{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

jacob s
jacob s
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Standard Turbo+Intercooler {{forumTopicSubject}}

Hey alle.....

Har fået fingre i en volvo 460 1.7 turbo intercooler.
Hvilket flere af jer sikkert kender.
Så spurgte jeg en ekspert, som tuner biler til hverdag om hvordan jeg kunne få en dump-ventil på slæden. For at få piftet!!! smiley
Han anbefalede at jeg ikke skulle sætte en åben dump fætter på som giver pift, fordi den vil tabe moment på at blæse alt luften ud.... hmmm. Jeg er i bil branchen og ser masser af det til hverdag, at folk smækker sådan en på for at give herlig pift. Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre???

Hjælp??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Standard Turbo+Intercooler
  • #1   13. sep 2011 sikke en ekspert..! nu kender jeg ikke modellen men er ret sikker på der sidder en recirkulerende bov på den.. som gør totalt det samme bare uden lyd og uden luften ryger ud i det fri

• #2   13. sep 2011 det er noget vås at du mister moment på det... ellers er der jo ikke nogen performancemæssig fordel ved at montere en....:)

• #3   13. sep 2011 en bov lufter jo ud når du slipper gassen så der har du jo naturlighvis ikke moment alligevel

• #4   13. sep 2011 det en blow off ventil gør er og lukke trykket ud så det ikke bremser turbo'en når du skifter gear! om den så lukker det ud i det fri så det giver pfffffffffft eller det bliver lukket ud i systemet som det gør på en orginal recirkulerne blow off gør ingen forskel!

• #5   13. sep 2011 Er det ikke en lavtryks turbo som sidder på sådan en bil, tror sq du får en blowoff som lyder som darth vader der trækker vejret pga af
    det lave tryk

• #6   13. sep 2011 Kan slet ikke se meningen med det pift, synes det er så synd at rigtig mange fede turbo biler kører rundt og lyder som en gammel hampenberg sang.. Og endnu værre med dem der lyder som noget ala en syg due.

Men det vel hver sin smag.

• #7   13. sep 2011 Har den ikke en MAF eller luftmåler før turboen et sted....?

• #8   14. sep 2011 Det din ven siger er sandt.. HVIS det var en DIESEL smiley din benziner mister intet.. tværtigmod forlænger den muligvis levetiden

• #9   14. sep 2011 Motorstyringen tilsætter benzin alt efter hvor meget luft der kommer ind gennem luftmåleren eller MAF'en før turboen.
    Hvis du så lufter ud i det fri, så mangler der noget luft og motoren får sprøjtet for meget benzin ind.
    Alt efter hvor meget det er kan det godt få motoren til at midste lidt kraft.
    En standart recirkulerende bov vil ikke måle for meget luft, bare lige tage trykket af og sende det igennem turboen igen FØR LUFTMÅLER.

• jacob s
    jacob s Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #10   15. sep 2011 Super tak for alle jeres kommentarer.

Dog er der lidt blandede meninger, og igen lidt tvivl fra min side.
    1342 F, Det var præcis det han sagde, at hvis jeg monterede den istedet for den lukkede der sidder på, ville den forvirre målerne i den forstand af mere benzin istedet for luft.
    Hvilket så som han sagde, ville få motoren til at køre lidt ustabilt.
    Igen har jeg også hørt som TheMan fortæller at det forlænger turboens levetid.

Og hvis det kan bruges til noget, ved jeg at lige præcis den model kører med den solide og super holdbare garret lader....
    Har selvfølgelig tænkt mig at afmontere den og lige få den renoveret, da den efterhånden har kørt 240.000, selvom den trækker fint og holder trykket rigtig flot.
    håber på at det, plus lidt chip tun får den op på lidt over 170 hk.

Igen tak for jeres Reply gutter

Kommentér på:
Standard Turbo+Intercooler

Annonce