{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autoriseret værksted vs. Uautoriseret værksted
  • #1   17. okt 2011 uaut - pga prisen..

• #2   17. okt 2011 kommer an på din bils alder, aut. for kulance men hvis det er en ældre bil så afsted til et uaut.

• #3   17. okt 2011 Autoriseret, de har sku bedre viden, så er du sikker på alt er lavet ordenligt og efter foreskrifterne.

• #4   17. okt 2011 Autoriseret, pga. service og pris....

Jeg selv har forespurgt priser flere steder, og er blevet overbevist om kun at køre til autoriseret.

1. Det autoriserede værksted kender bilmodellen, og har større mulighed for at nå det hurtigere.
    2. Det autoriserede værksted er orienteret om eventuelle fejl, tilbagekaldelser og lignende.
    3. Du har ingen problemer med at opretholde din garanti hos det autoriserede værksted.
    4. Den totale pris kan mange gange godt være lavere set over en periode.
    5. Din bil er helt ny, hvorfor overveje uautoriseret?

Men du må hellere end gerne spørge hos flere værksteder, og eventuelt kan du forelægge prisen for det uautoriserede service for det autoriserede værksted, det kan jo være de vil matche, hvis de er dyrere ?

Eksempel, kærestens Fabia fra 2002 skulle til service, vi fik følgende tilbud:
    MECA: 2350 kr.
    Automester: 2200 kr.
    Autoriseret Skoda/VW: 2100 kr.

Vi endte ved det autoriserede værksted, og fik en regning på 17xx kr.

Andet eksempel, en bekendt har en bil som skal til service, han hører hos det autoriserede værksted hvornår de har tid, det har de om 1½ uge. Det vil han ikke vente på, så han kører til uautoriseret værksted. 2 uger efter går gearkassen på bilen (automatgear), og han tager til det autoriserede værksted, som har fået tid, og de vil godt kigge på bilen, og så kan de jo lave service samtidig. Han siger så at han har fået lavet service, og det viser sig at skema'et godt nok er udfyldt, men den supplerende service på gearkassen er ikke fyldestgørende. Det ender med han selv kommer til at betale en ny gearkasse, som ellers ville være blevet dækket, hvis alle forskrifter var i orden, på trods af at det uautoriserede værksted påstod at det var i orden, så var det ikke.

Så vidt jeg husker, så har sådan en Hyundai også 5 års garanti, under forudsætning af at man overholder autoriseret service.

• #5   17. okt 2011 Haekle S >> Du skrev det kort og præcist smiley Er fuldstændig enig.

• #6   17. okt 2011 Det er altid et godt spørgsmål....

Nu er jeg selv ejer af et uaut. værksted så syntes da du skal vælge sådan et, men kan også godt forstå folk der vælger aut.

Det er jo helt hvad man er til. og vi små værksteder kan jo ikke alt, men det kan de store fine værksteder nu heller ikke.

Også kan jeg ikke se hvorfor kunden skal betale for deres store glasbygninger.... 8-1500kr i timen plus moms er bare for meget.... men det er jo bare min mening.

• #7   17. okt 2011 Brian D

1.
    Det er et påstulat, et uautoriseret værksted midster hurtigt kednskab til ældre modeller, så det kommer jo an på alder af bil. og ud fra det Uautorisret værksted du holder det op i mod.

2.
    Det Uautoriseret har tit og ofte langt bedre kendskab til at løse fejl som de autorisreet ikke kan slå op i en bog eller på en tester om hvordan de skal løse.

3.
    Det har du heller ikke på et Uautoriseret, det burde være almen viden for alle efter hånden.

4.
    Men også det modsatte, på både kort og langt sigt.

5.
    Hvorfor ikke?

Jeg kender langt flere pioneere inden for bilverden der kan lave bil og trylle for at løse opgaver som de Autoriserede skulle have brugt dage og uger for at løse eller finde den nødvendige viden for at løse.

Eks. jeg køre til Mercedes i min mercedes og beder dem udløse fejlkoderne på min W124er.
    Det kan man ikke får jeg at vide uden de ved hvilken model jeg snakker om.
    Man udleder simpelthen bare at det er modelle for gammel til at man kan på disse.
    Så siger jeg, det undre mig, fordi der findes da et diagnose stik på bilen, ja faktisk op til flere...
    Ah. men det var bare preforberedelserne til i en tidlig alder og at de ikke bruges.
    Jeg ved så med egen viden at det manden står og siger er ren og skær løgn og at det forholder sig sådan at man godt kna læse fejlkoder ud på faktisk temmelig mange ting.
    Men ud fra informationen, så tænker jeg selvfølgelig mit og drejer om på hælen.
    Ligeledes er det med mange andre opgaver som de Autoriserede faktisk får løst ude i byen hos eks. Bosch autoelektrikker værksteder osv. når deres tester og opslags bøger ikke længere rækker.

Så jeg ville måske bruge Autorisrede hvis man havde en bil de HAVDE opbygget noget erfaring på rygraden omkring, men aldrig en lidt ældre bil som de ikke længere ser nogen af.

• #8   17. okt 2011 giver BRABUS ret jeg har fx. et problem med min motor ikke går rigitig altså helt rolig som den kan ved jeg har altid gået til Autorisrede værksted men uden de har (kunne eller ville) finde den fejl og rette den og tro mig det er ikke få penge jeg har brugt på jaaa ingenting da problemet stadig er der....

• #9   17. okt 2011 Brabus: ja den med garanti nummer 3 den holder sku ikke, i princippet er det okay at få uat. service, problemet er at det er DIG der som kunde efter 2 år skal bevise at eftersynet er foretaget korrekt efter foreskrifterne og de dele der er brugt overholder de samme krav som originale dele. Det får du mere end almindeligt svært ved, jeg har arbejdet for KIAs garanti afd. og det er ikke få biler hvor garantien bortfalder pga. ukurante dele kunderne ikke kan redegøre for.. Defor, bruger du aut. så er du helt ude over det problem.

Nej aut. er ikke altid bedst til "veteranbiler" da de jo som du siger holder sig væk, men til nyere biler er de væsentlig skarpere.

• #10   17. okt 2011 har brugt et aut. en gang, det kostede mig en bagkofanger og skal snart have skiftet klodser igen bagi. (efter ca. 5000 km)
    de kunne ikke holde prisen, de gik fra 8500 kr til 12500 kr.
    deres timepris var helt hen i vejret og fik en bil tilbage der var i dårligere stand end da jeg indleverede den.

har sidenhen brugt mekonomens mekaniker/samarbejdspartner. han tager det halve i timen, ved hvad han laver, passer på min bil mens han laver den, kører den ind om natten og laver det om hvis han har lavet fejl.

det er mere end hvad citroen i hobro kunne magte.!

• #11   17. okt 2011 Undskyld, men hvad skal du have lavet?

• #12   17. okt 2011 ville 100% vælge autoriseret værksted hvis det er en nyrere bil .

• #13   17. okt 2011 Det åbenbart ikke relevant om det plade, mekanisk eller service så jeg hopper videre smiley

• #14   17. okt 2011 Hey
    Det er bare et alm. service, 30.000km..

• #15   17. okt 2011 Haekle S

Det er da DEM der skal bevise at det er pga. ukorante dele osv. at bilen har givet op og ikke DIG.
    Husk på at selv de Autoriserede bruger Uorg. dele og det behøver de IKKE spørge kunden om de skal bruge og hvem står så lige hvor i sådan en sag.
    Så det er noget vås at bare fordi det er Uautoriserede at så holder den ikke.
    Det kan du jo som kunde et aller andet sted selv bestemme hvis du nævner det, men det er jo gældene for både Uautoriserede og Autoriserede.

• #16   17. okt 2011
    Hey..
    Mange tak for alle jeres indlæg, vil gerne have nogle eks. hvis der er nogle som ligger ind med det??

Lige som Brian D. det giver stof til eftertanke smiley

• #17   17. okt 2011 de gutter jeg kender ved uautoriseret ved sku mere om fejl og teknik en dem på mærke værkstederne der det første år af deres lære tid ikke laver andet end at skifte dæk og ikke kan finde fejl der ikke kommer frem på testeren ---

anders ø .. hvis din garenti forskriver autoriseret ... bl.a i sammenhæng med rust efter syn ... så få udfyldt din service bog autoriseret .... det kan folk der ikke har forstan på det bedre forholde sig til når du skal sælge bilen engang

• #18   17. okt 2011 Hej Martmann

Det lyder meget fornuftigt ! smiley

Det første service kan der heller ikke være det store og handle om, der skal næsten kun tjekkes olie smiley

• #19   17. okt 2011 I teorien kan du ikke sammneligne priser, fordi du aner ikke hvilke dele de bruger de forskællige steder og så er det ligepludselig ikke stedet der ligger til grund om det er billigere, men blot valg af dele der bestemmer hvem der er billigst.

Det er ikke et krav for at opretholde garantien at der skal bruges originale dele.
    Men kan garantigiveren godtgøre at delene der er brugt har været så ringe at det alene har været årsagen til en skade er opstået eller blevet værre, så kan garantien frafalde på den enkelte dels skade/reparation.
    Men det kræver de kan godtgøre dette og det er i praksis umuligt eftersom et brud/skade på en reservedel ikke kan tilskrives delens konstruktion i forhold til en original da de i praksis ofte er ens i udformning og brug af materiale.

• #20   17. okt 2011 BRABUS >> Selvfølgelig skal værkstedet informere om prisen er grundet brug af originale eller uoriginale dele. Jeg har endnu ikke oplevet at få uoriginale dele, uden at jeg selv har bedt om at få det billigere (på ældre biler jeg har haft).
    Derudover er delene som regel mærket med "Alternativ" hvis det ikke er originale, det ses ofte ved at delnummeret starter med "ALT".

Og hvis der er tvivl om delen der er brugt ved det uautoriserede service, så er det sikkert dig selv der står med håret i postkassen. De har jo ikke det store problem med det.
    Jeg giver ingenting for de reklamer der er med uautoriserede værksteder, der reklamerer med at du opretholder fabriksgarantien.

Jeg vælger at tro på at de der har mest forstand på VW er dem der har arbejdet med VW i 25 år, fremfor dem der har arbejdet med 100 forskellige bilmærker.

Der er også kæmpe forskel på om bilen er 3 år eller 20 år gammel, men nyere biler, der er indenfor en eller anden garanti, dem ville jeg helt sikkert køre til autoriseret værksted. Den 20 år gamle bil, ja, det kan næsten være ligemeget, det er nok de færreste der bekymrer sig om gensalgsværdi og lignende mht. servicebogen.

En nyere bil med ufuldstændig servicebog, eller med servicebog udfyldt af uautoriseret, vil have en lavere bytteværdi fremfor en tilsvarende med fuld servicebog fra autoriseret værksted.
    Jeg taler af egne erfaringer, når det kommer til salg til en forhandler.

• #21   17. okt 2011 Brian det kommer alene an på igen, hvem du sammenligner med og hvem du sælger til.
    Der er flere eksempler på at de Uautoriserede som har en pasion for et bestemt bil mærke har laaangt større finger snilde med bilerne i hænderne end de Autoriserede og dette specielt på eks. 5-6 år gamle biler, de behæver ikke være 10 og 20 år gamle for hvis det er tilfældet skulle dit eksempel på at de har større erfaring jo bare værre endnu større, hvilket ikke altid er tilfældet, faktisk langt fra.

De er gode til nye modeller osv. men derefter så går det hurtigere ned ad bakke end for de Uautoriserede.

• #22   17. okt 2011 Brian D

Hvis du inhenter tilbud og sammenligner priser med andre osv.
    Så er det ofte ikke vist hvad du får og ikke får at dele.
    Men ja man kan spørge ind til det, men mange handler blind ind når de beder om tilbud og tænker slet ikke over at der kan ligge en meget stor forskæl på prisen af delene alene.
    Man får det typisk som en samlet pris.
    Men efterfølgende ja så kan det jo være ligegyldigt om man får at vide der er brugt uganda dele til reparationen/servicet.

• #23   18. okt 2011 BRABUS >> Hvis man er totalt ignorant når det kommer til biler, og derfor ikke undersøger sagen, så er man nok også ligeglad med hvor delene kommer fra. Selvom det ofte bider dem selv bagi når det kommer til problemer.

Hvis du selv ved meget om biler, så fred være med det, så kører du bare til uautoriseret.
    Min mening er at man får det man betaler for hos det autoriserede værksted, og de har alt andet lige mulighederne for at vide mere om bilerne end den uautoriserede har.

At en uautoriseret har en passion for et bilmærke, gør muligvis at vedkommende kan have en god erfaring indenfor dette område, men vil stadig have udfordringer når det kommer til nye biler, viden om disse, samt udstyret.
    Det udstyr der skal bruges til en nyere bil i dag er ikke noget man køber for håndører.

Nu er der flere der nævner timeløn, men jeg kan overhovedet ikke genkende de priser som der nævnes, når jeg sammenligner med det autoriserede værksted jeg bruger.
    Hvis jeg laver en direkte sammenligning af timelønnen med det lokale uautoriserede og det autoriserede værksted, så er der en difference på 125 kr, derudover er der bedre service hos det autoriserede (lånebil, erfaring, større kapacitet mv.), samt de kan ofte lave tingene på kortere tid.
    Fejludlæsning og lignende koster mere hos det uautoriserede, og man kan ikke få det lavet med det samme, hvor man hos det autoriserede kan få lavet småting med meget kort ventetid, og ofte med det samme.

Men derudover lønner det sig ofte at være loyal overfor forhandler/værksted, da de så vil være mere villige til at hjælpe dig når du har et problem.

Men ok, jeg har haft problemer med autoriserede værksteder, da jeg havde Seat, de var ikke ligefrem et glansbillede, men det var ikke mekanikerens skyld, det var værkføreren. Og så var de for dyre med delene, de selvsamme dele var billigere hos VW/Skoda.

Jeg har VW nu, og jeg er meget godt tilfreds med det værksted jeg bruger, og jeg har ikke oplevet noget som kunne få mig til at overveje et skifte.

• #24   18. okt 2011 Tja, altså det med timelønnen der er helt klart noget at spare.
    Men nu er det altså ikke Rocket science at lave biler, helelr ikke for de Uautoriserede.
    Og de skal jo have adgang til alle informationer på ligefod med de Autoriserede, så det er ikek korrekt at de ikke kan sætte sig ind i det på lige fod.
    Men igen så vil jeg bare sige, det kommer SÅ meget an på hvem man sammenligner og på hvilke opgaver men overall, så er tendensen at de Uatoriserede ofte løser opgaverne billigere og det er jo ligesom også deres salgs akument, da der ikke er så meget andet de kan slå sig på og de gør faktisk meget for at vise deres kvalitet er den samme som de Autoriserede steder, ellers graver de jo deres egen grav.
    Men klart der vil altid være brodne kar både hos den ene og den anden.

Når man så også høre om værksteder som Både holder Audi, VW og Skoda har forskællige timepriser på den samme mekanikker på de samme opgaver når det er den samme motor, så synes jeg ikke de tegner et særig godt billede af dem selv.
    Men det har der vist også været taget hånd om, så det ikke er tilfældet mere.
    Men man høre da ikke en Uatoriserede stå og vende sit timeskilt alt efter hvilken bil der lige ruller ind på pladsen smiley

• #25   18. okt 2011 Hej

Jeg syntes godt nok denne tråd er blevet noget forvirende...

og blevet lidt mere religion, frem for et egentligt svar til den arme mand, med hans 1 år gamle bil hvor der stadig er garanti på...

Der er for og i mod for både autoriseret og uautoriseret.
    Jeg har sq været uheldig med begge, men hvis jeg havde en ny bil der stadig var garanti på ville jeg helt sikkert køre den til et autoriseret værkset ... peace of mind! ... så er der sq ikke noget at rytte om ....

Men hvis jeg køre i en 20+ år gammel audi, som jeg gør, laver jeg det sq selv! ....

Og alle steder kan man være uheldig, både autoriseret og ikke autoriseret.

Men den bil der er grundlaget for denne diskution, ville jeg køre til autoriseret, specielt når det bare er et almindeligt 30k service!

\Gufle

• #26   18. okt 2011 BRABUS >> Har du selv et uautoriseret værksted? Det lyder næsten sådan...

Der er muligvis noget at spare på timeprisen, men her i området er det ikke meget, og det man har sparet i timeprisen har de til gengæld brugt mere i timer, så det går som regel lige op.

Eksemplet med kærestens Fabia, der kunne jeg godt få lavet den for 1300 kr, hos Automester, men det var udelukkende et olieskift, intet andet, og den ville ikke blive nulstillet korrekt i computeren, det vil sige den vil blive manuelt nulstillet.
    Det vil for mange nye biler betyde at du får kortere intervaller, da de variable intervaller ikke bliver aktiveret, hvis ikke det er den rette nulstilling, med den rigtige software.

At de uautoriserede skal have adgang til informationen, gør dem ikke til eksperter, der er meget stor forskel på at sætte sig ind i 1-3 bilmærker og 100 bilmærker, med tilhørende specialværktøj, indgående viden osv.

Jeg har endnu ikke oplevet at den uautoriseret har kunnet give en billigere løsning på et problem, som også var løst på samme måde.
    Jeg har i min omgangskreds personer som har taget imod et billiger tilbud, fra en uautoriseret, det har kostet dem flere penge i den sidste ende. Ja, der er faktisk to som har måttet skifte deres motor, efter de havde skiftet til uautoriseret, og der var ingen til at hjælpe med at dække udgiften. Det kan også ske ved den autoriserede ja, men ofte vil korrekt vedligeholdelse forebygge dette.

Hos det værksted jeg benytter er der kun forskel på om det er en varebil eller en personbil (varebiler er større biler, som kræver andet udstyr, og større lifte mv.).

• #27   18. okt 2011 Brian:

Eksemplet med kærestens Fabia, der kunne jeg godt få lavet den for 1300 kr, hos Automester, men det var udelukkende et olieskift, intet andet, og den ville ikke blive nulstillet korrekt i computeren, det vil sige den vil blive manuelt nulstillet.
    Det vil for mange nye biler betyde at du får kortere intervaller, da de variable intervaller ikke bliver aktiveret, hvis ikke det er den rette nulstilling, med den rigtige software.

Hvad er det for noget sluder, min Bosch tester gør præcis det samme som en org vw når vi snakker service lampe/nulstilling på sådan en bil, tror ikke du er klar over hvor meget udstyr vi små værksteder har for at kunne fejludlæse/fejlsøge og nulstilning på forskellige biler.... men du skal da være velkommen til at komme forbi mit værksted og kigge....

• #28   18. okt 2011 Hartmann . >> Det er ikke alle der kan gør det, eller også gider de bare ikke. Da de gamles Bora var på uautoriseret værksted, begyndte den med service-indikatoren efter 15.000 km, hvor den normalt kørte 30.000 km intervaller. Dette fik vi forklaret af værkstedet at det var derfor. Og ja, det var automester.

Alt andet lige, så vil jeg stadig betvivle at din Bosch-tester har de samme egenskaber som den de har hos de autoriserede. Ja, fejludlæsning og nulstilling burde være det samme. Men hvad med opdatering, tilbagekaldelse, kulance-reparationer, og lignende?

Men kom bare med dokumentation for at dit uautoriserede værksted opfylder alle krav for alle bilmærkers serviceplan, og at garantien på alle biler derfor vil blive opretholdt. Glem det med at loven siger ...
    Jeg vil se dokumentation fra dem der sidder og afgør sagen i sidste ende, og husk, det er ikke kun mekanisk garanti, men også lak og rust garanti...

• #29   19. okt 2011 Brian D

Nej det har jeg ikke, men det betyder ikke at man ikke kan have en holdnign til det.
    Jeg er derimod meget stor GDS mand og ved lidt om hvad der gør sig og ikk gør sig i branchen.
    Og som stor pasionist inden for mercedes kan jeg da fortælle dig at jeg på mange måder ikek bryder mig om hvad jeg ser hos de Autoriserede værksteder som er bundet på hænder og føder.
    Man kan så sige, måske er det klart en GDS mand ikke er stor fan af de Autoriserede fordi han selv kan.
    Men man kan også vende den om og sige, måske ved jeg derfor lidt mere end hvad der ligger til grund for div. reparationer og erfaringer osv osv. til netop at vide hvor man får den bedste hjælp og service og priser.
    jeg har selv brugt begge til forskællige opgaver og er bestemt ikek imponeret over folk der burde have et stort kendskab til modellerne men som direkte komemr med vildledene oplysninger, snyder med prissætninger/timepriser og direkte på flere måder nærmest prøver at virke mere ansvars fraskrivende end service minded.

• #30   19. okt 2011 BRABUS >> Ja, så syntes jeg også du skal finde et andet værksted, der er ligeså stor forskel på de autoriserede, som der er på alle andre.
    Jeg har fundet et værksted som ikke snyder, hverken med priser, timer eller andet. Og de er tilsyneladende ligeså billige, eller billigere end de uautoriserede.

Derudover har jeg nemmere ved at sælge min forholdsvis nye bil, når jeg skal af med den, da mærkeforhandlerne også vil have bilen, i dette tilfælde betyder det en del at servicebogen er udfyldt korrekt, og af de rette værksteder.

Det er fint at være gør-det-selv mand, og din erfaring sætter dig sikkert i en god position i forhold til dine egne biler. Jeg har også tidligere gjort en del selv, mens jeg havde ældre biler, og jeg har også en viden omkring disse modeller. Men alligevel oplever jeg at den største erfaring på disse ligger hos VW, og ikke hos den uautoriserede. Og her taler jeg ikke om SMC Biler, som virker ret ukompetente i min henseende.

• #31   19. okt 2011 Desværre har jeg set ekstremt meget fusk hos de uautoriserede værksteder, lappeløsninger, ekstra kontakter til problemer med el, og rod i ledningsnet mv. Det har jeg indtil videre ikke set hos den autoriserede.
    Jeg fik tilbud om eftermontering af tågelygter på min Polo fra 1996, hos den uautoriserede ville de lave et hul i instrumentbrættet, og montere en vippekontakt.
    Hos VW fik jeg en lyskontakt, og en enkelt ledning fra sikringsboksen og op til denne, så kørte det, som originalt. Jeg valgte dog en brugt lyskontakt, men det var helt mit eget valg.

Men alt andet lige, er min holdning:

Nyere bil => Kør til autoriseret værksted, og overhold dine serviceintervaller, og få udfyldt alle stempler efter bogen.

Ældre bil => Gør hvad du vil, det ældre den bliver, det mindre betyder servicebogen. Specielle problemer bliver ofte hurtigst løst, der hvor de kender bilen/modellen bedst.

• #32   19. okt 2011 nu vil jeg også være med Brian.

jeg købte en Ford Transit, sprit ny, og fik den leveret 04,01,2008.

jeg valgte at sætte ekstra fjernlygter på alukassen, og disse skulle sættes til så de virkede med lyskontakten til det lange lys.

ALT var forberedt fra min side, ledninger trukket til fødestrøm, ledning til styre relæ og lovpligtig on / off kontakt så de kan slukkes selvom der er langt lys i de originale lygter.
    det eneste ford skulle var at tilslutte styreledningen fra relæet til ledningsnettet.
    det kostede 1.500,00 kr + moms = 1.875,00 kr, herudover havde man skrællet i isoleringen på den originale ledning og "knækket" nogle tråde, for herefter at lodde min ledning næsten helt på - og hvad gør man så bagefter, man sætter da lige 2-3 cm ALMINDELIG gennemsigtigt kontor tape på for at isolere lodningen!!!!!
    da jeg klagede dels over prisen og dels deres udførsel af arbejdet var svaret bare:
    Jamen vi skulle jo først finde den rigtige ledning, og ville ikke klippe i ledningsnettet...

og da jeg hentede bilen lå hanskerummet på gulvet, der stak ledninger ud forskellige steder, begge mine toprum i instrumentbrættet sad ikke rigtigt, der var lavet ridser i en del af plastikket rundt om i kabinen.

så kom ikke og sig at det kun er på de Uautoriserede værksteder der laves fusk!!!

grundet opbygning med alukasse var der ikke monteret ophæng til mit reservehjul, så det lå på ladet hvilket var noget skidt når man skulle læsse paller, så derfor købte jeg selv et originalt ophæng hos ford, dette bad jeg om blev monteret samtidig med el-arbejdet samt andet arbejde på værkstedet.

da jeg fik bilen tilbage efter 2 dage var ophænget ikke monteret.
    jeg spurgte hvorfor det ikke var monteret, og fik en sang om at mit ophæng til bladfjederne sad i vejen...... da jeg skulle have sommerdæk på igen kikkede jeg så selv på ophænget igen - og VUPTI.COM det tog 15 minutter så var ophænget monteret, og reservehjulet hang hvor det skulle. Ophænget til bladfjederen sad ca 7 cm fra monteringsstedet for reshjuls ophænget = noget pis ford havde lukket ud.

• #33   19. okt 2011 Kim . >> Det ændrer ikke på at standard-opgaver burde være bedst hos de autoriserede.

Den høje pris kan skyldes at det er en "tung bil", derudover ville jeg nok alligevel finde et andet værksted, da de ikke lyder så skarpe dem du har været hos.
    De burde have diagram over ledningsnettet, og de burde kunne finde den rigtige ledning uden at prøve flere.
    Derudover har jeg aldrig hørt om værksteder der bruger kontortape og lignende.

Jeg har været uheldig ved Seat, den ene var for ringe, den anden var påståelig, men løste problemet (de var dog geografisk for langt væk), og den tredje var alt for dyr.

Ang. ridser, så har jeg en gang oplevet en lille kosmetisk ridse i læderet på et rat, der blev bestilt et nyt rat, inden jeg havde set det var sket. Uden beregning selvfølgelig.

• #34   19. okt 2011 har også et eksempel..

elektronisk p bremse i min c-max tog ik fat i den ene side..

aut værksted: Skift boksen til 7500 kr

uaut: fjeder sidder ikke korrekt, så kable bliver ikke trukket ordentligt tilbage - det har sat sig..
    smøring af kabel og montering af fjeder: 0 kr, da det kun tog 5 min..

Kommentér på:
Autoriseret værksted vs. Uautoriseret værksted

Annonce