{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.647 visninger | Oprettet:

Carsten S
Carsten S
Følger: 2 Emner: 18 Svar: 171

12år rust garanti (Peugeot) {{forumTopicSubject}}

Heysan,

Læste lige at peugeot har 12år rust garanti på deres biler. Så tænker jeg lidt, kan det så betale sig at give den pava? Altså kan man ikke vente til 10år, hvorefter man så begynder at give den pava?

Skulle der komme rust i den, dækker peugeot vel at dette bliver lavet på garantien?

Plus så noget sjovt:
http://peugeot.dk/v-i-peugeot/
De laver sku stenslag i forruden gratis, skifer lygter og vindusvisker, hvis man bliver v-i-peugeot, hvor de eneste vist kræver at man overholder sine service besøg. det da temli lækkert..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  12år rust garanti (Peugeot)
  • #1   15. nov 2011 Man skal huske på, at det ikke er en rust, men en gennemtærings-garanti. Dvs. hele din bil kan være pilrådden af rust, uden at garantien dækker. Gennemtæringsgarantien træder først i kraft, når der rent faktisk er gennemtæring pga. rust.

Det kan altid betale sig at rustbeskytte en bil. Det nytter ikke at give bilen rustbeskyttelse, hvis rusten allerede er begyndt at vise sig.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    apr 2008

#2   15. nov 2011 arrh ja ok, der altid et hul i vejen smiley den havde jeg ikke lige tænkt på. smiley

• #4   15. nov 2011 Husk lige at rustgarantier kun gælder ved udfyldt hæfte og overholdte rusteftersyn samt behandling hvert 2. år

• #5   15. nov 2011 Jeg har en Peugeot 206 HDi fra 2002. Den har ikke set skyggen af undervognsbehandling og der er nul rust i undervognen. Den har trods alt kørt 300.000,km, så jeg synes at det er ok klaret smiley

• #7   15. nov 2011 Havde en 307SW på et tidspunkt. Når man lukkede bagklappen, ramte den plastikskinnen på bagkofanger. Så maling var røget at og den begyndte at ruste.
    Claimede den til importør. men den blev afslået : Grundlag = Forkert betjening af bagklap.
    En anden jeg kender havde en 807 HDi - med alle service, den skulle have skiftet tandrem ved 150.000. men knak efter 3 år og 65.000 km. Også denne blev afvist : Grundlag = de 150.000km er vejlende ingen garanti for den holder.
    Så er det godtnok nemt at sidde i reklamations afdelingen på peugeot import smiley

• #8   15. nov 2011 Og det med V.I.Peugeot, er vel nogenlunde det samme som VAG's mobilitetsservice?

• #10   15. nov 2011 S A T A N I C - R A C I S T >> Den med din 307SW. Min kollega havde et lignende problem, det var en fejl da de havde monteret trækket, og det blev dækket. Dette var dog en Skoda Fabia... Der var ingen brok.

• #11   15. nov 2011 Brian.

Ved det. Min Far har en gammel Felicia fra 2000. Sidste år gik bundstykket i tændningen i udu. Kørte den til SMC I Køge og ville betale regningen. Sagde værkføren, Jamen den dækker vi. Der ligger en gammel rapport på dem der med tændningen... Damn garanti på en 10 år gammel Skoda !!!

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    apr 2008

#12   15. nov 2011 Jeg har som sådan os skrevet til peugeot, hvor jeg købte bilen om den rust garanti ting stadig gælder..
    Men ja, man høre jo både dårlige og gode historier, med folk der har fået undervogns behandling og folk der ikke har.
    Min er 6år gammel nu og hvad jeg ved, har den ingen undervognsbehandling fået.. og den skulle vist heller intet rust have endnu.
    Men tanken var lidt at få det gjort, bare for en sikkerheds skyld..

Men det vel os meget fornuftigt at vaske bilen tit i vinter perioden? for at få alt det salt væk..

• #13   18. apr 2012 Carsten S..

Jeg har været i kontakt med Peugeot i dag angående en lidt kedelig historie så håber du har haft din bil til rust eftersyn ved 4 og 6 år for ellers er din rust garanti pist væk.

Jeg købte min Peugeot 206 den 1/4 sidste år og blev informeret af sælger at der ca. var 1 år til den skulle til rust eftersyn men at jeg ville blive kontaktet af Peugeot når det var tid.

Jeg var ikke blevet kontaktet men troede ikke det var et stort problem hovedsageligt fordi jeg måske ikke kendte den præcise dato for hvornår den skulle til eftersynet.

Jeg ringede så til den Peugeot forhandler hvor bilen er købt i dag som informerede mig om at jeg selv skulle kontakte dem angående rust eftersynet og nu at jeg havde overskredet de 4 år er der intet de kan gøre og min rust garanti er derfor blot annulleret.

Ringede til Peugeot Danmark efterfølgende som gav mig samme svar, selvom sælger har misinformeret mig vil ingen hjælpe.

Dårlig service og aldrig Peugeot igen .. Håber ikke bilen ruster!

• #14   18. apr 2012 Blot til info for dem der er i tvivl så skal bilen til rust eftersyn efter 4, 6, 8, 10 og 12 år.

Kommentér på:
12år rust garanti (Peugeot)

Annonce