{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp, "Værkstedsbil" Købeloven {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Har mig en SAAB 9-3, som jeg har haft i ca. 1 måned. Utrolig dejlig bil, og er yderst glad for den.. Men men men.....

Siden den første dag hvor jeg trillede ud fra Forhandleren, er der kommet løbende fejl, hvor motorlampen er lyst. Når jeg har ringet til ham og sagt det, har jeg selvf. fået tid hurtigst muligt og det er blevet lavet.
Men når jeg så kører derfra går der ikke mere end 2-3 dage så kommer der ny fejl, Og er sku ved at tro jeg har købt en (Værkstedsbil)

Er ved at være godt træt af bilen da jeg har givet en go slat penge for svinet og der popper fejl op lige fra start af købet og til nu. Nye fejl.

Så mit spørgsmål er hvor jeg står i forhold til at trække købet tilbage hvis jeg overhovedet kan det, eller hvad jeg kan gøre.

Vh Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt hjælp, "Værkstedsbil" Købeloven
  • #1   21. okt 2011 Du kan henvise til den 2 årige reklamationsret som giver dig ret til at ophæve købet i 2 år hvis det kan påvises at fejlen var der fra start.

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #3   21. okt 2011 arh hva er det for en ny regel? Så simpelt er det nu ikke helt

• #4   21. okt 2011 hehehe Ronnie, det er der ikke noget der hedder, slet ikke når forhandleren udbedrer fejlen så snart der sker noget

• #5   21. okt 2011 Det er da så simpelt som det er sagt, problemet med reklamationsretten er bare at den er meget tvetydig.

• #6   21. okt 2011 Efter købeloven, skal du være udsat for urimelig mange på hinanden følgende fejl, men hvis det forholder sig sådan , som du beskriver det, at bilen faktisk er mere på værksted end du har den til rådighed.

Så vil du kunne forlange at købet bliver annuleret, men du skal regne med at det kan komme til at koste dig måske 10% af det du betalte for den, da du har haft bilen at køre i.
    Hvis du har haft omkostninger til financering af bilen, er det også for din egen regning, men tal med FDM eller forbruger styrelsen...

Kommentér på:
Lidt hjælp, "Værkstedsbil" Købeloven

Annonce