{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  centrallås på mercedes w124 ?
  • #1   23. okt 2011 Det er faktisk meget nemt. Kan dog ikke huske det i hoved. Gå ind på 124forum.dk og Søg i deres forum der er en masse guider med billeder og det hele.

• #2   23. okt 2011 De fleste moduler man kan købe til eftermontering af fjernbetjening har en funktion så den kan indstilles til vacumstyring. Feks dem fra FK der skal man bare fjerne en lille "jumper" på et stik så køre den med forsinkelse tror jeg det er så den kan styre vacumpumpen. Det er jo vacumpumpen den skal kobles ind på så burde være lige til smiley

• #3   23. okt 2011 K.s. Det ikke bare lige til når ik du ved hvordan. Den skal jo have strøm for at låse op og stel for at låse. Du ska klippe signal ledningen over fra døren og hvis du stadig vil kunne låse døren med nøgle. Skal næsten alle ledninger på centrallås boksen forbindes med hinanden på en meget mærkelig måde.

• #4   23. okt 2011 hmm okay tror bare jeg sender den til en forhandler som kan monterer det vil nemlig ikke rode med alle de ledninger så vil helst ikke øgelægge noget.
    men mange tak for hjælpen

• #5   23. okt 2011 Dennis - Altså normalt finder man jo hovedstyringen og lodder ledningerne fra styreboksen ind der uden og klippe nogle ledninger over. Dvs man afisolere det og lodder på, alternativt klipper man over lodder sammen og har trukket krympeflex på så der bagefter ikke kommer noget skidt og fugt i det. Det er selvfølgelig ikke noget man bare lige gør men med tålmodighed og lidt logisk sans kommer man langt. Har aldrig haft problemer med og montere den slags på mine biler, vacum eller ej.

• #6   23. okt 2011 Du bliver nød til at klippe ledningen på sån en mercedes. For når du har låst bilen op er der konstant strøm på ledningen indtil du låser den så der konstant stel på den. Det vil sige hvis du bare lodder en ledning på vil det jo kortslutte det hele når du vil låse eller låse op. Fordi centrallås boksen så vil give feks stel på en ledning der i forvejen er strøm på.

• Jan  M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2003

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 699
    #7   23. okt 2011 Så vidt vides er der jo ikke strøm på en 124 mb,er til dørlåsen.
    Det er jo vakuum.

Så man kan jo "bare" sætte en fjernbetjent clås på den ene fordør.
    Begge fordøre på en 124 er jo master men det er bagdørene ikke.
    Den skal jo bare trække i dørlåsen op og ned, så vil resten af dørene jo følge med.

• #8   23. okt 2011 dennis - Forstå mig ret, enten er centrallåsen plus, stel eller vacumstyret. Hvis den er sidstnævnte så er den boks der høre til også enten plus eller minusstyret. Dem fra FK kan tage både plus, stel eller vacumstyringen. Det er jo kun et spørgsmål om hvordan det bliver koblet til. Hvis man kobler det forkert til ja så brænder man noget af hvis man ikke har sikringer mellem. Min ford feks er stelstyret det vil sige den får kort plus for og låse eller låse op havde den været plusstyret så ville den få kort stel for og låse eller låse op. Det er ikke i min verden en større videnskab end man gør det til.

• #9   23. okt 2011 Der er INTET sværre eller anderledes i at montere centrallås på en vakum styret centrallås enhed end der er på alm. centrallåse systemmer.
    Man skal jo ikke ind og rode med træk eller vakum.
    Man skal blot tilslute ledningerne til boksen, fuldstendig som man normalt ville gøre det.

Din vakum pumpe ligger under højre bagsæde i en skumfidus.
    Din styring ligger i modsatte side.

Så der er absolut intet svært i det.

• #10   23. okt 2011 Lige min pointe brabus. Det burde være lige til.

• #11   23. okt 2011 det er præcist lige så let som på en bil med el-motorer i dørene.
    ¨
    du kan bruge alle disse:

http://www.net-import.dk/shop/fjernbetjent-c-laas-14c1.html

Kommentér på:
centrallås på mercedes w124 ?

Annonce