{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

ejerskifte og forsikring {{forumTopicSubject}}

hej alle ..
jeg står og skal til og købe en bil her næste fredag .

ham der har bilen vil have jeg har forsikringbevis osv med og det er os helt findt med mig ..

det jeg tænker på er hvordan med mit forsikringbevis skal jeg ikke os selv bruge det ? eller kan jeg bare få en ny ved min forsikring

og ud over de 380 kr og forsikringbevis er der andet jeg skal tænke over

jep jeg er ny til det her smiley så lid hjælp ville være lækkert ..

mvh martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ejerskifte og forsikring
  • #1   25. sep 2011 skal lige huske og sige at da det er fredag kan vi ikke nå ned på skat sammen . så han må vel tage der ned mandag ...

• #2   25. sep 2011 Grunden til at han vil have at du har beviset med er, at han vil omregistrere for dig, så han er sikker på at det blir gjort.......

Du skal bare ringe til din forsikring og give dem oplysninger om den bil du skal købe. Regnr.......

Når han så omrigistrerer den, så ryger den over i dit navn og din forsikring modtager oplysningerne og sender dig en police.....

Og nej...Du skal ikke selv bruge forsikringsbevis til noget smiley

• #3   25. sep 2011 Grunden til du skal tage forsikringsbevis med over til ham, er at han nok sammen med dig vil tage på motorkontoret og få bilen omregistreret, så nej du får ikke brug for et ekstra forsikringsbevis smiley

• #4   25. sep 2011 Arh pis, too slow

• #5   25. sep 2011 Glemte at sige...Når du har ringet til din forsikring og givet dem oplsningerne, så sender de dig beviset smiley

• #6   25. sep 2011 ok tak få hjælpen .. det vil sige at han skal have mit forsikringbevis og en fuldmagt så underskæften er gyldig eller have de papire som skal bruges og så kan jeg underskive samme dag ...

det er jo bare super så er det jo nemt klaret smiley

mange tak få hjælpen

mvh martin

• #7   25. sep 2011 Yes det er korrekt...Det bedste er hvis han i forvejen har hentet blanketten, så du kan sætte din underskrift på den.

• #8   25. sep 2011 ja det må jeg lige høre om han ikke kan .. er det ikke muligt at printe den ud fra skats hjemmeside entligt ?

men det er da nemt nok ...

og mange tak få hjælpen smiley

• #9   25. sep 2011 Men spørgsmålet er om han gør dette? og ikke melder den stjålet..

Har jeg da oplevet med en kammi før..
    Jeg ville ikke overlade noget til ham..
    Enten gør i det sammen og finder en anden dag eller også gør du selv dette..

• #10   25. sep 2011 Martin...Jo tror godt den kan printes ud....

Gulvlæggeren......Og derfor laver man en slutseddel smiley

• #11   25. sep 2011 Det ikke bevis nok..
    Kunne personen selv ha lavet..
    Skulle man ha noget og ha det i, skulle man tage kopi af kørekortet.

• #12   25. sep 2011 Gulvlæggeren.......Ja nu er man mere end pænt udspekuleret, hvis man som sælger, vælger at melde stjålet, efter man sikkert har haft mail-korrespondence/sms, og underskriver en slutseddel......Så er man vist mere end langt ude......Men ja, hvis man som sælger har lyst til at sidde i retten med alle beviser imod en, så kan man jo gøre det.....

Her er blanketten iøvrigt http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=82443

• #13   25. sep 2011 Rettelse

Men ja, hvis man som sælger har lyst til at sidde i retten med alle beviser imod sig selv

smiley

• #14   25. sep 2011 Det ikke alle som skriver pr. sms/mail
    Jeg vælger f.eks og ringe til den person og snakke ang. bilen.
    Og kommer derefter og ser den.

Siger det kun, fordi jeg har prøvet og blive snydt for 30kg og personen var flyttet i mellemtiden.

• #15   25. sep 2011 Og det skam slet ikke for og diskutere ang. emnet smiley
    Der er bare så mange som prøver og røvrende folk, det helt vildt smiley

• #16   25. sep 2011 Gulvlægger...

Bestemt....er selv blevet røvrendt af en herinde fra, som fik lov at skylde mig 6000,- for 4 mdr siden..Og jeg har stadig ikke set 1 krone fra ham og han bytter bil konstant herinde stadig......Har endda hans underskrift på at han skylder mig pengene, men han kommer med en masse undskyldninger hvergang jeg kontakter ham.........Så nu går jeg i retten med ham - selvom det temlig sikkert ikke gør at jeg får mine penge.

• #17   25. sep 2011 Ja, det pisse nederen.. Håber du vinder :9

• #18   25. sep 2011 Gulvlægger.......Tak smiley Det håber jeg også......

• #19   25. sep 2011
    Læs lidt mere her: http://www.fdm.dk/slutseddel

Udskriv denne slutseddel:
    http://www.fdm.dk/filer/Bil_Slutseddel_privat_bilhandel_skriv.pdf

Hvis du bare har lavet denne slutseddel med sælger - så er der ingen ko på isen, du skal huske på at sælger skal skrive under på at pengene er modtaget kontant og når det er gjort - så er den handel i hus.

Du kører afsted med bilen, med din kopi af slutsedlen, mens han beholder reg. attest og dit forsikringsbevis - og derefter omregistrerer han bilen.

På den måde er han sikker på at han ikke skal hænge på forsikring og vægtafgift i de næste tre uger - eller bøvle med at skulle tvangsafmelde bilen hos skat.

Så længe DU har en kvittering for at han har modtaget pengene, du har en slutseddel + bil/plader....så er der intet at være bange for.

• #20   25. sep 2011 deet er bare super tak få alt hjælpen

mvh martin

Kommentér på:
ejerskifte og forsikring

Annonce