3.510 visninger
|
Oprettet:
1 gear . Omdrejninger . {{forumTopicSubject}}
hej !
Har fået ny bil ...
Den her gang med turbo .
En kammerat og jeg skulle så lige ud og se hvad den duede til.
Og vi gav den gas .
Og den duder fint .
Men vi blev lidt uenige om hvorvidt det godt til bilen, og trække i højre omdrejninger i 1.
Min kammerat , mener at det har den godt af , og det er det eneste rigtige og gøre .
Jeg har dog altid ment , at man lige skal klappe hesten i 1 gearet
Hvad siger i ? Skal den bare have fuld æde fra 1 gear , eller skal man være varsom der ?
Det jo ikk fordi man får så meget fremdrift alligevel .
Hvad gør i selv ? .
aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
en gearkasse ryger også i ny og næ.
1 gear er til at få fremdrift, ikke andet.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Ja regnede nemlig også med koblingen og gear kassen ville ryge hurtigere .
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Men vi taler måske 4000 omdrejninger, og det ikke hverdags kost .
Men ka motoren tage skade af man griller 1 gear sådan engang imellem .
Iøverigt tusind tak for svarene
Stakkels min kammerats bil . Hehe
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Det er rigtigt, men det er der, der er størst pres på differentiale og de går nemt i stykker på sådan en FWD
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Derfor vi kom op og diskutere .. Ku ikk forstå hvorfor han skulle mishandle min slæde
apr 2008
Følger: 113 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 76 Svar: 1.428
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Cool
Kunne heller ikk forstå , men syntes bare det sjældent man høre/ser det.
Hvis en bil har turbo ? Er den så ikk også designet til og kunne tage flere rpm ?
apr 2008
Følger: 113 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 76 Svar: 1.428
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
og nej en standard benzin bil med turbo er heller ikke lavet så den skal ud i det røde feldt, en af fordelene ved turbo er at du kan hente rigtigt mange heste ved lave omdrejninger, hvor en suge motor skal du meget højere op for at hente de samme efekter,
en anden ting er hvad du får ud af at gi den gas i første gear. for typisk så løber en TDI tør for træk allerede ved 30kmt så kan lige så godt starte i 2 gear..
men den kan nemt holde til de kræfter..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Må lige melde mig på banen her, folk snakker om en diesel ikke skal tage for mange omdr. jeg skifter sku først gear i min gamle TD'er omkring 5000 omdr når den får klø
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Tak for alle svarene.
jeg er kommet frem til, at motoren kun har godt af og blive trukket lidt ud i gearne af og til.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 1.070
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Tænk på hvor hurtig en benzinmotor køre. Jeg kender også en der har en gammel øko golf der er lavet om i pumpen så den kan køre meget højre op i Rpm.
Det er ikke i toppen at den har problemer.... Og jeg har også en Hyundai H1 der måske laver over 170 Hk. den får også lov at køre helt ud for at gearskiftet skal lande rigtigt.
Og vis du ønsker en god olie så vælg en olie med højt indhold af ZDDP.
1 gear . Omdrejninger .