg prøve idag...hvis ikke snart jeg får den op på en autotrailer og køre den ud til nærmeste mekaniker er squ ved at blive lidt træt af at prøve at få liv i den...

• #52   31. aug 2011 synes bare det virker mærkeligt at jeg har købt en motor med garanti fra et firma og så den ikke skulle stå rigtig. og i det hele taget der skulle være noget galt med kompressionen. eller motoren i sig selv.

føler bare det er mig selv der har overset noget.

• #53   31. aug 2011 Det lyder det ikke til du har, men alligevel starter den ikke, så noget er galt, men hvad er ikke nemt at vide. Prøv at kontakte firmaet.

• #54   15. mar 2012 tror lige du skal se t-remmen efter igen??```

har lige fået en motor fra en hygger hvor den stod forkert. se det ikke da jeg skiftede den, smed bare låse værktøj på og skiftede den. men efter 4 timer uden start måtte jeg lige tilbage til start helt for fra. og kanske rigtig stod den en tand forkert.. det kan jo ske vi er kun mennesker smiley

• #55   17. okt 2015 Hvad fandt du så ud af dengang for flere år siden?

• #56   27. aug 2019 Har samme problem lige pludselig er der ingen kompression på nogen cylindre nogen påstår der er hældt benzin på altså benzin på en diesel

• #57   27. aug 2019 Der blev skiftet t rem v 220000 og v 270000 skifter mekaniker igen da han påstår de står 2 tænder forkert bilen kører 1000 km går i stå ca 1km efter der er tanket og nu siger mekaniker nul kompression på alle 4 lyder lidt underligt i mine øre

• #58   27. aug 2019 Havde en Opel engang hvor den stod et par tænder forkert, men den kørte perfekt, så var det et af hjulene der var skredet i fht mærkerne, så alt var alligevel ok.

Kommentér på:
brugt motor mangler kompression

Annonce