{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.311 visninger | Oprettet:

Torrisions bagaksel. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har gået og tænkt lidt over om hvilke andre bil fabrikanter der benytter sig af torrisions bagbro, som f.eks. Peugeot 206??? Hvis andre benytter denne bagbro, er den så i bedre kvalitet end 206´eren, eller kommer vi til at se en del biler med hængende og skæve baghjul i fremtiden, som skal have skiftet bagbro. Det er bare af ren nysgerrighed jeg spørger, for man siger jo at det er et generelt 206 problem... På forhånd tak for svarene... Hilsen Jeppe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Torrisions bagaksel.
  • #1   7. nov 2011 det er skam ikke noget du ser i fremtiden, det er et nuværende problem.
    citroen kører også med dem, kunne forestille mig enkelt renault moddeller også benytter sig af systemet.

morris minor kører med det på forhjulene.

i øvrigt hedder det torsions stænger.

• #2   7. nov 2011 Det gør de jo stortset allesammen. 106 - 206 - 306. Peugeot partner, citroen berlingo og xsara + xsara picasso. Sikkert en del flere. Men problem på alle.

• #3   7. nov 2011 Det er vel som sådan ikke torsionssystemet der er skyld i de svage bagbroer, er det ikke selve konstruktionen der er lavet for svagt? Transporter T4, kører også med torsionsstænger foran, men det fungerer upåklageligt, og er aldrig et problem.

• #4   7. nov 2011 Anders har ret, det er ikke systemet der er noget galt med som sådan. Problemet er som regel at den pakning der sidder ved svingarmen med tiden bliver slidt eller ødelagt, og så kommer der vand ind i lejet og fedtet tørrer eller ryger ud, så lejet ikke bliver smurt.

• #5   7. nov 2011 Renualt kørte meget med det en overgang R19, megane, laguna, senice, kangoo etc

• #6   7. nov 2011 Problemet med NOGLE af bagbroerne fra psa kencernen er lejerne i svingarmen, de bliver udsat for et strot pres under kørsel og derfor dør de, sjovt nok er det kun Nogle af modellerne, har selv en 306 med 455000 på klokken, den har aldrig fået ny bagbro.
    Grunden til en trans holder bedre i det system den kører med er at den aldrig når op i samme hastighed som en psa lavet bil, derfor holder de bedre, men det holder nu ikke helt at det er bedre, tag min fatters, den har kørt 246000 i runde tal og har fået skiftet det 4 gange fordi den netop har nogle høje svinghastigheder

• #7   7. nov 2011 Tak for svarene. Som skrevet var det også bare en tanke. Min firma bil er en Partner fra 06 og har kørt 160000 km, og der er bagbroen ved at være træt. Den knager og klonker og hjulene står meget skævt. Så talte jeg med min mekaniker, som fortalte at man kunne få nogle brugte fra syd europa som de så monterede med smørrenipler og så skulle de holde i mange år. Så min tanke gik så ud på om de nye var bedre end de gamle???

• #8   7. nov 2011 Du behøver ikke købe en bagbro fra syd europa for at få smørenipler i. Bare køb en ombytter bro fra Mekonomen. Der sidder de i.
    Man kan også sette dem i selv på sin egen bagbro. Gjorde vi i sin tid på de Peugeot Partner posten kørte i

Kommentér på:
Torrisions bagaksel.

Annonce