{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilen skal stå i to år?
  • #1   11. okt 2011 Hej,

Som det første og vigtigste er det at den kommer til at stå inde i tørvejr.

Ingen biler har godt af at stå ubrugt ude i så lang tid. Den vil simpelthen rådne indeni.

• #2   11. okt 2011 Det er nemmest at sælge den

• #3   11. okt 2011 Enig med de andre, sælg bilen, og køb en om to år, det med at opbevare den er ikke en god ide. Ikke så længe, de har bedst af at komme ud på vejene.

• #4   11. okt 2011 hvorfor købe en bil hvis der alligevel går 2 år før den skal bruges??
    om 2 år kan samme bil sikkert købes til halv pris

• #5   11. okt 2011 Først og fremmest skal den ud og køre en gang om måneden, en god tur hvor den bliver varm...
    Derudover skal hun sætte en masse penge af til nye dæk, batteri, bøsning og et stort service når den så skal bruges smiley

Min Taunus har stået stille i 3½ år nu, den bliver dog luftet fra tid til anden, men hvis jeg skulle bruge den som hverdags bil igen, skulle den have nye bøsninger helevejen rundt, nyt batteri samt nye dæk, da disse er blevet møre med tiden...

• #6   11. okt 2011 Mark S P
    Kan godt forstå at du har en Taunus til at stå. Det er en mere "speciel" bil.

Men hvis veninden har en alm. bil, så ville jeg skyde den af.

• #7   11. okt 2011 tjaa.... min lille brors xsara holdte stille i godt 2 år, uden for. der blev ikke rigtig gjort det helt store for den. den blev ikke rigtig startet op måske 4 gange ialt på de 2 år.

da den skulle ud og køre igen skiftede vi batteri og gav den et lille service med olie og bremser og sådan nogle små ting. den køre faktisk perfekt nu og der er ikke noget at komme efter på den.

min bror's kom til at stå stille i 2 år pga. økonomiske og personlige problemer.

• #8   11. okt 2011 Sæt den et tørt sted, og så buk den op, så dækkene ikke bliver 4kantet. Pil batteriet fra, og åben 2 vinduer lidt, så der kan komme luft igennem. Men den skal nok have smurt bremser og nyt olie, men der sker ikke så meget ved den står. Hvis den står på en mark, så er det lidt synd, men hvis den står indenfor sker der sku ikke noget.

• #9   11. okt 2011 HVIS den skal stå længe skal den klosses op på 4 bukke så hjulene og undervognen ikke er belastet. den skal være nyvasket, poleret og smurt ind i voks, batteriet tages af, og så skal den stå i opvarmet garage med fugtstyring. og vinduerne rullet en halv centimeter ned så mus ikke kan komme ind, men fugt ud. Sådan opbevarer vi veteranbiler til museumsbrug

MEN MEN... Er det en almindelig bil så sælg den. leje af plads i opvarmede garager koster kasten. gøres dette ikke er den rusten og boblet når hun vil køre i den om 2 år og vil med garanti dumpe syn...

• #10   11. okt 2011 Kennet L --> Til gengæld havde min kammerat en Peugeot Mi16 stående 1 år uden for, den blev skrottet da han skulle bruge den igen, fordi alt det elektriske var rustet og irret... At den holdte ude i 2år kan stadig komme til at vise sig mange år efter, fordi elektronikken er blevet slidt som 10år i den periode smiley

• #11   11. okt 2011 Det er da i mine øjne fuldstændig tåbeligt, at købe en bil. Godt 2 år før man kommer til køre i den?

Sælg den, og køb en ny når tiden kommer...

• #12   11. okt 2011 hvad er det for en bil hun har? hvad her den kørt og hvor gammel er den osv?

• #13   11. okt 2011 mark p s

nu har ledningsnettet på en mi16 heller ikke det bedste.

• #14   11. okt 2011 Den eneste grund jeg kan se, der skulle være til at gemme en bil 2 år er hvis det er en sjov sjælden bil, som bliver veteran om 2 år - og derfor bliver billigere i afgift. Ellers ville jeg altså også sælge den. medmindre det er den meget fin gammel "almindelig" bil med utroligt få KM på bagen og som er arvet af ens bedstemor.

Men - jeg tror nu ikke, der sker noget ved at have den holdene indendørs i 2 år. Stil den gerne på bukke, rul vinduerne lidt ned(så rådner bilen ikke). Så behøver man altså ikke andet end smøre bremserne og give ny olie, når den skal køre igen. Alt det med dæk og bøsninger er vildt overdrevet på kun 2 år.

Jeg har en bil, som ikke kørte i 12 år før den kom på vejene igen. Intet er sket med dén og den kører perfekt - nu på 2. år efter genfødslen.

Kommentér på:
Bilen skal stå i to år?

Annonce