{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.991 visninger | Oprettet:

Kører uden katalysator {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det at fjerne katalysatoren?
Tænker både hvordan bilen har med det (mekanisk og elektronisk) + regler angående dette (syn)..

Fordi min katalysator sidder på udstødnings manifolden så hvis jeg skal have bananmanifold på min så er jeg nød til at fjerne det hele..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører uden katalysator
  • #1   12. dec 2011 Den bliver ikke synet hvis du afmontere den, da den vil forurene mere

• #2   12. dec 2011 så sæt den orginale på til syn og pil den af igen nå bilen er synet

• #3   12. dec 2011 Ellers skift manifold, opgrader dit udstødningsystem m. en 400 cellers cat. Den giver (måske) lidt effektforøgelse, den virker som en alm cat. så bilen klarer synsturen. Det ville jeg gøre, istedet for at skulle skifte udstødning til syn...

• #4   12. dec 2011 Jeg ville også gøre som dan p

• #5   12. dec 2011 Lad være med det! For det første giver det ingen ting, og så larmer det som bare i fanden, plus bliver du nappet af politiet, så tager de dig nok for det, og så kan du godt forvente en ordentligt bøde i julegave fra dem smiley

Fjernede det på min, og kunne simpelthen ikke sidde i bilen efter, pga. den larm. Du kan høre et klip med det, på min profil.

Idag har jeg monteret en 400 cells Magnaflow sports katalysator, og det vil jeg klart anbefale. Og ang. din manifold, og sæt den banan på, og flyt katalysatoren længere hen sammen med lambdasonder. Så burde det fungere smiley

• #6   12. dec 2011 Dan P:
    De der kat's koster små 10.000 ikk? smiley Har ihvertfald set nogle man kunne købe som var deromkring og ja det rækker min su sku ikk til haha..

Michael K:
    Skal jeg være ærlig så lyder din ekstrem fed.. Ville slet ikk have noget imod den lyd smiley

Det med at rykke katten har jeg tænkt på, men vil det fungere godt?

• #7   12. dec 2011 Hehe takker, men tro mig den lød meget meget mere ekstreme i virkeligheden. Så nu røg katten på, og gruden til at den sådan set røg af i starten var, at jeg gerne ville have den til at ''skyde'', men selvom katten er på nu, så gør den det stadig. Så både miljøet og mig er glad nu hehe.

Men ja, du piller bare din manifold af, og sætter bananen på. Derfra laver du så selv, eller får en smed til at lave et komplet udstødning der fra. Altså hvor du selv laver en opsætning med katten, mellempottet og hvad der nu ellers høre til smiley Det tog os 3 forsøg før den var der 100%, men nu sidder det også bare som det skal, så det er helt klart arbejdet værd smiley

• #8   12. dec 2011 Michael K:
    Ok smiley hehe
    Tænkte på om du fik noget ud af at smide anden manifold på??
    Det er lidt motortuning jeg roder med men min motor er bare en lille 1.4 så kan ikk rigtig gøre så meget ved det.. eller er forholdsvis blank..
    + da den er ny kan man heller ikk skaffe en skid til den..

Og man vil nok få mest ud af at køre uden kat ikk??

Hvordan har motoren mekanisk og elektronisk med at køre uden kat?

• #9   12. dec 2011 Jeg har ikk banan på, selvom jeg gerne ville smiley
    Men nej, du får ikk rigtig noget ud af at smide katten, andet end larm og bøvl med politiet desværre. Dog vil en sportskatalysator måske give lidt, ved dog ikke hvor meget, men ihvertfald mere end hvis du bare piller den helt af, for det taber du nok lidt heste af smiley

Og motoren kan sagtens køre uden, uden at tage skade, dog vil den nok vise ''motorfejle'' da den ikke kan måle noget fra din katalysator, da den jo så ikke vil være der mere. Men du kan sagtens køre med det smiley

• #11   12. dec 2011 Du når ikke at køre 2 km, før motorlampen vil tænde, fordi den bagerste lambdasonde opdager at katten ikke virker,
    Drop det.

• #12   12. dec 2011 Morten D:
    Hvad vil du så sige er et næste skridt i mit projekt?
    Overvejer at vente med at få den chippet da man måske kan lave flere mekaniske ting inden for at forbedre chipningen..
    Eller er det virkelig nogenlunde det eneste der er at lave?

• #14   22. dec 2011 Sidder din Lambda sonde.. ( som den gør på min Corsa GSI ) lige hvor Manifolden samles ingen Katalysatoren vil du ikke få nogle problemer overhoved og der sidder kun 1 på min corsa... Og min motor er bygget uden Katalysator så jeg mistede lidt HK da jeg måtte Smide Katten på da jeg skulle syne den.. pga Skroget er fra 91 og motoren fra 88.. og Katalysatoren skulle på alle biler efter 1990.. Men jeg har lige bygget Powerfilter og Sat Bananmanifold og fjernet Katalysator på min nu... og må indrømme det kan mærkes på Optrækket også har den fået en Sprød Sports lyd som sagtens kan holdes ud når du køre normal kørsel.. men når du så lige lukker op for den og næsten rammer begrænseren så siger den rigtig godt! men jeg Har helt Ny Mellem pot og Bagpot på så det tager også lidt af larmen

• #15   23. dec 2011 Casper .:
    Kan du prøve at optage lyden?

Der sider en lambda sonde før katten og også en næsten lige efter..

• #16   23. dec 2011 Ja så får du nok nogle problemer med det. Skal nok optage en film med lyden og smide den op når jeg lige kommer ned omkring værkstedet igen. Den holder nemlig i vinterhi

• #17   23. dec 2011 Casper .:
    Det værste er at hvis det bare var småproblemer og syn osv så ville jeg sikkert stadig gøre det, men har efterhånden fundet ud af at jeg nok ikk får en skid ud af det hvis jeg roder med den 1.4 motor jeg nu har..
    Den er sku for lille, så det bliver nok for dyrt..

• #18   24. dec 2011 Ja du kan nok ikke få så meget ud af det på din lille motor der uden det bliver alt for dyrt i sidste ende

• #19   24. dec 2011 Casper .:
    Det er det..

Overvejer lidt senere hen at skaffe 207 rc motoren og sætte den i, men det er sku også en værre omgang ombygning

Kommentér på:
Kører uden katalysator

Annonce