{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.537 visninger | Oprettet:

Læderkabine - Læderfedt? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har fået mig en bil med læder i.
VIl gerne passe på den så godt som muligt da den står mega flot uden nogen form for slidtage.

Hvordan og hvad gør man med sådan en normalt?
Er helt blank, har ikke prøvet det før.
Så gode råd og tips modtages gerne.

På forhånd, tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læderkabine - Læderfedt?
  • #1   22. nov 2011 Thansen har et læder plejesæt, og det skulle være det samme som bliver solgt hos div. Forhandlere.. Jeg har selv lige købt det, har dog ikke fået afprøvet det endnu..

  • #2   22. nov 2011 jeg bruger det samme læderfedt som til mine sofaer, det gør jeg gerne 4-5 gange om året..

  • #3   22. nov 2011 Henrik -

    Hvor køber du det henne?


  • #4   22. nov 2011
    Gulvlæggeren .

    Tag ind til Hofmann´s rideudstyr, så kan du få noget læderfedt, som man også bruger til hestesadler, samt et par gode råd

    LIgger på Hunderupvej 190, ikke langt fra skovsøen


  • #5   22. nov 2011 Jeg finder det lige på google, takker smiley

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #6   22. nov 2011 henrik

    så tit ?

    vi havde en gammel kæmpe læderstol, den skulle have hvert andet år, af noget møg dyrt læderfedt

    skal siges det var 3 dages behandling hvert andet år, smøre på, lade det suge, smøre på, lade det suge osv osv

    til gengæld så den altid ud som ny smiley

    læderfedtet skal jo helst stå og trække ind i læderet, før du tørrer det af igen
    så tænkte 5 gange om året, er da tit at undvære bilen 2-3 dage ? smiley


  • #7   22. nov 2011 jeg har altid plejet mit læder med sæbe spåner det virker ligeså godt som læderfedt og er en meget billigere løsning du smøre det bare på i en fed blanding så lader du det sidde i 5 min og så tøre du det af... har aldrig haft problemer med den løsning

  • #8   22. nov 2011 min kabine i bilen får hver halvår og det holder fint jeg bruger selvfølgelig væsken først som det suger af helvede til for at blive blødt også forsegler jeg med fedten bagefter

    jeg køber mit i Army varer i assens og ens bil kommer bare til at lugte godt med al den planteolie og bivoks osv


  • #9   22. nov 2011 så husk at bruge fedten til sidst og masser af det flydende stads først så holder dit læder længere og er mere smidigt så det ikke flækker....

    læder fedt er ikke nok efter min mening


  • #10   22. nov 2011 Skal man bare smøre det på med en grydesvamp eller???

    sidder og følger godt med i samtalen nemlig, for har selv læderkabine, men på mit forsæde er der lidt slidtage, hva gør man enlig med det? Ingenting eller?? ....


  • #11   22. nov 2011 læder kan fixes igen så engang en guide med det men det kræver lidt sager..... hos mig sejler jeg sæderne ind med det flydende og det blir jeg ved med 2-3 dage indtil lædret ikke rigtig vil suge mere så venter jeg en dag det lige kan trænge helt ind også forsegler jeg det med selve læder fedten jeg bruger bare en klud og smider den ud bagefter

  • #12   22. nov 2011 og jeg kan dælme mærke en stor forskel det blir dejligt blødt og kan give sig.... jeg ville aldrig bare nøjes med læderfedt det smører ikke meget det forsejler kun

  • #13   22. nov 2011 Okaa, tusinde tak smiley Det vil jeg prøve smiley

  • #14   22. nov 2011 Jeg gør som Jolleh. Sæbespåner i tyk pisket udgave - tag skummen og smør sæderne ind - lad det trække og tør efter med en opvredet mikrofiberklud.

    Min kabine er stadig som ny - selvom den er 21 år nu - og jeg har plejet den sådan de sidste 7.

    Gør ligesådan med mine lædersofaer - de er også stadig som nye.


  • #15   22. nov 2011 Sæbespåner? Køber man bare dem i et supermarkede eller?

  • #16   22. nov 2011 Ja f.eks. Det er perfekt til jobbet. smiley

  • #17   22. nov 2011 Okaa super, så tror jeg at jeg vil prøve det.. smiley

    Hvad med ens instrumentbræt? Kan det os få en tur, det kan det vel os, når det er lavet af læder smiley


  • #18   22. nov 2011 Instrumentbrædter er som regel lavet af noget vinyl-kunsttof. Jeg tror ikke spånerne er suverene til det - men kan måske blive okay.

    Bare pist spånerne godt med varmt vand. Det er godt med ret varmt vand, da det åbner porerne i læderet, så det suger godt. Tag primært skummen i kluden og arbejdt det godt ind i læderet - gerne rigeligt. Sørg for det er et pænt jævnt lag. Derefter tører du det af men en opvredet god klud. Vent ikke til det er 100% tørt for så kan det være svært at få helt pænt. Når det så er totalt tørt efter nogle timer - så kan man polere det sidste med en helt tør klud.

    På den måde bliver det rigtig godt. smiley


  • #19   22. nov 2011 Kom gerne med en update om hvad du syntes om metoden - og om det blev godt. smiley

  • #20   22. nov 2011 sæbespåner lukker bare porrene i læderet ved for kraftig brug har i ikke råd til engang rigtig læder pleje SÅ LA DOG VÆR

    bare min mening


  • #21   22. nov 2011 Fint nok Rene. Du gør som du synes, og jeg gør som jeg synes. Sæbrspåner plejer helt perfekt - og virker. Alt det andet gøjl er bare noget producenterne af vidundermidlerne påstår for at hive penge ud af fjolser, der hopper på det.

    Bare min mening



  • #22   22. nov 2011 Snoopy & Szkobel D, det er bilen der får så tit, ikke mine stuemøbler smiley

  • #23   22. nov 2011 Det er mere noget læderbalsam og ikke fedt i den forstand.. Det trænger ned i løbet af få minutter og læderet bliver dejligt blødt smiley

  • #24   23. nov 2011 Der er godt nok mange meninger om det smiley

    men prøver lige først med det der sæbespåner og ser hvordan det bliver smiley


  • #25   21. jan 2012 Har i nogle link til det olie i omtaler...

Kommentér på:
Læderkabine - Læderfedt?

Annonce