{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.510 visninger | Oprettet:

Filip E
Filip E
Tilmeldt:
21. jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

1 gear . Omdrejninger . {{forumTopicSubject}}

hej !

Har fået ny bil ...
Den her gang med turbo .

En kammerat og jeg skulle så lige ud og se hvad den duede til.
Og vi gav den gas .
Og den duder fint .

Men vi blev lidt uenige om hvorvidt det godt til bilen, og trække i højre omdrejninger i 1.

Min kammerat , mener at det har den godt af , og det er det eneste rigtige og gøre .


Jeg har dog altid ment , at man lige skal klappe hesten i 1 gearet smiley

Hvad siger i ? Skal den bare have fuld æde fra 1 gear , eller skal man være varsom der ?

Det jo ikk fordi man får så meget fremdrift alligevel .

Hvad gør i selv ? .


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 gear . Omdrejninger .
  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #1   14. sep 2011 Koblingen ryger nok lidt hurtigere ved det,
    en gearkasse ryger også i ny og næ.

    1 gear er til at få fremdrift, ikke andet.


  • #2   14. sep 2011 Hvad bil taler vi om.....

  • Filip E
    Filip E Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   14. sep 2011 Seat , 1,6 TDI . 105 hk

    Ja regnede nemlig også med koblingen og gear kassen ville ryge hurtigere .


  • #4   14. sep 2011 Det er jo sådan set i 1. gear der er mindst belastning på kobling og gearkasse.

  • Filip E
    Filip E Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   14. sep 2011 Ja smiley ..

    Men vi taler måske 4000 omdrejninger, og det ikke hverdags kost .

    Men ka motoren tage skade af man griller 1 gear sådan engang imellem .

    Iøverigt tusind tak for svarene smiley
    Stakkels min kammerats bil . Hehe


  • #6   14. sep 2011 Nu er det ikke en racerbil du har købt. Så kør pænt i stedet, dieselbiler koster kassen når de går i stykker.

  • #7   14. sep 2011 Og en anden ting er at moment og effekt for længst er væk efter 3500rpm, så der er slet ingen grund til at køre over 3500

  • #8   14. sep 2011 Jesper !
    Det er rigtigt, men det er der, der er størst pres på differentiale og de går nemt i stykker på sådan en FWD


  • Filip E
    Filip E Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   14. sep 2011 Ja kage kongen smiley ligepræxis .

    Derfor vi kom op og diskutere .. Ku ikk forstå hvorfor han skulle mishandle min slæde smiley !!!


  • #10   14. sep 2011 fuld gas i alle gear! det er intet problem, den kan sagtens holde til det .. og med sølle 105 heste kan den jo ikke engang rykke skindet af en spedalsk så hvordan skulle den skulle ødelægge gearkasser.. den kan sagtens klare at blive kørt til

  • Filip E
    Filip E Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   14. sep 2011 Nikolai Poulsen smiley

    Cool smiley , så man må gern gasse op for og implanter shorty.

    Kunne heller ikk forstå , men syntes bare det sjældent man høre/ser det.

    Hvis en bil har turbo ? Er den så ikk også designet til og kunne tage flere rpm ?


  • #12   14. sep 2011 nej ikke nødvendighvis, mange suge biler kan tage overordenligt mange omdrejninger.. og nu da det er en diesel så skal den ikke ret langt op alligvel før der ikke er mere at komme efter

  • #13   14. sep 2011 en diesel er slet ikke designet til at tage mange omdrejninger.. alt over 4000 er bare spild..

    og nej en standard benzin bil med turbo er heller ikke lavet så den skal ud i det røde feldt, en af fordelene ved turbo er at du kan hente rigtigt mange heste ved lave omdrejninger, hvor en suge motor skal du meget højere op for at hente de samme efekter,

    en anden ting er hvad du får ud af at gi den gas i første gear. for typisk så løber en TDI tør for træk allerede ved 30kmt så kan lige så godt starte i 2 gear..

    men den kan nemt holde til de kræfter..


  • #14   14. sep 2011 Bare giv den gas... Nogle gange er det en fordel at køre et gear helt ud så du ex. lander i 2 gear et sted hvor du har god træk kraft...

  • #16   14. sep 2011 Hov hov!
    Må lige melde mig på banen her, folk snakker om en diesel ikke skal tage for mange omdr. jeg skifter sku først gear i min gamle TD'er omkring 5000 omdr når den får klø smiley og den gamle øko diesel kan da følge med en VR6.


  • #17   14. sep 2011 4000 rpm er nu og engang 4000 rpm uanset hvilket gear det er. Men det er da klart at motoren trækker mere, og derved slides mere ved 4000 rpm i 5 gear end i 1 gear.

  • Filip E
    Filip E Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #18   14. sep 2011 Fedt , så motoren er altså ikk smadret ved at min makker vælger og give den kløe i 1 gaer.

    smiley måske det også bare er mig der køre lidt for mormor agtigt altid .

    Tak for alle svarene.

    jeg er kommet frem til, at motoren kun har godt af og blive trukket lidt ud i gearne af og til.


  • #19   14. sep 2011 filip e - ja men kun med måde smiley

  • Filip E
    Filip E Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #20   14. sep 2011 Hvad er det egenligt der blir "slidt " eller ikke er godt for motoren ..

  • #22   14. sep 2011 Hvorfor skulle en diesel ikke kunne holde til 4-5000 rpm.
    Tænk på hvor hurtig en benzinmotor køre. Jeg kender også en der har en gammel øko golf der er lavet om i pumpen så den kan køre meget højre op i Rpm.
    Det er ikke i toppen at den har problemer.... Og jeg har også en Hyundai H1 der måske laver over 170 Hk. den får også lov at køre helt ud for at gearskiftet skal lande rigtigt.
    Og vis du ønsker en god olie så vælg en olie med højt indhold af ZDDP.


Kommentér på:
1 gear . Omdrejninger .

Annonce