{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.818 visninger | Oprettet:

Seat Altea eller VW Touran {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens

Håber i kan hjælpe mig lidt. Står i valget mellem en Seat Altea og en VW Touran. 1.9 eller 2.0 med DSG.

Kender godt problemerne med motor/DSG men vil høre jeres mening om selve bilen.

Er der kvalitetsforskel på de 2? Seat'erne ligger nemlig lidt lavere i pris så overvejer sådan en - men vil jeg fortryde det?

Håber i har nogle erfaringer at dele af smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Altea eller VW Touran
  • #1   6. sep 2011 touran er den mest praktiske

men altea er bare lige lidt federe inden i

har haft begge og synes touran er lidt morfar inden i

samle kvalie osv er det samme

• #2   6. sep 2011 okay så altean er ikke dårlige bygget indvendigt? smiley

• #3   6. sep 2011 Der er mere plads bag i en Touran. og den kan fåes som 7 persons.

• #4   6. sep 2011 gør dig selv den tjeneste at ta ud og kig og prøv begge 2 jeg er mest selv til altea

bryder mig ikk om knapperne osv i touran

• #5   6. sep 2011 har prøvet begge og sys umiddelbart at man sad lidt bedre i touran (udsyn osv) men tænker mere om det er de 10-20.000 mere værd.

Pladsen betyder ikk så meget smiley

• #6   6. sep 2011 har også kigget på en 2.0 fsi - da jeg ofte kører kortere ture!

Ville jeg smadre dieselbilen med de korte ture og er der nogle der har erfaringer med fsi motoren?

• #7   6. sep 2011 + ved Touran:

Mere plads bagi
    Mere albue rum foran
    Bedre udsyn
    Synes karossen er pænere

- ved Touran

Rust i bunden af bilen
    Kabinen er kedelig - lidt morfar
    Indstrument bordet er MEGET kedelig

+ ved Altea

Den er mere sporty og kører i
    Man sidder rigtig godt, alt er inden for række vidde
    Karossen er rigtig pæn

- ved Altea

Man har ingen fornemmelse om hvor fronten er
    Ikke så meget "last" rum som i touran'en
    Rust i bunden af dørene

DSG gearet skal du ikke være bange for - Bare husk og tjek om der er holdt service på gearkassen - meget vigtigt !

Ellers hør efter mislyde ved svinghjul - Rasler meget hvis det er defekt
    Mærk om den hakker i gearende, især ved nedbremsninger
    Ellers har 2 liters svagheder for at smide dyserne og hvis det er de ældre udgaver du har i øjene, så kan topstykket revne..men det ikke noget man ser helt vildt meget af.

• #8   6. sep 2011 Et lille plus ved touranen er at der sidder oliefyr i den hvis det er en diesel så den er hurtigere varm om vinteren.

• #9   6. sep 2011 How ja, det glemte jeg da helt, det er jo standart på sådan en smiley

• #10   6. sep 2011 touran kan jeg ikke sætte nogle fingre på, og rust i bunden har jeg godt nok endnu ikke set på dem, og jeg ser nu nok på et par stykker.

altea'en. min svigerfar havde en og han sagde at den stod mere på værkstedet end hjemme i hans garage men det kan jo bare være han fik en mandagsmodel.

• #11   6. sep 2011 Min har fået skiftet bagklap på garantien i feb 2011 uden noget brok fra vw. de tog den bare ind og skiftede den.

• #12   6. sep 2011 lækkert med noget info smiley

er oliefyr standard på touran?

• #13   6. sep 2011 det er sgu lidt svært da der er meget delte meninger om de 2 biler smiley

Nogle her der har oplevet hjulkasse støj eller vindstøj i altea?

• #14   6. sep 2011 Det kaldes tilskudsvarmer. men er et alm 5.0 kw fyr som sidder i den. det tænder så snart man kommer under 5 grader. men er man lidt god på fingerne kan det laves til et fyr med ur og fjernbetjener for ca 2500kr. jeg fandt en der kunne montere det for mig og gav 3500kr for det smiley

• #15   6. sep 2011 Jeg havde selv en Altea XL og en kammerat kører i Altea, samt jeg har kørt meget i Touran (dog ikke min egen).

Hvis jeg kunne gøre valget om, så havde jeg givet de 30.000 kr mere for Touran som den kostede ekstra fra ny (min var på gule plader). Den ekstra ventetid på 2-3 måneder afgjorde dog sagen for mig på daværende tidspunkt.

Min kammerats Altea har utrolig meget støj fra hjulene, især fra varerummet, men min egen var knap så slem, der lå dog en støjdæmpende måtte under filt-tæppet i varerummet (det havde den fra ny).

Jeg syntes dog meget bedre om Touran, både plads udsyn og kvaliteten generelt er meget bedre.

De rustproblemer der er, er ikke unikke for hverken den ene eller den anden. Det er nogenlunde det samme, men garanti og service er bedre hos VW.

Derudover syntes jeg Seat er alt for dyr med service, når jeg sammenligner med det jeg har betalt hos VW/Skoda. Første år med Altea XL 1.9 TDI kostede cirka 5.500 kr (cirka 30.000 km), Polo 1.6 TDI 105 HK, kostede til sammenligning cirka 2.200 kr.

Jeg ville betale det ekstra for Touran, hvis jeg kigger på mit tidligere valg af Altea XL, så ville jeg have fået cirka 55.000 kr mere for en tilsvarende Touran efter tre år/88.000 km (En bekendt med cirka samme kørselsbehov købte nemlig den Touran jeg ikke købte).

• #16   6. sep 2011 Steen T -Striben Aalborg . >> Den tilskudsvarmer, ved du hvilke motorer der har det som standard? For jeg tror ikke min 1.6 TDI har det (men den ligger godt nok også i en Polo). Det kunne ellers være rart med motorvarmer med timer her til vinter... smiley

• #17   6. sep 2011 Enig med HARTMANN.

Kvaliteten i kabinen er også ringere i Altea/Altea XL, sammenlignet med Touran. Og støjdæmpningen er helt sikkert ringere.

• #18   7. sep 2011 Det er kun touran og multivan/caravelle og nogle sharan der har tilskudsfyr. biler der kan have 7 personer eller flere.

Kommentér på:
Seat Altea eller VW Touran

Annonce