{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Kent S
Kent S
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 38

Køb af Mondeo '01 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg ville gerne høre jeres kommentarer til en Ford Mondeo '01, er der nogle specielle ting man skal have før øje? Specielle slidskader, udsatte steder mht. rust osv?

Det er den store drøm om en ordentlig familieslæde så håber på nogle gode indput smiley

- Kent

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Mondeo '01
  • #1   8. dec 2011 Mine forældre har haft en fra samme årgang 2.0 aut. GHIA modellen stc.

Kæft en LÆKKER kører maskine ! den kører bare så dejligt så du tror det løgn, køreegenskaberne er fenominale !

De kan dog ruste i bunden af dørene og lidt i bagskærmene, men det ingen ting hvis de blevet behandlet ordentligt. Mine forældres havde ikke noget.
    - Men du bliver helt sikkert ikke skuffet over pladsen og komforten når du sætter dig bag rattet på sådan en , det er sikkert !

mvh KingZ

• #2   8. dec 2011 Det er en rigtig lækker vogn, hvis jeg selv havde unger skulle det være børnecontaineren.. Men sørg for at få en med en ordentlig motor, ellers bliver du træt af den i længden..

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#3   8. dec 2011 @KingZ

Tak for kommentaren, det er jo lige det man drømmer om at høre her som førstegangskøber, og ikke med vildt meget forstand på brugte biler!

Jeg har også flere kollegaer der siger det er en fornuftigt bil smiley

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#4   8. dec 2011 @Klaus,

ok! Super at høre, jeg har set en med 1.8 er det tilstrækkeligt for den model? Eller kommer den til kort?

• #5   8. dec 2011 Alt efter om du køre mange km skal du overveje den diesel. Du må for guds skyld ikke købe mindre end en 2.0 145 HK benziner. Den findes også i en 1,8 benzin - magen til bovlam maskine skal man lede længe efter- så det er altså NO GO! Hold øje med rust - årgangene frem til 2005 havde ofte problemer med sealingen i bunden af dørene, der er skiftet mange døre på garantien på de årgange. Men du finder ikke en bil med samme plads og samme komfort til de penge du skal give for en Mondeo sådan er det bare. Jeg har selv en 2006 tdci. Den er jeg glad for, stabil familieflytter smiley

• #6   8. dec 2011 er selv ejer af en v6.

kører fantastisk.

rust i bunden af dørene ellers intet.

kan varmt anbefale v6 hvis du kan forsikre den. slidstærk motor

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#7   8. dec 2011 Det er jo lidt surt at høre at den 1.8 jeg har kigget på, er tam i motoren smiley

Det gør det jo noget svære at træffe en beslutning smiley

• #8   8. dec 2011 en 1,8 er ganske fin.
    det er bestemt ikke nogen raket, det er vi helt enige om. men jeg synes nu den gør det okay, skal den lidt derud skal man bare op i omdrejninger...
    så den skal du ikke være nervøs for.
    er det en 110 eller 125 hestes 1,8 ?

• #9   8. dec 2011 Altså, personligt ville jeg helst vælge en 2,0 tdci'er. Den motor kører pisse godt, langt på literen, overskud i trafikken, tandremsskift for hver 240.000km/10 år..

Har selv samme motor til og ligge i min c-max, og efter min gamle passat 2,8 v6'er, så er det den bedste motor jeg har været ratholder på smiley

• #10   8. dec 2011 Hvor mange penge har du smide efter sådan en mondeo, og kører du mange kilometer om mdr?

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#11   8. dec 2011 Jeg har vel ca. 60.000 at skyde efter den, og jeg kører minimum 600 om måneden til og fra arbejde. Så det er ikke voldsomt.

@Christian, ok, rart at høre, jeg tror også det handler om hvad man forventer, de har vel ikke bygget en bil der ikke fungerer med motoren. Jeg ved faktisk ikke om det er 110, eller 125 desværre

• #12   8. dec 2011 Jeg mener at TDCi versionerne kører med knastkæde og Ikke med tandrem.

• #13   8. dec 2011 Kent gør dig selv den tjeneste at få prøvet dem begge - både 2.0 og 1.8 versionen. Du får også en bedre brændstoføkonomi ved at vælge en 2.0. Den skal slet ikke arbejde så meget som en 1.8. Den kommer simpelthen til kort ved f.eks motorvej. Husk på at det er en bil der vejer næste 1.5 ton.

• #14   8. dec 2011 TDCi'erne kører med rem..

Og med hensyn til om de har lavet en model hvor motoren ikke passer til bilen, så er svaret ja, de har lavet en model, en 2,0 tdci med kun 90hk, den er død skulle jeg hilse og sige, og turboen slår først til ved 1900omdrejninger.. Den er DØD!!

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#15   8. dec 2011 Ok, jeg må ud og prøve det af, der er ikke andet for, men det giver selvfølgelig mening mht. brændstof, at jo flere omdrejninger jo mere forbrug, og slid selvfølgelig.

Jeg har faktisk fundet en 2.5 v6 st.car. der godt kunne betales, den skal jeg ud og kigger på først tror jeg, men det kommer lidt an på hvor meget forsikringen stiger i så fald.

Er det kun en skrøne at man kan lade far/svigerfar stå for forsikringen og jeg selv som bruger? Det er vel forsikrings svindel tænker jeg? Det var bare en løsning vi lige vendte herhjemme smiley

Bort set fra det, skidt at have så sløv en motor, men generelt kan man vist komme galt afsted med diesel hvis de er for sløve smiley

• #16   9. dec 2011 Klaus du tager lige en tur ned og snakker med Ford i eftermiddag. TDCi 2.0 kører alle med kæde. Den 2.0 TDCi du taler om med 90 HK er en TDDi og altså en traditionel Pumpe Dyse maskine (en gammel sag).

Nok om det... Du kan evt kigge på www.ford-mondeo.dk der er masser af viden om Ford.
    smiley

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#17   9. dec 2011 Fedt nok, og tak for alle svarene, jeg er i hvert fald ikke i tvivl om at det er en god fornuftigt bil. Det var jo lige det jeg søgte svar på smiley

Nu skal forsikringsselskabet bare lige være med på at der skal stå V6 på den he he

• #18   9. dec 2011 De køre dog kan de osse gå i stykker som alt andet typiske problemer er rust i sealingen i alle døre og klapper, baghjuls lejer går osse til for et godt ord de koster 2500 stk, fjerde knækker, indsugnings manifold på benzin skraller i spjælde det er en ny manifold, tændspoler går til og på diesel går dyserne på de koster 2500 kr stk ca plus moms montering og kodning egr ventiler går osse til de køre begge med kæde men i alt en dejlig bil og de køre godt og diesel ja de har moment som en lastbil når du kommer op i 130 hk modellen benzin modellerne køre osse godt både 1,8 og 2,0 og ja v6eren er osse en lækker maskine og går osse godt

Kommentér på:
Køb af Mondeo '01

Annonce