{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håndbremsen/nødbremsen.
  • #1   6. okt 2011 er ret sikker på det ikke er en nødbremse men blot en parkerings bremse? har aldrig oplevet nogen trække i håndbremsen i en nødsituation ihvertfald.

• #2   6. okt 2011 Hmm... mener nu ellers jeg engang i tidernes morgen fik fortalt af min køre lære. At håndbremsen også var en nødbremse i det tilfælde, at det andet bremse system svigtede.

• #3   6. okt 2011 Falco det er også koregt det er den nød bremse hvis primær bremse skulle svigte
    Nogle biler har faktisk håndbremsen på for hjulene mener Citroen C5 har bla.

• #4   6. okt 2011 Det er jo derfor man har 2-kreds system smiley hvis den ene kreds ikke virker så gør det anden

• #5   6. okt 2011 Nikolaj Povlsen .
    ja det ved jeg, men så fortæl mig hvorfor håndbremsen ikke tager fat på alle 4 hjul. Den primære bremse har væske i systemet, og den sekundære bruger kabeltræk... det burde jo ikke være svært og trække kabel til det andet sæt hjul?.

Frek E.
    Ja tak det ved jeg, men du besvare ikke spørgsmålet :).

• #6   6. okt 2011 nej det burde ikke være noget problem at lave. hvorfor det skal jeg ikke kunne svare dig på.

• #7   6. okt 2011 Det hul i hovedet! :-).

• #8   6. okt 2011 Hvis det er en meget gammel bil, med kun en kreds så er håndbremsen, nødbremse ja.
    men på et 2-kredssystem og nyere der er det den ene af de 2 eller 4 kredse der er nødbremsen, de kredse er hydrauliske, altså med bremsevæske.
    på alle biler der er lavet efter at 2-kreds bremserne blev opfundet, for lang tid siden, der fungerer håndbremsen kun som parkeringsbremse.
    desuden så har mange franske biler og gamle amerikanere håndbremsen på forhjulene.

• #9   6. okt 2011 hvis nu hovedcylinderen går i stykker. så er det sku da ligemeget, hvor mange kredse bremsesystemet er lavet med, så vil den jo alligevel ikke kunne bremse. så håndbremsen vil altid være nødbremse. ligemeget hvilken bil det er.

• #10   6. okt 2011 Bo P

Nu er hovedcylinderen jo også lavet som to kred system. så de går vel næppe på samme tid.. og nødbremse er fra gammel til hvor bilerne kun havde et kreds system..

Det er faktisk noget at det synsfolk osv. ikke har fået opdateret... ;-)) For det er en parkeringsbremse på nyere biler idag... og ikke en nødbremse.....

Det er ikke så længe siden at jeg mødte en synsmand der trak i håndbremsen på en bil, og den ene kabel sprang. men bilen blev synet alligevel for den kunne sagtens holde bilen alligevel. ( defekten kom kun på som en anmærkning ) men jeg kiftede nu begge kabler alligevel bagefter...

Hvad angår selv pørgsmålen så har bla. Citröen lavet det geniale at håndbremsen virker på forhjulene og det er det bedste fordi bremsetrykket jo skal være størst på forhjulene på alle biler, og hvis man bare trak en ekstra kabel til baghjulene ville disse sikkert blokere før forhjulene og bilen vil skride ud...

Derfor kan den ikke fungere som nødbremse idag. og hvis der var en mulighed for at det skulle være nødvendigt ville det sikkert allerede være et krav til sikkerheden på alle nye biler idag, (HVIS håndbremsen skulle være en nødbremse ) så det er den tætteste forklaring jeg kan komme på...

At håndbremsen overhovedet kom på baghjulene i sin til, har sikkert været det nemmeste dengang. bla. med kabelføringen, og hvis ikke så er det jo bare en af de fejl 40 folk har accepteret i rigtig mange år....

Kommentér på:
Håndbremsen/nødbremsen.

Annonce