{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Peugeot VS BMW, VW mm. {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden været herinde nogle år og har her lagt mærke til alle dem der nedgør Peugeot og franske biler. De jo kører iii og ååå så dårligt..

Men samtidig har jeg også lagt mærke til hvor ufatteligt mange BMW'er samt andre tyske biler der har fået skiftet motorer inden de rammer 300.000km

Tør de 'tyske-bilejere' ikke at stå frem fordi de ved at de har betalt overpris? smiley

Min gamle Golf 4 fik vidst ny motor af næste ejer og den havde kun kørt 240.000 ved salget.

Nogle der har en forklaring eller deler min undren?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot VS BMW, VW mm.
  • #1   28. nov 2011 der er generelt for mange reperationer på det vw skidt.

• #2   28. nov 2011 det er pest eller kolera tysk eller fransk,, for mig og se er den mest vedligeholdes fri bil japansk de har bare ikk de problemer

• #3   28. nov 2011 alle biler går i stykker og ruster og så er det ligegyldigt om hvor de kommer fra
    mandags biler findes også inde for alle mærker
    jeg har selv haft rigtig mange mærker , men vender som regel altid tilbage til de tyske da det er dem jeg befinder mig bedst i

• #4   28. nov 2011 jeg havde en vento 1,8 da jeg købte den havde den gået 297,xxx og da jeg solgte den havde den gået 348xxx, det eneste jeg har skiftet på den er vandpumpen, og self olie, nu har jeg en vento tdi der har gået 32x,xxx og den spiller os bare,

• #5   28. nov 2011 Altså, ved bmw, tænker du så her på e30'ere og de ældre der?

Mange skifter jo motor pga sprunget tandrem på de skide m20 motore som skyldes misvedligeholdelse.
    Nogle skifter til M50'eren for at slippe af med den karaktiske tikken på m20 motore smiley

Men generelt så er de utroligt slidstærke sådan en gammel e30 sammenlignet med mange andre biler fra de årgange smiley

• #6   28. nov 2011 min kammerat har en rolla 1,3i der har kørt 672 tusind km. det er satme kram..

• #7   28. nov 2011 min erfaring siger mig atjeg holder mig til japansk...
    min bmw: gået 267xxx-skiftet motor for "16500"kr

Honda accord 280xxx køre endnu ved nye ejer (har for længst rundet 320xxx?! min lille nissan sunny 1.4 230xxx-og det var slet ikke at mærke!

• #8   28. nov 2011 jolleh 8:

Så kan man tilgengæld lige så godt skifte hele bilen hvis det japanske går i stykker, de koster spidsen af en jetjager for de mindste dele smiley

• #9   28. nov 2011 skal lige siges der ikke gik lang tid før den "nye" bmw motor begyndte at amå tikke fra toppen.. så sluttede det fra min side...

• #10   28. nov 2011 m20 motor?

• #11   28. nov 2011 Eller hvilken motor mener du?

• #12   28. nov 2011 Ja der findes sgu fejl og mangler på alle bilmærker, det er jo bare et spørgsmål om hvad man befidner sig bedst i, og hvilke køreegenskaber man er mest til...

Jeg har personligt haft 9 Peugeoter og har ikke haft nogle særlige problemer, som ik ku ha kommet med et hvilket som helst andet bilmærke...

Jeg oplever til gengæld også tit had og svinere fra specielt VW-folket, hvorfor ved jeg ikke helt...

• #13   28. nov 2011 Jeg tænker bare generelt bmw - især e36, e46 og e39
    Havde min saxo som jeg kørt godt og vel 40.000 km i og der skulle kun skiftes olie og bremser. Dog er interiør kvalitetten lidt dårligere end i fx vw men alligevel valgte jeg at vende tilbage til fransk da jeg havde været ved VW.. for det var da noget være fis. smiley

Jeg kan sagtens se at der ikke er helt så mange problemer med Japanske (ud ad til) men jeg synes til gengæld at største delen er møg grimme og det er derfor jeg har holdt mig fra dem indtil videre..

• #14   28. nov 2011 jeg holder mig til japansk.. har ikek haft bmw men ikke sikker på jeg tør. har haft mercedes. super god bil men lidt for dyr... har haft VW og ALDRIG om jeg skal havde en VAG´er... har lovet mig selv ikke at svine VAG til men jeg vil ikke havde en...
    har haft fransk og var godt tilfreds med den.

• #15   28. nov 2011 Min Audi har gået 700000km med original motor, jeg har aldrig endnu haft en bil som ikke var med original motor.. men ofte er det jo billigere og skifte motoren fremfor at skifte stempler osv

• #16   28. nov 2011 nu har jeg arbejdet ved peugeot og ejet et par peugeot'er og det har ærlig talt ikke været andet en LÅRT den ene fejl efter den anden, du kom ikke udenom det.

nu har jeg så en bmw og den er fabelagtig, de fejl der har været på den har været slid dele ikke andet, samt jeg har en del kammerater som køre i Audi og de fejler heller intet men dem af mine kammerater der køre i VW oplever en masse problemer med den.

så jeg holder mig langt væk fra fransk og VW puha, så hellere Japansk eller en Audi eller BMW.

• #17   28. nov 2011 ulle
    hvordan holder man sig fra VW hvis man gerne vil havde en audi`?

• #18   28. nov 2011 jeg har altid kørt tysk indtil min kæreste købte en peugeot 406 stationcar. den kørte satme godt og der var intet med den overhovedet i de 1½ år vi havde den, og min nye peugeot 407 har der været en ting, som blev lavet ved peugeot under garanti, og ellers har der heller intet været der, og det er på 10 måneder indtil videre.

• #19   28. nov 2011 ULLE - det er klart du ikke vil have peugeot når du ser de biler med fejl hele tiden. Hvis du arbejdede på et BMW værksted ville det være det samme med bmw smiley

• #20   28. nov 2011 har en pug 406 1.8 fra 04 og den har vi aldrig haft store problemer med... normal serivce og vedligholdelse, så fejler den ikke noget..kørt 260000..vi har haft den i 4 år og kørt 140000 i den smiley

• #21   28. nov 2011 Selvfølgelig går biler i stykker til tider, men syntes heller ikke mine VW'er volder mig de største problemer smiley det er 20-25 år gamle biler, og Turbo Dieseleren har da kørt 440.000 Km nu, stadig original motor som ligger i, og den får 1.2 Bar og lidt i pumpen.

• #22   28. nov 2011 Min fars TD Passat 86 rundende 510 000 før han tog pladerne af... Motoren kører og starter hver gang, men rusten har dog sat sine spor

Jeg haft 2 franske biler, ikke har problemer med dem, kører langt på literen og ruster ganske lidt. På de ældre franske biler er der meget plastik og kvaliteten er lav, men dog er de ved at komme godt med de sidste par år.
    Tror dog ikke der er den store prestige i at køre en fransk bil, også selv om den har været dyr, men det jo bare noget folk har sat i hovedet

Hvis jeg frit kunne vælge ville jeg gøre BMW, jeg synes kvaliteten på både køreegenskaber og matrialer i kabine er god, trods de kan have 20 år på bagen

• #23   28. nov 2011 * staveplade tak

• #24   28. nov 2011 | Ê M P Ê ® O ® ²º¹¹ |

Du ved ikke om der bare er lagt en større og kraftigere motor i.. Kan være han har fået en AMG tunet motor i, en ordentligt bassefar eller hvad årsagen er.. Kan umiddelbart ikke se hvorfor den er skiftet smiley

• #25   28. nov 2011 Jeg har altid kørt peugeot og kommer nok heller ikk til andet.. Men hader osse dem der begrunder det med "min kammi havde en peugeot hvor der ikke var nok luft i det ene hjul, så total lorte bil".. Men må da kunne argumentere hvorfor og hvorfor ikke.. Peugeot fordi jeg føler mig så meget hjemme i dem, og jeg synes deres design på enkelte modeller holder 100.. Jeg har så min fordom mod opel, jeg synes bare det er noget dårligt bilværk.. Ser man på historien, så var opel jo et ganske fint mærke engang, hvor franske biler som simca rådnede væk inden de kom på landevejen jo.. Men ja, simca solgte bare rigtig mange biler alligevel.. Så lidt fremme i tiden, skal vi sige 90'erne, så rustede franske biler ikke, men så begyndte tyske biler.. Der kan man nævne næsten alt opel, vw polo og golf. Og franskmændene solgte og sælger stadig mange biler.. Opel er der ikke noget der hedder i dag, det er opkøbt.. Det ser dog ud til opel er ved at komme efter det igen, med insignia'en f.eks. Men jeg vil dog altid ha' peugeot som min nummer 1.. Hvem husker ikke 406'eren fra taxi filmene smiley

• #26   28. nov 2011 Henrik M - Den kan jeg tydeligt huske smiley har alle filmene derhjemme smiley

Men jeg tror heller ikke jeg kommer fra Peugeot igen nogensinde, så skal det i hvert fald gå helt i vasken for dem, og det tyder det ikke på det gør, med 508'erens fine design smiley

• #28   28. nov 2011 Den Mercer har sikkert været en Taxa.. - Det siger rigeligt..

Kommentér på:
Peugeot VS BMW, VW mm.

Annonce