{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.761 visninger | Oprettet:

Bremser slipper ikke bagpå efter skift af skiver {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står med det problem at bremserne bag på ikke slipper ordentligt, det er så meget at de hjul og det hele bliver vildt varmt.
Det er efter jeg har fået skiftet skiver og klodser på den, tror nok det er den yderste klods der ikke slipper.

Det er på en Nissan almera fra 2003.

Håber på der er nogle med gode råd, kan ikke helt gennemskue hvad det er, da det ligner kaliber slipper fint.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser slipper ikke bagpå efter skift af skiver
  • #1   15. sep 2011 Så er det som klodserne glider på ikke renset ordentligt, hvis kaliberen i sig selv kører fint i gliderne.

• #2   15. sep 2011 Hvis det ikke var problemet for du skiftede bremser,kan kun være rustne stempler eller glidere
    ,

• #3   15. sep 2011 husk at stemplet skal skrues helt tilbage og trædes helt ud igen inden du sætter kabler på

• #4   15. sep 2011 Det er ikke mig selv som ordnede det, men han havde ikke problemer med at køre stemplet ud og skrue det ind igen, der var ikke meget modstand sagde han.
    Kan det så stadig godt være rust på stemplet?

De glidere, er vel bare de 2 som sidder på den bøjle, og de gled også fint nok.

Følger der ny bøjle med glidere,med til et nyt sæt kalibere?

Problemet var der ikke før nej, men klodser var kørt næsten helt ned.

• #5   15. sep 2011 Der burde være nogle områder hvor klodserne bevæger sig på, eller støtter imod, og hvis ikke de er renset, kan klodserne møde modstand der.

• #6   15. sep 2011 Ja det var også hvad jeg tænkte, men han har prøvet at slibe alt hvad vi kunne se de skulle glide på, og så smurt med kobberfedt efter.

Skiver og klodser er købt ved krogslund.dk, ved ikke om det er dårlig kvalitet der fra?

• #7   15. sep 2011 Har i bare slebet med sandpapir? For det skal nærmest skrabes af rusten og det.

• #8   15. sep 2011 Nej han brugte bare en fil.

• #9   15. sep 2011 Så burde det også være i orden, men der er vel ikke andet for end at skille skidtet af igen og så kigge tingene igennem igen.

• #10   15. sep 2011 se evt om skiverne går på det inderste i ankerpladen, når du spænder hjulet kan den godt presse den ind..

har jeg før set da deer var monteret uoriginale skiver..

tag det af og se om der er mærker på bagsiden af skiven omkring hvor kraven sidder.. (og kig på ankerpladen) du kan nemt se om den har gået på..

det er mit bedste bud, hvis glider og kaliber er i orden..

Håber du kan bruge det til noget..

Vh Casper

• #11   15. sep 2011 hej ved ikke helt med bremseslangerne på en nissan men mange biler køre med en jern amering inde i bremse slangerne og har i evt haft dem klemt sammen kan det skyldes at de blevet trykket flade og så kan bremsevæsken jo ikke løbe retur hviket resultere i bremser der hænger eller sider helt fast smiley

• #12   16. sep 2011 Jeg siger tak for jeres svar.
    Jeg vil lige prøve at få tjekket det med ankerpladen.

Vi har ikke rigtigt rørt slangerne, så tror ikke at det er det, men kan selvfølgelig ikke være sikker.

Men det underlige er bare det med at vi kan se stemplet gå lidt tilbage når man slipper bremsen, men det stykke af kaliberen som går ud over den yderste klods, den løsner sig ikke nok. så det er kun den yderste klods som bremser.

• #13   16. sep 2011 Jamen så er det sku nok gliderne der ikke er i orden, hvis du kan se stemplet gå tilbage men selve kaliberen ikke flytter sig.

• #14   17. sep 2011 Hej Andreas.
    Kan de glidere godt være defekte hvis de glider let?
    Og kan ikke lige se man kan købe det nogle steder?
    Eller følger det med til nye kalibere?

• #15   17. sep 2011 Altså hvis du uden problemer kan køre glidestykkerne frem og tilbage, og de er smurt med det rigtige fedt, så er det nok ikke der problemet ligger. hvordan med navets anlægsflade? Har i renset den for alt rust? For kan også være at skiven ikke kommer ordentlig ind så det bare er den der glider imod den yderste klods.

• #16   17. sep 2011 Der var ikke noget rust på selve navet.
    Men måske køre stemplet ikke nok tilbage, selvom det ser sådan ud, det giver mellemrum til inderste klods, så derfor mente jeg det var nok.
    Der er en anden som har fortalt at de nye klodser kan være for tykke, og at jeg kan slibe noget af dem, men ved ikke om det kan passe?

• #17   17. sep 2011 Det kan sagtens lade sig gøre at klodserne ikke har de rigtige mål, men ja det kan også sagtens være stemplet i kaliberen der er gal.

Kommentér på:
Bremser slipper ikke bagpå efter skift af skiver

Annonce