{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Lånepenge til bil, som lærling. {{forumTopicSubject}}

Hej derude:)
Jeg kunne godt tænke mig en lidt nyere bil, og overvejer derfor at låne penge til en bil. Men er det til at få råd til? og er der overhovedet nogle steder der vil låne mig penge til en bil? Da jeg ikke vil ud og have en helt ny minibil.
Vil gerne have en bil i 150-180 tusinde, eller det det umuligt?

Mvh. Michael Bay

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Professionelt rengøring til lille toilet 300 kr.
  • Samle 2 skabe 500 kr.
  • Skal have sat to loftlampe op i 1.200 kr.
  • Rep. af MIELE WWD 660 med f138 1.000 kr.
  • Loftlampe 600 kr.
  • Udskiftning og kondensisolering af udsugningsrør 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lånepenge til bil, som lærling.
  • #1   10. dec 2011 Jeg har lånt til min swift, og er lærling smiley så ja det er muligt.

• #2   10. dec 2011 og den var helt ny.

• #3   10. dec 2011 gå til nordea, men tænk dig nu om inden.

• #5   10. dec 2011 Ja ved godt de vil på nye biler, men har skrevet jeg ikke vil have en ny bil.
    Der er sku ikke rigtigt nogle nye biler jeg syntes er pæne, og så gider jeg ikke det store værdifald der er de første 3 år. så hellere en lidt ældre.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.629
    #6   10. dec 2011 Kender flere der har kunne låne til deres biler, selv om de var og er på læreløn, bla colt og swift.. Så er da muligt, men tænk dig GODT om! Er jo ik alverdens man tjener som lærling

• #7   10. dec 2011 Det skal du sku da snakke med din bank om? Vi ved jo ikke om du bor hjemme hos din mor og far og går i byen hver weekend. Eller for den sags skyld hvordan din økonomi ser ud. Men 150-180 tvivler jeg på du kan låne men det kommer som sagt an på din situation og det skal du snakke med din bankrådgiver om. Lad vær med at tage kviklån eller lign hvis banken siger nej. Der er en grund til de siger nej smiley

• #8   10. dec 2011 nu tror jeg ikke han kan købe en bil som laver meget mere skade end end hans Pajero hvis den jorde ind i en smiley

• #9   10. dec 2011 Du har solgt, eller smadret bilen inden du overhovedet får den betalt af. Du tjener næppe meget som lærling, så du skal huske at smide ind i dit regnskab, at du skal have penge til: Afdrag, Benzin, Reperationer, service, forsikring, og diverse afgifter, så har du ikke ret meget at rykke rundt med når alt er betalt.

• #10   10. dec 2011 Bor hjemme ved mine forældre og givet INTET for at bo hjemme. går sjældent i byen, (Hader at spilde mine penge på en aften man alligevel ikke kan huske haha)
    Og vil helst låne i min bank men ville bare vide om det var muligt inden jeg tager kontakt til min bank.

• #11   10. dec 2011 Rasmus er ikke helt retarderet, og finder næppe en bil der er dyrere i brændstof, rep. osv end den jeg har nu..
    Kan faktisk have en Helt ny swift billigere end min Pajero, både med afdrag, forsikring og benzin..

• #12   10. dec 2011 Nej, men det kunne jo være du gerne ville flytte hjemmefra engang, og der kommer til at gå længe hvis du skal gå og betale af til din bank på en bil, du i realiteten ikke har råd til.. hold dig langt væk fra at låne penge til en bil Just my 2 cents

• #13   10. dec 2011 Hvis din indkomst er stabil, og de mener du tjener nok til at betale tilbage, skulle der ikke være noget der, men det er det kun din bank som har svaret på smiley

• #14   10. dec 2011 hvis du låner 150000 så skal du jo betale 200000 til bage eller sådan noget og det er jo heller ikke sikkert du har arb. når du er faglært.

• #15   10. dec 2011 Snak med din bank om det ? så kan de fortælle dig om de sys det er en go ide og hvordan dit lån evt kommer til og se ud,

Jeg var selv nede i min bank og spørge om hvordan det kunne se ud med et lån osv, og jeg mangler lige knap25-20 klik og betale af , med en ydelse på 1500 pr 14 dag,,,, ( lånte 50 klik til min lupo med indskud til forsikring + div afgifter )

Mikkel..

og husk ,,, Det skader ikke og spørge , du kan aller højst få et "nej" ?

• The-Game .
    The-Game . Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 39 Svar: 38
    #17   10. dec 2011 Jeg ved ikke hvordan din økonomi står til, men jeg tror godt det kan lade sig gøre, hvis du bor hjemme, og ikke har de store udgifter smiley men tag ned og snak med din bank.

• #18   10. dec 2011 Tja må vel hellere tage i banken og høre dem:) For ville sku være lækkert..
    Som sagt har ingen udgifter, udover min bil og telefon..

Ja har set det omkring 200kilo jeg skal betale tilbage på en bil til 150.000

• #19   10. dec 2011 Husk nu, at den første betingelse for at tage et lån er at du kan smide 20% i udbetaling.

Så for dit vedkommende - 150 kg - 30 kg i udbetaling..

• #20   10. dec 2011 Banken vil spørge dig om hvad du kan stille som sikkerhed, det virker heller ikke modent at bede om et billån når man bor ved de gamle.

• #21   10. dec 2011 Jeg mindes at du kan få nogle pænt fornuftige renter ved Nordea når / hvis du er check-in kunde hos dem.. smiley

• #22   10. dec 2011 Michael... hvilken bil havde du egentlig i tankerne? hvor gammel?

• #23   10. dec 2011 OMFG dine eneste udgifter er bil og telefon, du får da et chok når du flytter hjemmefra, dine forældre burde opdrage dig så du kan lære at klare dig selv.

• #25   10. dec 2011 det tror jeg godt du kan alt efter din økonomi self det bedste råd jeg kan give er få så lav rente som muligt evt hos et finanserings selskab det er billigst i sidste ende og da banker har en tendens til meget højre renter på billån så kan det godt blive dyrt hvis man begynder og regne på det men prøv da og få et tilbud på en bil samt forsikring og grønafgift også regn ud hvor meget det vil koste dig pr mdr så har du svaret der skal jo osse være råd til og leve

• #26   10. dec 2011 Du skriver du godt vil have en bil i 150-180.000 klassen, men ved du overhovedet hvilken bil du sån ca er ude efter?

• #28   10. dec 2011 Lige et råd mere.

Når du skal se på hvor dyrt et lån er for dig, så FUCK renten.. Kig ALTID! på ÅOP! (De samlede omkostninger pr år), så er det squ uanset om renten er 2% smiley

• #29   10. dec 2011 Vær realistisk..
    En bil til 180.000 så skal du også betale forsikring, og du vil sikkert have kasko, så det bliver 200.000kr i alt, udover det kommer som de andre har skreven vægtafgift, osv...
    min 1.8 20v'er koster 21.500kr om året med kasko.. og det har jeg personlig ikke råd til hvis jeg også skal leve ved siden af, og jeg har endda 2 jobs...

• #30   10. dec 2011 Damn, 21.500 i forsikring! det var satme en del makker smiley

• #31   10. dec 2011 Ja det er desværre nok ikke muligt.. Så må jeg jo vente med at få en finere bil..

• #32   10. dec 2011 jeg giver 9000 med fuld kasko og jeg er 18 smiley

• #33   10. dec 2011 Michael: ikk gi op så nemt, prøv at snakke med banken på mandag og se hva de siger, og hvis de siger at 150+ er for meget, så se hva dine chancer er for at låne mindre. det behøver jo ikk være en bil til 150+ før den kører godt jo smiley

• #34   10. dec 2011 man er da også vildt hvis man gider betale 21.000 i forsikring på en 1.8 uden turbo Holle.
    Nu har jeg ikke set den, men hvorfor så have kasko ? smiley
    sidst jeg købte en 1.8 20v'er gav jeg 36000,- for bilen, kunne aldrig drømme om at smide kasko på en bil det sådan et beløb.

• #35   10. dec 2011 Holle S

Man skal da heller ikke tage det første og bedste tilbud smiley

• #36   10. dec 2011 Det vil du også blive mere glad for til den tid, du er da også godt kørende i forvejen.

• #37   10. dec 2011 Hvis du er lærling og bor hjemme uden at skulle betale, så kan du jo have vild bil !
    Hvis du tjener lad os sige 9000-10.000,- om måneden, og skal betale Telefon = 400,- om måneden maks.
    så har du jo jævnt mange penge tilbage at bruge på bil, HVIS det er det du vil.

ca. 2000,- til forsikring og vægtafgift om måneden
    benzin ? 1500-2000,- om måneden ?
    afdrag 3-4000,- ?
    så må der fuskes når den går i stykker smiley kan også være du har helt andre tal i hovedet.

• #38   10. dec 2011 Andreas, skal jeg låne penge til en bil skal den være mere økonomisk end den jeg har nu og der bruger jeg ca 2500 om måneden på benzin den går heller ikke mere end 6-7stykker på en liter. Og rep vil ikke være det dyreste er mekaniker lærling så delene er billige og skal jo ikke ud og betale løn til nogen:)

• #39   10. dec 2011 Pind ja, er da nogenlunde kørende, men savner lidt komfort. Der er sku ikke meget komfort i en gammel 4x4 fra 93, det eneste komfort er vel at der er sæder i:) men den er da nu sjov nok at køre i, og bilen kører jo godt.

• #40   10. dec 2011 Men takker for alle de gode råd folkens. Dejligt med at sted at spørge:)

• #41   10. dec 2011 michael n hvordan forklare du så lige at jeg ikke behøvede udbetaling for at låne til en bil? Det behøver man åbenbart ikke altid:)

• #42   10. dec 2011 2500 på brændstof i måneden smiley wow, jeg bruger lige knap 500,- smiley

• #43   10. dec 2011 MIkkel K
    ja det sku dyrt at køre med en 3,0v aut og så de fucker store hjul:D 31" høje og 10,5" brede. i cm. ca. 77 cm høje og 27cm brede.

• #44   10. dec 2011 Nu er jeg selv lærling, og har bil (som jeg laver selv), og på trods af at jeg bor hjemme, ville jeg godt nok nødigt afdrage mere end de 1500 jeg gør på bil i måneden (lånte 35k), og en bil til 200.000?

Du får godt nok meget bil til 80-100.000 specielt på gule skiver. Til bare 100.000 kan man jo få sig en 7 år gammel Passat TDI 130hk med alt i udstyr med 200.000 på tælleren:O

• #45   10. dec 2011 problemet med guleplader er misundelsesafgift. og vil gerne have flere sæder end det jeg har nu.. og skal aldrig køre diesel, det hører traktorer, lastbiler og patroler til..

• #46   10. dec 2011 ej der findet ikke noget lækre end en TDi slæde smiley

• #47   10. dec 2011 Hvorfor i al verden gør det det?, du har langt mere moment, lavere brændstofforbrug, flere km i motoren, osv osv. Jeg skal godt nok aldrig have en benzinbil til andet end sjov igen. Misundelsesafgiften betyder da ikke det store, det er da stadig langt billigere end en hvidpladet.

Men vil du have benzinbiler kan du da næsten få en halvstor mellemklassebil af ny til de penge.

• #48   10. dec 2011 Nej du må i stoppe sådan en TDI er da en kedelig vogn. Jeg hader diesel, kan godt være de kører langt på literen og har et godt moment.
    men lyden og den rysten der er i lortet det kan jeg bare ikke med.. og de altid så pisse dyre i rep..,

• #49   10. dec 2011 Jo afgiften betyder sku en del når den næsten er 10kilo om året, hvad får du får de 10 kilo? intet, du mangler bagsædet og får en masse vejstøj, syntes ikke det er 10000 værd..

• #51   10. dec 2011 Michael B: En diesel ryster da ikke, og larmer ikke, har du nogensinde kørt i eksempelvist en nyere 330D?, og diesel er sjældent ret meget dyrere end benzin at holde kørende. Og vejstøj?, de fleste gulpladebiler er hvidpladebiler uden sæder, det giver marginalt meget mere, hvis overhovedet mere vejstøj.

• #52   10. dec 2011 det sku billigt.
    jeg bruger ca 3 tank fulde om måneden (75 liter)

• #53   10. dec 2011 Anders ligger og kører i mange forskellige nye og dyre diesel biler dagligt, er mekaniker. og jo de er dyrere at holde kørende.. og det giver sku en del mere vejstøj som gulpladet.

• #54   10. dec 2011 Jeg er ikke enig, men med hensyn til vejstøj, kunne jeg heller ikke finde på at undlade at bruge en 5-6000 på lydisolering, man får aldrig anlægget til at lyde godt uden.

• #55   10. dec 2011 5-6000 tusinde på lydisolering er også mange penge..
    mange flere penge end jeg kunne finde på at bruge på anlæg til en bil hehe:)
    syntes nu de fleste nyere biler spiller ganske fint med standard højtalere men sådan er jeg:) så hellere 5-6000 på at optimere undervogn eller motor. eller for den sags skyld nogen gode dæk..

• #56   10. dec 2011 kør i det du har... lån til bil, er no go....!! så flyt da hellere hjemme fra, og få en fed ejerlejlighed, for samme penge, evt. et hus....!!

• #57   10. dec 2011 Skal sku ikke ud og sætte mig i gæld resten af mit liv for at hus nu..
    Og så længe jeg er i lære har jeg valgt at bo hjemme. Jeg vil sku også have penge til at have det sjovt for eller have en fed bil mens jeg er ung.. Så kan jeg altid være fornuftig og klog senere i livet:)

• #59   10. dec 2011 det er ellers den bedste gæld, du kan sidde i...! tal med din bank,

• #60   10. dec 2011 Ja diesel er dyre og holde kørende.. men hva fanden, lad folk leve i troen, samme tro om at VW er det bedste vogntøj man kan finde sig:)
    De gamle Vag biler var sku gode, men de nye? tja om man kører fransk eller VW passat er sku et fedt..

• #61   10. dec 2011 Brian L meget muligt? men man skal fanme også have det sjovt mens man kan, og mens man kan tillade sig at være en drengerøv..

Kommentér på:
Lånepenge til bil, som lærling.

Annonce