{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

18" på en mondeo? {{forumTopicSubject}}

Hvor store fælge mener i der er plads til på en mondeo?

Jeg har overvejet et sæt Infront 225/40/18 fra www.superbillig.dk

Jeg har 205/40/17 på nu og jeg syntes faktisk de ser lidt fesne ud på den...

Så jeg vil gerne høre fra nogen der ved hvorvidt de kan være der. Eventuelt fra nogen som har 18" på deres mondeo. Jeg er vel og mærke ikke intresseret i at udbygge skærmkasserne...

Det er en fra '95 vel og mærke

Mvh

Albertsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18" på en mondeo?
  • #1   11. feb 2006 jeg har 215-40-17 på min og der er masser af plads men det er jo en nyere model

  • #2   11. feb 2006 Det kan du desværre ikke... har lige tjekket det på to fælge-forhandler. bigwheels og dækimport. de sælger ikke 18" til en mondeo. kun op til 17". ellers må du igang med at udbygge dine skærme..

    mvh. kent


  • #3   11. feb 2006 Øv...

    Men mange tak for svarene


  • #4   11. feb 2006 måske alligevel. tjekkede lige et dæk-center i esbjerg. de siger man godt kan... tjek evt. http://www.cdof.dk/frames/default.asp?page=faelg


  • #5   11. feb 2006 man kan godt have 18´´ på en mondeo mk1.... det har jeg set flere gange...

  • #6   11. feb 2006 men så skal dækket nok hede 225/35/17..... de går nok på hvis det er dæk 40

  • #7   11. feb 2006 18" fælge i bredden 7,5" med Nankang 215/35-18 skulle slet ikke være noget problem!!!

    Jeg tror også du kan klemme en 8x19" med BFG 225/30-19 dæk....


  • #8   11. feb 2006 Så kører den da også som en vingeskudt and.
    Undervogn og hjul skal passe sammen, og de der kæmpehjul får altså ikke bilen til at kører bedre - tværtimod.


  • #9   11. feb 2006 Hvad vil du så anbefale af undervogn?

  • #10   11. feb 2006 Jeg ved ikke hvad der findes til Mondeo, men pointen er, at man skal afstemme delene til hinanden. Det gør de færreste, og et sæt lave fjedre med standard dæmpere og tunge store 18" hjul fungerer ikke sammen.

    Hvis man i stedet brugte pengene på en komplet undervogn og et sæt 16" eller 17" fælge, vil man få både bedre køreegenskaber og komfort.
    Desværre køber de fleste hjul for udseendets skyld uden at vide nok om betydningen for køreegenskaberme. Prøv bare at tage sådan en bil ud på en bane, og se hvad der sker. Især hvis man samtidig er faldet for fristelsen til at købe Korea-dæk


  • #11   11. feb 2006 Det har du sikkert ret i!

    Men komfort eller mangel på samme er i og for sig noget man vænner sig hurtigt til syntes jeg! At køre egenskaberne bliver ringere har du helt sikkert ret i, men med de hastigheder jeg kan præstere med den, og eftersom jeg er en kylling i skarpe sving betyder det ikke så meget!

    Hvis jeg valgte at købe fælge efter køre egenskaber og komfort ville jeg helt sikkert vælge en anden og mindre fælg, med et dæk på med en større profil.

    Og som du sikkert har indset nu, er det for at få bilen til at se "federe ud" og jeg er derfor villig til at ofre netop komfort og køre egenskaber for det.

    Men ellers mange tak for dit indlæg!

    Tilbage On topic... I siger altså at man godt kan sætte en 18" på en mondeo så længe man vælger et dæk med en 35 profil?

    Hvad tror i ET målet skal være? jeg ved at for en 7x17 er det omkring 35 & 38... Skal jeg helt ind på 30 til 35?


Kommentér på:
18" på en mondeo?

Annonce