{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Undrer mig - marked {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan forklare mig hvorfor der er så mange biler i markedet som er "lige til at køre til syn"?

Undrer mig lidt at man ikke ofrer de par hundrede kroner og så sælger bilen for det en nysynet er værd? Personligt er det ihvertfald noget der afskrækker mig fra at købe dem, fordi de sikkert bliver kasseret til syn...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undrer mig - marked
  • #1   3. dec 2011 Fordi folk lyver...?

• #2   3. dec 2011 haha...det er jo også det jeg tænker...

• #3   3. dec 2011 ja for er den lige til at kører til syn. hvor for faen kører de den så ikke selv til syn.. den lugter lidt..
    man kan jo også skrive den er lige til at kører til skrot.. hehe

• #4   3. dec 2011 Jeg kan godt forstå man vil have bilen skal være NYsynet ved salg, men det er jo ikke et argument for at sælge den. Alle biler skal jo kunne overholde et syn til hver en tid, så hvis den kan "køre lige igennem syn" så gør det da...

• #5   3. dec 2011 hvis folk mener de er lige til at køre til syn så ku folk da lige ofre den plovmand eller hva det nu koster og så står de med en bil der er nemmere at sælge.. det lugter lidt af snyd

• #6   3. dec 2011 de annoncer hopper jeg hurtig ud af igen... alarmklokkerne SKAL sgu ringe når folk skriver sådan.. der var også en mitsu 3000 gt herinde hvor sælger skriver at den bare lige mangler 1 nyt tændrør så kører den 100% igen. LOL tager jo længere tid at skrive sætningen, end at skifte tændrøret.

• #7   3. dec 2011 synes også tit der er biler der mangler et batteri for at kunne køre...dog skal de også lige hentes på fejeblad...:-P

• #8   3. dec 2011 Som jeg læser de annoncer, vil sælger - så snart køber har sagt ok til at købe den - køre den til syn, så køber får den absolut nysynet.

Det er jo træls, hvis man nysyner, den og der så går et halvt år inden den bliver solgt. Så er fx nye bremser til syn et halvt år før jo ikke meget værd.

• #9   3. dec 2011 Hvis man skal skifte bremser før bilen skal til syn, så vidner det om RINGE vedligeholdelse af bilen - så ville jeg SLET ikke købe den.

Man syner bilen hvis den skal til periodesyn, og så sætter man den til salg og får den solgt rimeligt hurtigt. Får man ikke bilen solgt, så skal man nok ikke give hverken syn, bremser, pærer eller lufttemperaturen skylden, men sin egen urealistiske prissætning af bilen.

Folk har en dum tendens til at tro deres gamle pram som ikke er synet, er guld værd.

• #10   3. dec 2011 men skvørl, plejer det så ikke at være sådan at prisen lige stiger 5000 hvis der skal syn med?

• #11   3. dec 2011 Det er som om folk tror et syn er sådan en hemmelig ingrediens som får bilen til at være i perfekt stand.

Hvis synsdatoen er et vigtigt argument for om man vil købe bilen, så er det ikke sikkert man overhovedet BØR købe en bil. Det stinker langt væk af at man bare vil køre i den uden at røre en finger, og kun løse de problemer der opstår, i stedet for at vedligeholde den korrekt så den er sikker og forsvarlig at køre i.

Når man køber bil, så vurderer man om stand / mærke / model / vedligeholdelse står mål med prisen - så er syn komplet ligegyldigt...

• #12   3. dec 2011 Om bremserne er skiftet til syn har intet at gøre med, om bilen er vedligeholdt eller ej.

Det er ikke alle, der skider guld, så vi kan skift ellers gode bremser et halvt år før de er slidt fordi bilen skal til syn et år efter.

Man skifter når det er nødvendigt - syn eller ej - lige som man er godt naiv, hvis man tror man kan køre to år og direkte til syn uden i det mindste at kikke til bremserne.

• #13   3. dec 2011 Men ja - "gammet lort købes - antik sælges" er desværre en udbredt trend.

• #14   3. dec 2011 Jamen hvorfor så i det hele taget skifte bremser hvis de er gode nok?

Jeg har været til syn 2 gange med min kassevogn uden at have kigget på bremserne, for den bliver vedligeholdt så det er slet ikke nødvendigt.

• #15   3. dec 2011 Du siger selv, at skifter man bremser til syn er det = misvedligeholdelse. Derfor må man jo, for at undgå at få sin bil til at fremstå misvedligeholdt, skifte gode bremser længe inden syn...

"Hvis man skal skifte bremser før bilen skal til syn, så vidner det om RINGE vedligeholdelse af bilen - så ville jeg SLET ikke købe den."

• #16   3. dec 2011 Hvad jeg mente, var at hvis det er en nødvendighed at skifte bremser før bilen kan synes, tyder det på ringe vedligeholdelse.

• #17   3. dec 2011 sajmon, enig. det sku da være meget mærkeligt de LIGE NØJAGTIG stod til udskiftning når den skal synes... servicering langs frem burde være vejen frem så den til enhver tid kan synes... og ikke kun den ene gang hvert 2 år........

• #18   3. dec 2011 Se det er Jo også en helt anden mening :))

Så er vi jo skræmmende nok enige, hehe

Et er nødvendighed - et andet er storhed. Jeg skiftede nok også mere end godt var, ved sidste syn. Men. Nu ved jeg da det er i orden og ved hvornår jeg bør kikke til det igen smiley

Kommentér på:
Undrer mig - marked

Annonce