{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.155 visninger | Oprettet:

Problemer med bilen undskyld for dårlig overskrift {{forumTopicSubject}}

Heej alle ... Jeg har lidt problemer med min bil , og håber der er nogen der måske kan fortælle hvad dette evt. kan være .. Og undskyld for dårlig overskrift , men vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive , håber i kan bære over med mig , og min lange tråd .. Men kunne virkelig godt bruge noget hjælp smiley

1. Når jeg kører i bilen , og jeg kører over bump , eller bare en lille ujævnhed i vejen , siger den en "KLONK" lyd , som kommer forfra ... Og det lyder virkelig som om der er noget der er ved at falde fra hinanden .. (Har fået at vide det kan være stabilisatoren?)

2. Når jeg bremser , mens bilen holder stille , "knirker" det fra venstre forhjul .. Og når jeg kører og bremser , så "hyler" det fra venstre forhjul , men kun hvis det er vådt .. Når jeg kører når det er tørt , er der ingenting , men stadig knirker den når jeg holder stille ...

3. Når jeg kører , og drejer lidt skarpt til højre , som fx. i et T-kryds , så hyler det fra højre side , ved ikke helt hvor fra .. i starten troede jeg det kom fra min højre højtaler , men det har jeg dog fundet ud af det ikke er .. (Kan det være tandrem ? eller kilerem ? eller så noget ? Tandremmen er skiftet for 31.000km siden. Og skal vel først skiftet efter 60.000km?)

4. Når jeg kører , bare 50km/t .. Og slipper alle pedaler og bare lader bilen trille , kommer der en slags "rasle"-lyd , som på en måde følger omdrejningerne , og ved højere fart bliver lyden højere .. Når jeg så kobler ud , og lader den trille med koblingen nede , er lyden der stadig , men bare lavere og lidt "dybere" i lyden .. Hvis jeg sætter i frigear mens jeg kører , og så bare triller afsted , så er lyden der også , ligesom når jeg kobler ud .. (Kan det være gearkassen :S?)

5. Når jeg starter bilen om morgenen , og begynder at køre , så er der intet når jeg starter bilen , og heller ikke når jeg bakker ud fra parkeringspladsen , og heller ikke når jeg kører i første gear , men når jeg sætter i 2. gear , og når op omkring 2.500 RPM , så begynder bilen på en måde at hakke lidt , lige 2-3 gange , og så kører den bare godt igen , når jeg så skifter til 3. - 4. gear , er der det samme problem med at den hakker lidt 2-3 gange , og så i 5. gear er der intet ... :S Og det er kun når den er kold .. Når den har været i 5. gear , og jeg så stopper , og starter forfra , så er der intet .. Men er det ikke så noget som tændrør , tændkabler eller lignende ?

6. Har fundet ud af at mit gaskabel er lidt løst , er det muligt at "spænde" sådan et ?(Og kan det være derfor den gør som forklaret i nummer 4.?) Mit håndbremse kabel er også MEGET løst , selv når jeg har trukket håndbremsen HELT , så holder den dog stille , men går jeg ud og skubber , så kan jeg godt skubbe bilen .. Hvordan strammer man det ?

De problemer jeg helst vil have "løst" er nummer: 1. - 3. - 4. - (5.) De sidste ting er noget jeg nok selv kan finde ud af ..

Ting jeg lige har skiftet:

Forhjulslejer - højre og venstre side.
(Ny) Brugt trækaksel fra hugger - venstre side .
Bærekugler foran - højre og venstre side .
Gearolie skift .
(Nyt) Brugt hjulnav fra hugger - venstre side . (Da den ene hjulbolt var knækket i det gamle , og fik ødelagt gevindet da jeg prøvede at få den ud)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med mine problemer , og igen undskyld for denne lange tråd .. :S Håber der er nogen der har taget sig tid til at læse den igennem ... :S

Og tusind tak på forhånd fordi i gider bære over med mig , og mine måske dumme / latterlige spørgsmål .. smiley

Og fortsat god søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med bilen undskyld for dårlig overskrift
  • #1   6. nov 2011 1. stabilisatorbolt.
    2. tjek bremserne
    3. Servorem
    4. Skal høres.
    5. Service tændrør m.m
    6. Ja og Tjek de bremser også.
    Hvem har skiftet alt det du skriver?


  • MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #2   6. nov 2011 4. Kan være kugleleje

  • #3   6. nov 2011 En af mine kammerater har fået sin morbror (som er mekaniker) til at skifte det , men det var før alt det her , det var noget jeg vidste skulle laves da jeg købte bilen , og nu er han på skiferie , så ved ikke hvornår han har tid til at kigge på det igen , så derfor jeg ville høre herinde .. Da det så måske er noget jeg kan få en anden til at lave .. :S Har desværre ikke så meget forstand på lige den slags der ..

  • #4   6. nov 2011 Kugleleje ? Hvor sidder det henne ? :S

  • #5   6. nov 2011 køre den på værksted det nemmere når du ikke selv har forstand på det.

  • #6   6. nov 2011 Det er mest fordi, at da han har udskiftet de dele, så har han haft fat i det meste som du beskriver.
    Ihverttilfælde det farlige!
    Men ja få en til at kigge på den, og få en pris.


  • #7   6. nov 2011 Ja , men det er pænt dyrt , og kan nok godt finde en der kan lave det , men han bor lidt langt væk , så ville godt prøve at finde ud af hvad der skal laves / skiftes først , så jeg kan have alt med til ham når det skal laves , så det går lidt hurtigere , kan ikke rigtigt undvære bilen i hverdagene .. :S

  • #8   6. nov 2011 Ja , det må jo så være det jeg gør ..

    Men det jeg beskriver , lyder det som om at der er noget der er LIGE ved at gå helt galt ? Eller kan jeg godt køre med det til omkring den 1/12-2011 ? Da jeg jo lige mangler lidt penge til det så ..

    Eller ville i sige ud fra hvad jeg har beskrevet , at jeg burde lade bilen stå ?


  • #9   6. nov 2011 Kan sagtens se problemet,, Kender vi nok alle.
    Det er umuligt at sige om det er direkte farligt,,,,
    Tænker jeg som mekaniker kan du IKKE køre, før du har fået tjekket bilen.

    Det er mest den første fejl, som er problemet, Resten lyder ikke direkte farligt, HVIS! altså bilen bremser ok.


Kommentér på:
Problemer med bilen undskyld for dårlig overskrift

Annonce