769 visninger
|
Oprettet:
Toppakning i Lexus GS300 2JZ-GE {{forumTopicSubject}}
Skal nok have skiftet toppakning på min Lexus GS300 2JZ-GE motor.
Var ved Toyota og høre på et pakningssæt som skulle bestilles hjem fra Japan. Toyota påstod at der ikke skal skiftes nye bolte i toppen, da det ikke var strækbolte. Det bruger toyota ikke. Men i mange andre tråde ser jeg at man skal have nye bolte. Er der nogen der har erfaring med det, og skal toppen sendes til planslibning.? Er det et job for mig selv at skifte toppakningen, er gør det selv mand, men mest bekymret for placeringen af knasterne og krumtap timingen ved samling af det hele.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 147 Svar: 1.859
vis du aldrig har skiftet en tandrem er det ikke noget du selv skal begi dig ud i, da du nemt kan lave fejl og beskade stempler og ventil..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 5
Så tror at det bare blir toppakning, da motor og gear kører fint på trods af km.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 147 Svar: 1.859
havde det været mig havde jeg skiftet motoren. din nuværende har jo gået en del km. det har den anden ikke jo. og bare fordi du skifter toppen har resten jo stadig gået 350.000 km + jo..
men igen det er jo dit eget valg i sidste ende.. tidsmessig er det tæt på det samme om man skifter toppen eller hele motoren..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 5
Søren
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Toppakning i Lexus GS300 2JZ-GE