{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.631 visninger | Oprettet:

Benzin i Diesel {{forumTopicSubject}}

hej BG,
Jeg sku lige se min vens benzin bil , så lånte de min min diesel vogn,,.. og ja, de kørte åbenbart langt og ville lige tanke den den lidt, det var lige som lampen lyste , så det svarer til 5 liter resave tank, og de har så smidt cirka 9 L benzin oven i og kørt 2 km efter følgene, den kørte dem hjem men da jeg kom hjem til dem for bytte om started den ikke, også kom han ud og sagde forresten havde de hældt benzin på ... Nogler effaringer med den type ( efter følgene? ny kværn, dyser osv ? ) SKoda Octavia 1.9 TDI Longlife 90 Hk ... Mvh den triste ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin i Diesel
  • #1   8. nov 2011 bye bye motor

  • #2   8. nov 2011 En bekendt gjorde det samme i sin 2.0 TDI.
    Den blev tømt og tog ikke mere skade af det. Han kørte den til den selv gik.
    Men han var nok bare heldig.


  • #3   8. nov 2011 Fyld den op med diesel hæld to takts olie i og få hevet noget af benzinen ud af motoren så skulle der ikke ske det store.
    Straks værre hvis det var en benzin der var hældt diesel på.


  • #4   8. nov 2011 Til den selv gik ud, skulle der stå smiley

  • #5   8. nov 2011 Danie M At hælde diesel på en benzer gør meget mindre skade som benz på diesel

    Benzineren skal bare tømmes for diesel evt 4-6-8 nye tændrør

    På diesel blen kan bla pumpen tage skade og vag motore bla skulle være ret følsomme hvad det angår


  • #6   8. nov 2011 Det jeg frygtede drenge smiley

  • #7   8. nov 2011 Jeg ville tømme tanken, tage diesel filter af, og tømme ud hvad der står i slanger og filter. Så er der kun tilbage hvad der står i højtryks pumpen, det er der jo ikke noget at gøre ved, det kommer ud når du køre på starteren. Så saml det hele igen og diesel på.

    Din 1,9 tdi køre ikke common rail gør den, for så er det bedst at søg proff hjælp inden skaden bliver meget høj, de må blandt andet ikke køres tør.. Men hvis den ikke køre common rail skal du ikke være bange for noget som helst.


  • #8   8. nov 2011 en kammerat gjorde det med en lupo 3l, de tømte den for benzin og så kørte den fint igen... Det er ik altid motoren tar skade, men det ses tit... Hvis jeg var dig ville jeg ihvertfald ik prøve at starte den før du har fået benzinen ud, der er ingen grund til at risikere noget, så hellere få den skyllet ordentlig igennem til at starte med...

  • #10   8. nov 2011 bare på værksted på hans regning

  • #11   9. nov 2011 Du skal helt sikkert ikke fylde olie på og køre vidre. For diesel motore arbejder under meget Højer tryk. Så du skal ha tømt tanken først før du starter igen.

    Benzin på en diesel bil er altså værre end diesel på en benzin bil.


  • MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #12   9. nov 2011 Hvad Flemming siger er direkte forkert. Både min bror, min far og en af mine gode kammerater har ved uheld prøvet at tanke benzin i en diesel motor. De 2 gange var faktisk præcist ligesom hvad du har været udsat for, at de låne bilerne ud. Det drejede sig om CDI motore, altså en BMW og en Mercedes. Der blev fyldt på for god 5-10 liter også kørte de ellers hjem med dem.

    Begge biler skulle have tøbt tanken, skiftet tændrør, diesel filter og BMW skulle såmænd have en helt ny brændstofspumpe. Det blev SINDSYGT dyrt!

    Hvis man hælder benzin på en diesel og ikke starter den og kører, så kan det redes for relativt "små" penge.

    Specielt i de nyere biler kan man gøre rigtig stor skade. Bedste vil være at få den på værksted med det samme og du skal ikke køre den på værksted men få den hentet. Få det lavet, på din vens regning.. Der er ikke andet for..

    Håber ikke det er for alvorligt.

    Og for lige at slå noget fast. Benzin på diesel bil er MEGET værre end omvendt! Diesel er en olie og den hjælper med at smøre alle delene i en dieselbil som er livsnødvendigt for diesler. Benzin fjerner olie og oliebelægninger og kan fuldstændig ødelægge din diesel bil.


  • #13   9. nov 2011 Ja, det er meget værre end Diesel på en Benziner - det skader ikke rigtigt -andet end tændrær er sure bageefter måske. Men motoren og delene i den bliver godt smurt smiley

    Benzin på en Diesel kan være farligt tillmed. Bilen kan brænde fordi den høje kompression er for hård kost for benzinen. Så start ikke bilen før tanken er tømt og ny diesel hældt på.


  • #14   16. nov 2011 Lykke og glade drenge, kørte ud på værkstedet og fik tømt suget og skiftet filter, fik suget benz fra pumpen og ud, hælt frisk på og fik noget "Logic" rens i det nye brandstofilter, tømt 17 liter benzin af, og hælt en fuld tank diesel og ved i hvad, lortet startede efter et godt brag derude fra og den har kørt fint siden, hold hæft en stærk maskine ! men var satme nedtygt indtil,

    JEG VAR HELDIG (: Og maskinen har rundet dags dato 361124 Km (:


  • #15   13. sep 2012 Zero X!!!!
    smiley
    Kører deres Diesel biler godt med tændrør? smiley


Kommentér på:
Benzin i Diesel

Annonce