{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 508 SW eller Citroen C5 Tourer ?
  • #1   7. sep 2011 det er fine biler begge to :o)

  • #2   7. sep 2011 508. Fordi den er bare det bedre.
    Kort og godt,


  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #3   7. sep 2011 Ja, det er derfor jeg er virkelig i tvivl
    Begge har et attraktivt beskatningsgrundlag som firmabil


  • #4   7. sep 2011 de er begge ekstremt dyre at holde kørene da de går i stykker hele tiden.. men sådan er det jo med franske biler.. hvis man vil have nye biler idag som meget sjældent skal på værksted så er det enten en Honda accord eller mazda 6 da det er de 2 mest pålidelige biler smiley og honda og mazda har altid været med i toppen smiley en toyota avensis kan os gå smiley

  • #5   7. sep 2011 c5 x7 fejler sku næsten aldrig noget, og desuden dækker garantien jo.. Mazda 6 derimod skal jo have lavet forebyggelse mod gennemtæring i bagskærme og døre efter 3år, hvilket ikke er dækket af garantien..

  • #6   7. sep 2011 Fredrik A
    du snakker som du har forstand til , de japanerebiler vi har kørende fejler mindst lige så meget ,og så kører de meget gammeldags


  • #7   7. sep 2011 Frederik - hvad går i stykker med 508'erne? det vil jeg gerne hører

  • #8   7. sep 2011 Insignia Sports Tourer.
    Drop det franske, og få noget som også har en attraktiv beskatning smiley


  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #9   7. sep 2011 Jeg er ikke interesseret i Mazda 6 eller Accord. De er sikkert fine nok
    Avensis... tja den er jo stor (har 3 børn og hund) men lidt kedelig ?
    Insignia er jo fed men lille indeni pga designet.

    Har prøvet C5 160 hk hdi. Kørte sku godt. Synes ikke den sejler (er med konventionel affjedring).
    Har ikke prøvet 508 SW endnu. Men det er den med kun 112 HK hdi som har samme beskatning som ovennævnte C5

    Mit andet alternativ er en S.Max 140 HDI Trend men det er jo en anden type bil så ville ikke smide den ind i diskussionen.

    Mit tredje valg er at vente et år på den nye BMW3 serie og så gå på kompromis med størrelsen :-))


  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #10   7. sep 2011 For dem der måtte være interesseret i mine store dilemaer kan man se kampagne mulighederne her:-))

    http://www.aldautomotive.dk/


  • #11   7. sep 2011 du kan læse lidt om Peugeot 508 i bladet 'motor' den er blevet valgt som
    den bedste i sin klasse.. og den køret utrolig godt!


  • #12   7. sep 2011 kører

  • #13   7. sep 2011 Hustler H de japaner biler som har ligeså mange fejl som jeres andre biler har nok noget at gøre med de bliver bygget i europa smiley hvis man køber en japansk bil som er bygget i japan er næsten alt bedre. især ledningsnettet er top kvalitet.. i europa bruger man bosch ledningsnet for det meste og de er slet ikke på højde med f.eks denzo fra Japan. og i japanske biler plejer delene at holde mange gange længere tid end europæiske biler. og jo jeg har forstand på biler da jeg arbejder med massere forskellige biler hverdag. og det er især franske biler der kommer ind og skal have lavet mange underlige ting som normalt ikke skal gå i stykker.. og det samme med mange tyske biler især vw er stærkt overvurderet. med hensyn til 508eren er den jo stadig rimeligt ny så man har ikke fundet alle fejlene endu. men de skal nok komme for franskmændene har aldrig villet lære af de andre og altid kun gjordt det på deres egne måder citroen har altid haft mange fejl og det samme med peugeot men det glemmer ejerne gerne fordi de kører godt når de kører smiley men syntes overhovedet ikke de er på niveau med de gamle mitsubishi galanter og sigmaer med hensyn til køreegenskaber. jeg har selv haft mange forskellige biler og må sige at de japanske biler jeg har haft har været så meget mere pålidelige end alle andre biler. har haft en honda accord der havde gået over 800.000km og stadig kørte helt fint da jeg solgte den smiley og der var sku aldrig noget i vejen med den.. men havde en golf 2 som havde kørt 270.000km og der var sku altid noget i vejen så fuck at de er billigere i reservedele når de går 4 til 5 gange oftere i stykker smiley og franskmændene har stadig ikke fået styr på det med at de får for meget højspænding så pærene sprænger hele tiden. derfor ser du altid en fransk bil med en enkelt lygte tændt. og med hensyn til mazda 6 hvis man giver den en god rustbeskyttelse fra start af har man bil i mange år da de mekanisk er ekstremt pålidelige. og det skulle der jo os sagtens være råd til når man spare så meget på værkstedregningerne smiley

  • #14   7. sep 2011 Ved ikke noget om 508, men min de gamle køre i C5 og der har været rigtig mange problemer med den og den har kun kørt 85000 km ved ikke om det er nomalt med så mange problemer på dem.

  • #15   7. sep 2011 kør japaner så er du klogere end du aner alle mekaniker ved at japanske biler er de bedste de franske biler bliver også altid gjort til grin og det er der en grund til går selv på Aarhus tech center for autoteknologi har arbejdet med franske biler i 2 år og det er altså noget lort der helle tiden skal laves sorry dude

  • #16   7. sep 2011 der er sq da ikke biler der er mere kedelige end japser , men der er heldigvis stadig nogle, hvor bilen ikke bare er et kedeligt transportmiddel fra a til b de skaber sjældent noget nyt.

  • #17   7. sep 2011 Hvad kedeligt er der ved en honda accord ? smiley den kører sku fint smiley og har massere af udstyr som fungere smiley og så er det jo et kæmpe plus at de meget sjældent skal på værksted smiley det kan jeg da ikke se noget kedeligt i smiley syntes da det må være meget mere kedeligt at skulle holde i nødsporet på motervejen fordi der igen er noget galt med bilen smiley

  • #18   7. sep 2011 Og hvis du ser på de gamle biler fra starten af 90erne så havde mange af de japanske biler alt i eludstyr smiley nogle havde enda mere end i mange helt nye biler idag smiley Bare ta som eks en mitsubishi sigma smiley og alt det udstyr der er i dem visker stadig fint idag da det er perfektionistisk kram smiley

  • #19   8. sep 2011 hvar mange psa biler ser du i nødsporet når du tænker hvor mange 1000vis mere der er solgt , honda gidder ikke deres moment svage motore, har en kammerat der havde en ny accord stcar fra 08 det var da ikke noget særlig i forhold til prisen , den køre som alle andre bare knap så lydløs :o( + den var næsten umulig at komme af med igen

  • #20   8. sep 2011 hvor mange toyotaer ser du f.eks i nødsporet i forhold til psa spande ? når man tænker over at toyota er den bil der er lavet flest af i verden.. og i det hele taget ser man meget sjældent japanske biler i nødsporet og det er da lidt sjovt når det er det land der laver flest biler og har flest forskellige bil fabrikanter smiley

  • #21   8. sep 2011 så faktisk flere carina e i nødsporet sidst ,men måske det var bunden der var faldet ud af dem . lortebiler , færdig

  • #22   8. sep 2011 ja det skal du jo sige haha smiley men kan du bevise det ? alle der bare har lidt forstand på biler ved at franske biler er det værste gang lort smiley og længere er den ikke.. lige meget hvor meget du gerne vil have at psa skal lave gode biler så bliver det aldrig virkelighed smiley og faktisk er carina e en meget god bil som er godt rustbeskyttet den har en ekstrem god bund da det var noget de tog højde for ved lige netop de modeller.. smiley

  • #26   8. sep 2011 Jeg er fandme snart så trætte af folk altid sviner franske biler til. 9 ud af 10. Har de jo aldrig selv kørt i dem. Bør nej. Men de har en fætter, hvis kones mosters, far, havde en bror som har oplevet det var noget lort.
    Og så er alt noget lort!
    Gu er det da ej. Det jo ikke for sjov peugeot er det mest solgte bil mærke i dk.
    Der er så mange af dem på vejen. At selvfølgelig vil nogen gå i stykker. Men % mæssigt ligger de faktisk lavt i forhold til Andre biler. Og glem så ikke. At her er der faktisk muligt at få noget komfort osv for under der 1/2 af hvad f.eks Toyota forlanger.
    Det er da for sygt at give over 400 tusind for en avensis.
    Og jo der holder mange biler rundt på motorveje osv. Men det fandme ikke mange psa. Du ser..


  • #28   8. sep 2011 jamen flertallet er dumme de ved jo f.eks hvem danmarks dummeste mand er sidney lee men det er de færreste der ved hvem danmarks klogeste mand er smiley jeg har prøvet at have fransk et par gange. og der var hele tiden noget i vejen. og alle dem jeg kender der kører fransk er overhovedet ikke tilfredse. de kører okay når de kører men det er meget dyrt at holde dem kørene plus at de meget let brænder af. bare se i le mens. hvor de brænder den ene af efter den anden smiley

  • #31   8. sep 2011 hvilke franske biler har du haft ??
    hvad har du af erfaring ?? hvis du er 22 som du har skrevet !!
    lad os se dit perfekte køretøj
    ps sjovt peugeot har været den meste solgte bil de sidste mange år igrunden


  • #32   8. sep 2011 Lidt brugbar info til Steen!!

    Du skal bare holde dig fra 1,6 hdi. Den er alt for svag, så motoren bliver presset for hårdt og det resulterer i nogle problemer. Det kan godt være den går lidt længere på litteren men du kommer til at fortryde det.

    Vælg i stedet 2,0 hdi 140. går ikke så meget i stykker, og den bliver brugt hos mange andre mærker (bla. ford). ellers skal man jo bare huske at man ikke bare skal ligge og nosse i det, men at bilen også skal have lidt pedal en gang i mellem, så den ikke soder helt til.
    Det kan også hjælpe en del.

    hvis du kører meget motorvejskørsel og landevejs kørsel, kan jeg anbefale c5 med hydractive 3 undervogn. der er en grund til at de bliver kaldt for flyvende tæpper. det kræver måske lidt tilvænning i starten, men det er utrolig komfortabelt.


  • #33   8. sep 2011 jeg har haft en peugeot 406 og en citroen c5 som har været klart de værste biler jeg har haft udover det har jeg haft en golf 2 og en opel astra og en opel vectra og en toyota carina 2 og en honda accord og en mitsubishi sigma og en mazda 626 og nu har jeg en mitsubishi galant 2.0 gti fra 90 som kører bedre end alle andre biler jeg har prøvet og jeg har kørt i rigtigt mange biler smiley og så har jeg en mercedes SL500 fra 1988 men den er der nu rimeligt tit bøvl med iforhold til galanten. så ja jeg får prøvet lidt af hvert og får os kørt i masser forskellige biler hverdag når jeg har repareret dem smiley så skal de jo prøvekøres og der kan jeg snildt få kørt i 10 forskellige biler på en dag smiley så har prøvet de fleste biler.

  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #34   12. sep 2011 Tak Alexander !
    Af de 2 har jeg besluttet det skal være Peugeot'en. Det er en helt ny model
    Jeg skal have min firmabil i 4 år og der kommer jo ny C5 om et par år. Gider ikke køre gammel model når jeg nu har valget. Jeg havde dog tænkt mig 1,6'eren. Var ude og prøve den og den kørte godt, bedre end forventet.

    Mht. om bilen får skavanker. Det er jo en af fordelene ved firmabil. Jeg ringer ringer til værkstedet. De henter den på jobbet, fikser den og afleverer den tilbage. Det er selvfølgelig bedst med en bil der virker, men jo meget meget vigtigere hvis man selv skal betale.

    Så af de 2 bliver det 508 SW. Må dog erkende at jeg stadig også overvejer 5008 eller S-Max da jeg har 3 børn, hund og surfudstyr. Men efter 4 år i Grand Picasson "trænger" jeg bare til noget andet end en container :-))


  • #35   12. sep 2011 tror du bliver overraskende glad for den! det er nu en meget dejlig bil ...

Kommentér på:
Peugeot 508 SW eller Citroen C5 Tourer ?

Annonce