{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.767 visninger | Oprettet:

MarkosG
MarkosG
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114

Nysynet bil, indkaldt til syn efter 6 måneder? {{forumTopicSubject}}

Hey all.

Jeg købte en ny bil (brugt) i marts måned. Jeg fik den synes d. 29. marts og har selvfølgelig synsattesten. Men min bil er nu allerede 6 måneder efter blevet indkaldt til syn...

Er der tale om en fejl eller hvad sker der lige? Jeg har før hørt at der synes udfra køretøjets ind-registreringsdato, men var af den overbevisning af det blev lavet om når man lavede et "frivilligt" syn?

Kan jeg gøre noget for ikke at skulle stille til syn allerede nu, eller er løbet kørt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nysynet bil, indkaldt til syn efter 6 måneder?
  • #1   7. sep 2011 Hvor gammel er din bil?

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#2   7. sep 2011 Den er fra 10/2005.

• #3   7. sep 2011 tror der er sket en fejl

• #4   7. sep 2011 den bliver ikke lavet om din syns dato bare fordi du kører til syn.. det er bestemt af hvornår den er blevet indregistreret..

• #5   7. sep 2011 Det er fordi den valgfrie synsdato ikke er ændret.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#6   7. sep 2011 Hvordan ændre jeg den valgfrie synsdato? - Vil jo helst ikke allerede nu have den til syn igen..

Jeg har jo ikke kørt den til syn, det har forhandleren jeg købte den af, så gik da udfra de havde ordnet det..

Anyways, kan jeg ændre på det nu?

• #7   7. sep 2011 det passer meget godt,2005-2009-2011

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#8   7. sep 2011 Ja på registreringen. Men jeg har jo allerede fået den synes 29/03/2011 og vil da ikke allerede til syn igen 29/09/2011... Det kan du vel godt se?

Så kan jeg på nogen måde få den valgfrie synsdato ændret?

• #12   7. sep 2011 Den er synet for tidligt.. Så der er ingen vej uden om et syn mere!! Den kan synes tidligst et ½ år før reg.dato.. Synes den inden det, bliver den indkaldt til den faste dato!!

• #13   7. sep 2011
    giver morten h ret.. max ½ år før tid ellers bliver den indkaldt igen..
    har selv synet flere biler før tid men ikke over ½ år før tid da vi fik at vide så blev de indkaldt igen..

• peter n
    peter n Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 79 Svar: 174
    #14   7. sep 2011 Jeg har prøvet det samme og jeg ringede til trafikstyrelsen og de ændrede datoen til den nye synsdato..

Om det så er fordi jeg var heldig eller lign ved jeg ikke men synet slap jeg da for..

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #15   7. sep 2011 Som Morten pointerer så må du syne en bil maks ½ år før den korrekte synsdato hvor det så erstatter det periodiske syn.

I din situation er der ikke noget at gøre. Du skal syne den igen i oktober og den lov der er lagt omkring det med ½ års syn gør at du lige er over grænsen for at kunne trække det under det syn du havde i marts og derfor er du forpligtiget til et nyt syn.
    Du har en attest på syn fra 29. marts, hvilket vil gælde 6 mdr. frem - altså til 29. september. Men da din bil har registreringsdato i oktober så er der ingen anden udvej end at du skal have bilen til syn igen

• #16   7. sep 2011 jeg kørte ud på motorkontoret med min og fik det ændret

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#17   7. sep 2011 Okay. Det er jo fuldstændigt latterligt. Men da forhandleren fik synet min bil i marts kunne de vel have ændret den valgfrie synsdato eller hvordan? Hvad er pointen i at få en nysynet bil, hvis man skal til syn igen efter 6 måneder?

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#18   7. sep 2011 funch F - Hvordan gjorde du dette?

• Bull B
    Bull B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 11
    #19   7. sep 2011 Som peter N siger :
    "Jeg har prøvet det samme og jeg ringede til trafikstyrelsen og de ændrede datoen til den nye synsdato:

Det er hvad du skal gøre,det samme skete for mig og det var ordnet på 2 min over tlf.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#20   7. sep 2011 Okay... Hvis i læser alle de forskellige beskeder igennem på denne tråd, tror jeg efterhånden der er en del modstridende informationer.

Jeg forsøger i første omgang at ringe til dem her klokken 9.00 når de åbner, så tager jeg den derfra. Skal nok melde tilbage.

Daniel J:

Jeg gider da ikke betale for et syn når jeg hos forhandleren fik at vide, "så er den nysynet, 2 år til næste syn" - Har det endda på papir!

• #21   7. sep 2011 har prøvet det samme som <b>
    Bull B

VIP

Skrevet: 07-09-2011 08:19:49

Som peter N siger :
    "Jeg har prøvet det samme og jeg ringede til trafikstyrelsen og de ændrede datoen til den nye synsdato:

Det er hvad du skal gøre,det samme skete for mig og det var ordnet på 2 min over tlf.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#22   7. sep 2011 Kim B - Og det er selvom den er blevet indkaldt eller hvorledes?

• #23   7. sep 2011 ja jeg ringede til trafikstyrelsen og spurgte hvorfor jeg skulle til syn igen, hun svarede så at der manglede en formular, sagde så den var udfyldt og afleveret i synshallen, nå OK sagde hun så og ændrede i deres system, og vupti så var den stadig synet.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#24   7. sep 2011 Okay. Jeg ringede trafikstyrelsen og blev stillet om til den rigtige afdeling. Hun bad om mit registreringsummer, 2 minutter efter rettede hun den til at blive indkaldt 29.marts 2013 i stedet.

Så det var jo lige til højrebenet. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at ændre datoen, selvom du har synes den 6 måneder forinden det "rigtige" syn.

• #25   7. sep 2011 Ring ind til trafikstyrelsen som de andre siger, så ændrer de datoen. Har selv været udsat for det samme.

• #26   7. sep 2011 ZERO X
    sådan.

og ja det er jo ikke en <b>pengemaskine de driver LOOOOOOOOOOOL

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#27   7. sep 2011 Hehe det er nemlig ikke en pengemaskine smiley

Tak for hjælpen til alle.

Kommentér på:
Nysynet bil, indkaldt til syn efter 6 måneder?

Annonce