{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Chip/boks TDI {{forumTopicSubject}}

Hej
Har i længere tid bøvlet med min TDI kan have lidt svært ved at starte når motoren er kold (underligt nok starter den fint i frostvejr). Den har nyt batteri og dieselfilter og alle 4 gløderør er testet og bliver rødglødende.
Men fandt så lige ud af at der sidder en chip (eller boks, ved ikke helt hvad forskellen er, der sidder en lille æske på siden af batteriet, som er koblet ind mellem stikkene til pumpen) på den, kan man uden videre bare pille den af og samle de originale stik igen? Eller skal den justeres med en computer bagefter?
Tænkte jeg bare ville prøve at pille den af og se om det havde nogen virkning.
Vil i tro den bliver meget død i forhold til med chip?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chip/boks TDI
  • #1   23. okt 2011 Du kan sagtens bare pille den af. Den er ikke justeret ind efter det.

Den vil føles noget mere sløv, når du tager den af. Men motoren kommer nok til at gå bedre.

Du skal have lavet en rigtig OBD tuning i stedet, når du har pillet den af smiley

• #2   23. okt 2011 Ok smiley
    Er boks tuning som regel + eller - for brændstof økonomien?

• #3   23. okt 2011 Man kan godt få bokse, der har en positiv effekt på brændstofforbruget. Det har OBD tuning også for den sags skyld. Men det er nu ikke alverdens forskel.

• #4   23. okt 2011 Bay : Der vil jeg nu ikke give dig ret. Har leget lidt med det boks tuning, og vi prøvede faktisk, at bilen mistede hk på det, Det kan jo være nogle meget random værdier de bare smider på de bokse der, Jeg ville ikke gøre det, så vil jeg sku heller betale lidt ekstra, og få det gjordt ordenligt, og sikker på min bil ikke tager skade, vi prøvede for 2 år siden til DHB med bokstuning på en 1.9 TDI, menere den mistede 6 hk iforhold til den orginale. Kan ikke huske firmaet dernede, men vi smed boksen over højre skulder og fik et firma til DHB, menere det var styreboksen.dk menere jeg det hed. der smed den 35 hk mere. Men det mest korrekte er jo at få den kørt ordenligt ind.

• #5   23. okt 2011 Søren S
    Hvad er det, du ikke giver mig ret i? Så vidt, jeg kan se, er vi da nogenlunde enige ...

• #6   24. okt 2011 nu har jeg pillet boksen fra. Havde ikke troet en 110hk tdi ville føles så kedelig? Den trækker meget bedre fra 80 til 130 med boksen monteret. Men sådan er den måske bare standard? Efter man kun har kørt med boks. Selve motorgangen er som før synes jeg

• #7   24. okt 2011 Men har det afhjulpet dine problemer? ellers har det jo intet med boksen at gøre.
    Tunings bokse af ordentlig kvalitet behøver skam ikke være dålige, kørte selv i den gamle TDI'er med en power box fra landberg, det fungerede glimrende og den havde 125 hk. vs de originale 90. Boksen blev dog byttet ud med en rigtig odb tuning, her fik den 133 hk. og havde mindre røgudvikling end med boksen.
    Har dog aldrig oplevet noget negativt med boksen, og fordelen var at den nemt lige kunne pilles af til syn eller service.

Inden min gamle TDI skulle have ny ejer blev den forsynet med den originale motor styringsfil, her kan man snakke bovlam når man går fra 133 hk. med et fantastisk moment til 90 hk. med et standard moment.
    Måske du skulle overveje at få den ODB tunet? Det landberg laver virker ihvertfald 100%

• #8   24. okt 2011 nej. Den startede præcis som den plejer. Men kan boksen være til skade for motoren? Selvfølgelig hvis du konstant udnytter alle nm, holder kobling og gearkasse nok ikke længe. Men jeg kører dagligt 90 km på lige landevej og motorvej, og der er momentet super lækkert når man skal lave en overhaling og ikke behøver at geare ned.

• #9   24. okt 2011 bil, motor og gearkasse har forøvrigt kørt 235.000km

• #10   24. okt 2011 bil, motor og gearkasse har forøvrigt kørt 235.000km

• #11   24. okt 2011 Det lyder som om, du skal have lavet noget fejlsøgning på den, hvis det ikke hjalp at pille boksen af.

Men jo, 110 hk i sådan en relativt tung bil føles altså ikke specielt hurtig, når man er vant til mere!
    Du kan evt. lægge en besked til mig herinde, hvis jeg skal OBD-tune den for dig. Så kommer den op på ca. 145 hk. Lavede en magen til for et par uger siden, som kom til at køre fantastisk smiley

• #12   24. okt 2011 jeg har haft vagcom til og den eneste fejl den viste var kølevand temp føleren. Den skiftede vi så. Har også skiftet batteri, dieselfilteret er nyt og alle gløderør virker. Det mærkelige er at den starter fint ved frost vejr..

• #13   27. feb 2012 Din gearkasse skal ihvertfald nok holde! Kender flere og flere der bygger tdi gearkasser på deres vr6 turbo bla. For at få en stærk men også højere gearet..

Kommentér på:
Chip/boks TDI

Annonce