{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.500 visninger | Oprettet:

afmelding af plader i vinter perioden {{forumTopicSubject}}

min lille audi skal snart i vinterhi så ville bare høre hvad der er smartest og gøre da jeg ikke gider lade den stå med plader på da jeg lige så godt kan spare forsikringen og vægtafgiften.

kan man lave en stilstands forsikring vinteren over og aflevere pladerne til f.eks. forsikringen også hente dem igen når vinteren er slut uden at man så skal betale vægtafgift og fuld forsikring eller ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afmelding af plader i vinter perioden
  • #1   15. sep 2011 ring til dit forsikringsselskab, og spørg om de kan tilbyde stilstandsforsikring. Det er ikke alle selskaber der tilbyder det.

• #2   15. sep 2011 Du skal betale vægtafgift, hvis du gør det på den måde.

Jeg lod min stå uden forsikring sidste år. Det var eneste løsning, jeg kunne finde frem til. Ingen ville forsikre den, hvis den ikke er indregistreret.

• #3   15. sep 2011 claus--> det ved jeg de kan, men mere om jeg så ikke skal betale vægtafgift i den periode bilen ikke køre ? og er det kun hvis man afmelder bilen hos skat i en længere periode den så skal synes igen for at få nye plader ? (min er nysynet for 6 måneder siden)

• #4   15. sep 2011 bay--> da du så skulle ha plader til din igen efter vinteren skulle den så synes igen fordi den har været afmeldt i en periode ?

• #5   15. sep 2011 Nej, det skal den ikke. Så skal den have været afmeldt et helt år.

• #6   15. sep 2011 bay--> det helt perfekt det var faktisk bare det jeg skulle være sikker på smiley så tror jeg bare jeg afmelder den i stedet for stilstands forsikring, så slipper jeg for vægtafgift og forsikring smiley

• #7   15. sep 2011 Det er jo det. Til gengæld er du på røven, hvis den bliver stjålet eller hvis hytten brænder ned - men den risiko valgte jeg også at løbe smiley

Sådan en Supra koster jo alligevel også 3.500 kr. halvårligt i vægtafgift og en pæn sjat i forsikring. Så jeg sparede mange penge ved det, selv om nye plader koster 1.180 kr. (eller sådan noget)

• #8   15. sep 2011 sådan en Quattro slæde skal da ud i sneen Jeff, nu ikke så pivet smiley

• #9   15. sep 2011 andreas--> er du nu der igen smiley haha
    ej audien skal i parkerings kælderen og stå så den er klar til næste sommer orker ikke alt det salt og sjap på de danske veje om vinteren smiley
    så må jeg jo bare købe fventoen til vinter bil smiley

• #10   15. sep 2011 bay--> lige præcis, min koster også 3300 hvert halve år plus 7000 for et halvt års forsikring så der er da lidt penge at spare smiley

• #11   15. sep 2011 Uhhha, jeg er sku ikke sikker på min voldsomme vento er tilsalg ! smiley
    satme en fin vogn smiley

Havde også overvejet at stille Seat'en væk, men på den anden side er det også trist ikke at bruge det man nu engang har købt.
    jeg har jo altid sagt at en bil skal bruges, ikke bare stilles væk. men nu man har en potentiel vintervogn kunne det jo godt være smiley

Tidligere ejer på min havde jo også vintervogn.
    og bare 4 vinter dæk uden fælge, koster det samme som min vento alligevel smiley

• #12   15. sep 2011 andreas--> ja lige præcis det koster kassen men vinterdæk osv. nu er jeg jo heldigvis så priviligeret jeg har et sæt S8 vinterfælge med nye dæk stående men dem har nikki sat sig på med hård hånd til E55érn men jeg tvivler nu stadig på om de kan være der med de forvoksede marie kiks han køre rundt med ;P
    også har jeg lige regnet jeg spare 10.000 på forsikring og vægtafgift ved at stille den væk til vinter plus jeg spare 4000 om måneden i benzin, plus jeg spare slidtage på bilen til vinter.
    så alt i alt er det vel små 40 man kan spare ved at lade den holde stille en vinter inkl. udgifterne på en lille vinterbil, det er jo også en slags penge smiley

• #13   15. sep 2011 helt enig, min er nok knap så dyr at holde kørende smiley men dæk i den størrelse er bare dyre, og der kan jeg heller ikke bare smide et par 15" ståldrenge på. skal jo min. have mine 18" org. fælge på til vinter.

det koster jo dårligt 1500,- at købe et sæt 14" vinterdæk til ventoen ! smiley
    og nok lige lave ABS systemet inden vinter smiley

• #14   15. sep 2011 hah abs er for tøsedrenge smiley

Kommentér på:
afmelding af plader i vinter perioden

Annonce