{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Toldsyn - Blir den så Nysynet? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Et Toldsyn, er det kun der hvor de er med til at vurdere bilen stand osv?
eller er det som et normalt syn hvor bremser, og lys osv skal være i orden?


Tænker på at kører min honda til syn på tirsdag eller i løbet af ugen, men håndbremse kabel skal nok skiftes,? men skal det så ordnes inden toldsyn, eller har det ikk den store indflydelse?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toldsyn - Blir den så Nysynet?
  • #1   25. sep 2011 Du har da hele dagen imorgen til at skifte det smiley

  • #2   25. sep 2011 det skal ordnes for synsmanden må ikke udlevere toldsyns raporten før at bilen er i 100% lovlig stand

  • #3   25. sep 2011 Toldsyn



    Hvad er et toldsyn?

    Toldsyn er en synstype, der skal lette sagsgangen i forbindelse med import af brugte biler og motorcykler.

    Ved et toldsyn kontrollerer vi køretøjets identitet, kilometerstand, udstyr og stand og om køretøjet er skadet efter et uheld. Oplysningerne indgår i køretøjets værdifastsættelse.

    Det er en god idé, at medbringe dokumentation for køretøjets km-tal ved toldsynet. Det kan fx være bilens udfyldte servicehæfte.

    De registrerede data udskrives på en blanket, der skal afleveres til det skattecenter der behandler sagen. Bemærk at en toldsynsrapport kun er gyldig i 1 år.



    Hvornår skal bilen til toldsyn?

    Brugte personbiler og motorcykler, der skal registreres i Danmark for første gang, skal til toldsyn. Et toldsyn foretages umiddelbart efter registreringssynet og der skal derfor bestilles tid til både et registreringssyn og et toldsyn.

    Er køretøjets kilometerstand under 2.000, skal det ikke toldsynes.
    Følgende brugte biler skal ikke til toldsyn: Ambulancer, autocampere, mandskabsvogne og store personbiler, der er nedbestolede til lille kørekort.



  • #4   25. sep 2011 Det er som et alm. syn, men hvor der laves papriarbejde for at få bilen ind i systemet.

  • #5   25. sep 2011 Mads h

    (Er køretøjets kilometerstand under 2.000, skal det ikke toldsynes.
    )

    vil det så sige at min gamle jeep cj5 fra 1974 sjkal ikke til toldsyn da den står langt under 2.000 km ( det er kommet nyt speedo i den )


  • #6   25. sep 2011 Efter hvad jeg kan forstå så er et toldsyn IKKE som normal syn?
    Der blir det vel bare skrevet ind i systemet osv, også skal den vel synes bagefter eller hvordan?


  • #7   25. sep 2011 Jeg kan sku ikk skifte kabler selv,, ;S

  • #8   25. sep 2011 bilen skal synes inden den kan toldsynes...
    så jo det skal være i orden..


  • #9   25. sep 2011 Nå ja, så må det trække lidt ud.. :S

Kommentér på:
Toldsyn - Blir den så Nysynet?

Annonce