{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Octavia 2011 "hopper" efter skift til vinterhjul? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige idag selv skiftet til vinterhjul, de er købt ved SMC Biler sammen med bilen for 3 mdr. siden. Nu er de sat på, spændt med 110 nm, og nu "hopper" bilen nærmest når vi kører i den. Det er værst ved omkring 80 km/t, men kan ikke få det til at gå væk.

Nogen der ved hvad det er?

Rattet ryster ikke, og den trækker heller ikke til siden - har jeg i hvert fald ikke observeret.

Håber nogen kan hjælpe.

Jeppe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Octavia 2011 "hopper" efter skift til vinterhjul?
  • #1   5. dec 2011 så er de ikke monteret korrekt eller dårlig afbalancering
    er der omløbs retning på dem? hvad dæk taler vi om?
    Orginale stål eller alu fælge?
    Uorginale alu fælge?

• #2   5. dec 2011 Hvordan kan de ikke monteres korrekt? Der er omløbsretning, og disse er fulgt. Det er Michelin, de sidder på originale Skoda stålfælge.

• #3   5. dec 2011 Der er nok et dæk eller en fælg der er skæv,så hvis jeg var dig villle jeg da henvende mig der hvor hjulene er købt.

• #4   5. dec 2011 Det eneste du kan gøre, er at kører tilbage og få dem til at sætte hjulene op i et afbalacerings apperat, hvor udfra man kan se om fælg/dæk er skæv, om der mangler afbalacering eller lign.

Der garanti på, så du skal ikke op med penge pungen

• #5   5. dec 2011 Mine gjorde det samme. Det er et eller flere af mine michelin der er gået til af en eller anden grund.

• #6   5. dec 2011 Det plejer ellers ikke er være et problem med Michelin dæk..det er de dæk der smutter nemmest på og kører mest lige..og dertil kører bedst smiley

• #7   5. dec 2011 Det er ikke sådan at der mangler en centerring et sted..? Bare en tanke...

• #8   5. dec 2011 Ja måske, men ikke de her vinterdæk

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 43
    #9   5. dec 2011 Man bruger ikke centreringsringe til originale stålfælge.
    Hvis bilen decideret hopper så vil jeg gætte på at enten et fælg eller et dæk er skævt, og det burde kunne ses i en afbalanceringsmaskine at hjulet ikke er rundt.
    Det må siges at være sjusk fra den pågældende mekaniker af.

• #10   6. dec 2011 Eller også har du ikke fået afmonteret en centreringsring, da du pillede alu-fælgene af? Hvis det da er alu-fælge du kører med om sommeren...

• #12   6. dec 2011 Øhh, det kan ikke være centreringsringene da disse slet ikke er på bilen. Har lige haft 2 hjul af for at tjekke, men der er ingen på - ej heller på alufælgene.

Men det var der nu heller ikke på min gamle Fiat Bravo, der skal vel heller ikke bruges centreringsringe til originale dele der er lavet til bilen?

Jeg tror så heller ikke en centreringsring kan være mellem hjul og nav (eller hvad det hedder), de sidder helt "klistret op af hinanden.

• #13   6. dec 2011 Som Peter og Casper skriver, så tilbage til SMC, de skal ikke hoppe. Det kan nemt være en dårlig montering og efterfølgende afbalancering. Som Casper skriver er Michelin et super dæk, dog vil jeg lige sige Alpin A3 fra Michelin er det værste lort hvad holbarhed angår, aldrig nogensinde har et dækmærke haft så mange seperationsskader i Danmarkshistorien.
    Det er rettet på det nye Alpin A4. Held og lykke med dine vinterhjul.

• #14   7. dec 2011 Hej,
    Jeg har været hos SMC biler i dag, det viste at der var 2 skæve fælge og 1 skæv dæk. Så der er derfor den hopper.

Jeppe

Kommentér på:
Octavia 2011 "hopper" efter skift til vinterhjul?

Annonce