{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

hvilke dæk på 8*17 vinter alu til BMW 3er {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har et sæt 8*17 m5 fælge med et47 til min e46 touring der skal vinterdæk på men er lidt i tvivl om hvilken profil jeg skal vælge vil gerne have den bredere i bag

jeg har tænkt på følgende mål:

215-45-17 for
235-45-17 bag

eller

225-45-17 for
245-45-17 bag

Har i andre forslag eller er mine egne ideer godr nok?

mvh kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilke dæk på 8*17 vinter alu til BMW 3er
  • #1   19. okt 2011 det skal jo ramme så tæt på orginal hjulet som muligt. så ik du ændre på speeometer og gearing.

men ville nok heller ik vælge et alt for bredt dæk til vinterkørsel.

• #2   19. okt 2011 bagdækkene skal ned i /40 profil eller bliver rulleomkredsen mellem foraksel og bagaksel ikke ens...

• #3   19. okt 2011 @Martin R

Det er en ultra gammel holdning at have...

Hvorfor skal man holde sig fra de brede dæk til vinterbrug..?

Hvad så med en Touareg, Q7 eller Porsche Cayenne på 295-30/22 vinterdæk.. Er det helt i skoven.
    Jeg selv kører med 235-40/18 vinterdæk...

Det afhænger jo helt af hvilken bil man har. Og tro mig, de bredere vinterdæk er lavet til vinterkørsel uanset.. Og hvis du lægger mærke til det så er mønstrerne anderledes på brede dæk i forhold til smalle dæk.

• #4   19. okt 2011 OPEL: Du har helt ret, er dækkene vinterdæk, er de som bekendt lavet til sne og vinter uanset bredden. Men Martin har også til dels ret, idet en tommelfingerregel siger, at jo tyndere et dæk til vinterbrug er, jo lettere har det ved at "træde" igennem sne og regn, så det når ned og får kontakt med vejen.

De store biler du nævner, har jo endvidere vægten med sig - det gør også meget.

Kommentér på:
hvilke dæk på 8*17 vinter alu til BMW 3er

Annonce