{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.079 visninger | Oprettet:

Kobling glider? {{forumTopicSubject}}

Den er begyndt og glide (Mondeo 03)
Det virker som om pladerne ikke kommer ordenligt sammen - Bilen følger ikke helt med omdrejningstælleren,

På min gamle Honda oplevede jeg samme problem - Men dette blev fikset ved at skrue (har jeg fået fortalt) på den - Og efter det virkede den findt i de næste 4 år jeg havde den - Og sikkert også længere.

Min mekaniker er på ferie - Derfor jeg lige hører herinde.
Kan samme trick laves på en Mondeo - Eller skal der ny kobling til?

Skal lige siges at jeg IKKE mishandler bilen - Og derfor IKKE har brug for sportskobling smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling glider?
  • #1   12. nov 2011 Din Honda, har nok været med koblingskabel. Der kan man stramme den en smule op, hvis den glider.

Din "Deo" er med hydraulisk kobling, så det er højest sandsyneligt en ny kobling. En udlufting kan dog prøves, men virker tvivlsomt, medmidre der er skader på slangerne fra bremsevæskebeholderen.
    Og du har selvfølgelig tjekket om der overhovedet er bremsevæske på?

Mvh

• #2   12. nov 2011 Alle væsker er på smiley
    Må prøve og se hvad min mekaniker kan finde ud af når han kommer hjem - Og ellers må jeg bide i det sure æble og købe nyt... Savner en japanerbil mere og mere smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   12. nov 2011 Thomas K
    Nyere japanere har osse hydraolisk kobling smiley
    Kablet er blevet fjernet fra rigtig mange biler da det nok var en ret ringe løsning ;D
    Men det er ret sikkert din kobling der er er ved at være træt og skal udskiftes, og det kommer til at koste en hel del hos mekanikeren, da det jo ik er den mindste operation der findes desværre smiley
    Men pas på med at kører for meget med det, for til sidst kan det ende i at du skal ha slebet eller udskiftet svinghjulet..

• #4   12. nov 2011 Udluftning kan gøre meget.. Sukien var også begyndt at opføre sig lidt sjovt i koblingen .. efter en omgang udluftning og lidt mere vædske så kørte den perfekt igen.. Det var dog kun når den fik nogen høvl enten off road eller 1. - 2. gear at den kunne finde på at fedte lidt

• #5   12. nov 2011 hydraulisk kobling er det bedste system efter min mening. dejligt nemt og det spiller bare hvis man sørger for der ik er luft i systemet. = )

det kan osse være dine fingre på trykfoden der er trætte så den ikke kan trykke ordenligt på koblingspladen. eller pladen er helt glat.

• #6   12. nov 2011 Lyder nogenlunde godt - Får systemet tjekket næste uge så - Og håber på der måske er luft i systemet et eller andet sted smiley

Kommentér på:
Kobling glider?

Annonce