{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.805 visninger | Oprettet:

Valg af Geländewagen {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg overvejer meget kraftigt at anskaffe min en Mercedes GD frem for min Hilux. Det skal siges at behovet for 4x4 mest består i at jeg har en lang markvej hvor jeg skal kunne komme op af om vinteren - men omvandt er jeg lidt på udkig efter en bil som er lidt mere præsentabel og som egner sig til dagligdags kørsel (komfort).

Ved I hvor meget forskel der er på de forskellige GD modeller, og ved i noget om 2,9 modellen er en fornuftig model? Af hensyn til afgift er jeg mest ude efter en før 1998.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Geländewagen
  • #2   30. aug 2011 Rasmus D.
    Den enhed i forsvaret jeg er i har de "nye" mercedes GD 270.
    Og af en krabat på knap 3 tons, er der GODT RIV I!
    Jeg har lagt og leget i mange timer ude i terrænet om vinteren, og jeg har endnu ikke kunne få den kørt fast.

    Dog egner de sig ikke til småturer, vi har et par stykker som har smidt både turbo og gearkasserne efter 40-45.000 km pga. for meget koldstart og for meget mishandling.
    Min erfaring er dog at behandler du den ordentligt, har du virkelig et stykke legetøj som bare fungerer 100%!!!!!


  • #5   30. aug 2011 GD´ern er en dyr bil i indkøb, og personligt, synes jeg man skal op i 2001 model og op, inden den bliver lækker, her tænker jeg nye motorer, kabine, osv.. hvad er dit buget.?

  • #6   30. aug 2011 Anders R.

    Jo det passer smiley skulle lige have set på ABS'en, den volder mig nogle problemer! Den virker som regel ikke når mit horn virker, og omvendt!!!


  • #8   30. aug 2011 Niks, og den volder mig stadig problemer.
    Har ikke fået det lavet endnu, er på skole i Jonstruplejeren 10 uger, så har ikke tid til så meget smiley


  • #9   30. aug 2011 River snart det ABS system helt ud af bilen og får den synet og godkendt uden.


  • #10   30. aug 2011 har på fornemmeren mit ledningsnet har en kortslutning et sted, mine tågelygter virker også periodisk nu!
    Alle sikringer er dog intakte som de burde være.


  • #12   30. aug 2011 Mats N og Anders R: Hvor gammel er de 2,7'erer som i snakker om - for jeg er ikke rigtig stødt på dem, ej heller de gange jeg har set i Tyskland (hvilket nok skyldes årgangen)

    Brian: Hvor meget sker der i 2001 - er det noget meget mærkbart?

    Er det nogle der ved noget om der er sket noget fra 1986 til 1996 andet end bare motoren? Budget er lidt uvis - men omkring tdkk 100 tror jeg..


  • #13   30. aug 2011 Ja, så hvis du har en løsning må du hellere end gerne fortælle smiley

  • #14   30. aug 2011 ja, der får bilerne facelift... især inde i.. da de får samme kontakter, speedometer osv.. som de nyere mercedes biler... men priserne er så også på den anden side af 250000kr sidst jeg kiggede

  • #17   30. aug 2011 Jeg kan høre at jeg nok enten må droppe ide'en lidt eller vente til de falder lidt i pris;)

    Kender I noget til de gamle 300 GD'er og ved I om de har nogle smertegrænse for km tal?


  • #19   30. aug 2011 de gamle GDér køre bare... men det er en gammel stiv kasse.. der er intet komfort i dem... jeg kørte også selv gdér i forsvaret for snart 15 år siden.. det var jo 240 modellen, rigtig stærk bil... og satme godt med de spær aksler, det er næsten umuligt at køre den fast... men til landevej, er de ik særlig gode, men nu har jeg også kun kørt den med terræn dæk

  • #21   30. aug 2011 Haha - ja, det er sku meget jeg beder om, det ved jeg godt;)

    Jeg har haft en HJ60'er som var rigtig sjov, men lød som en stor traktor - så jeg er godt med på at det ikke lyder som en ny personbil. Men der er bare noget over bilen som gør at den får naturlig respekt;)


Kommentér på:
Valg af Geländewagen

Annonce