{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

"Nyfødt" bil-entusiast sgr råd ang. rx7 fc! {{forumTopicSubject}}

Hey derude! Er en gut på 19 der altid har elsket alt med en motor, og specielt biler.. Men pga. Mine omstændigheder har jeg ikke har kunne få taget kørekort og få bil endu. Eller rigtigt komme ind i motor verdenen. Men, nu ser det ud til at tiden er ved at komme til at det kan blive en realitet.

Derfor tænkte jeg at jeg ville oprette en bruger herinde, og prøve at komme lidt ind i "bil-verdenen". Og forhåbentligt få en masse gode tips og råd. smiley

Det der er min drøm, er at få en rx7 fc. Bruge den som "daglig bil". Og stille og roligt bygge den om til en baneracer. Er dog i tvivl hvor meget det er muligt med de danske lovgivninger, så alternativet kunne også være bare at få en billig bil til at trække den senere hen.

Mine spørgsmål er umiddelbart:

1. Kan det overhovedet betale sig, at få en rx7 registreret man kan køre i først, og så senere lave den til baneracer. Eller ville det være bedre evt. At importere en ind, og så lave den direkte til en baneracer uden at registrere den? (Har kigget lidt rundt, og det er godt nok ikke mange der er til salg på nettet i DK. Registreret eller uregistreret. Derfor import)

2. Hvilken fc ville en mazda rx kender anbefale? Altså årgang? Har læst en lille smule om de forskelle der blev lavet igennem årene. Men har ingen idé om hvor meget det umiddelbart betyder når det kommer til bilens egenskaber i praksis.

3. Hvor besværligt er det at lave "alle former" for modifikationer på en rx7 fc, iforhold til lovgivningen, hvis den skal være registreret? Tænker alt fra de helt små ting, til de store som at skifte motoren på den med en anden rotor motor fx.

På forhånd tak for jeres tid. smiley -Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Nyfødt" bil-entusiast sgr råd ang. rx7 fc!
  • #1   12. dec 2011 Prøv: http://fd3sdenmark.freeforums.org/


  • #2   12. dec 2011 Som fingerregl kan det ikke svare sig at have en baneracer på plader. Det er alt for besværligt køb en gammel astra med træk, en autotrailer og en RX7 til ræs

  • #3   12. dec 2011 Tak for link Nickolaj smiley

    Ole: Det jeg nok tænkte. Nu skulle det så godt nok mere være vægtreducering og hvad man ellers måske ville kunne lave uden de store problemer lovligt, skal ikke som sådan deltage i ræs umiddelbart, det er mere til at bygge erfaring op til at starte med, derfor gør det heller ikke noget hvis jeg kan "slide" den lidt ud i et års tid fx. Før jeg køber nye dele.

    Planen er også at begynde at amatør drifte for sjov. Hvilket jo ikke kræver det helt vilde i starten. (Ud over en masse dæk selfølgelig.)


  • #4   12. dec 2011 Søren, nu ER du godt klar over hvad sådan et dyr kører på literen, ikke? smiley
    Jeg troede også at min FD skulle bruges til hverrdag, men eftersom min benzinregning lige steg med 5000 droppede je DET igen hehe.

    Derudover vil jeg sige så meget at go for it!
    En RX7, er en mega lækker vogn, og som er overraskende pålidelig, i forhold til hvad så mange folk siger smiley (dog er den også VIRKELIG i stykker når den driller!)


  • #5   13. dec 2011 Michael: haha ja forventer ikke mere end allerhøjst 10 km/l ved rigtig pæn kørsel. Men eftersom jeg ikke engang ville skulle bruge den til at køre på arbejde, så bliver det REN hobbykørsel så at sige. Og derfor vil jeg godt betale for den glæde som ny billist. smiley Ikke at jeg har travlt med at skulle ud at ræse rundt i trafikken, siger mig ikke det store. Men rx7 er super lækker som du siger.

    Og ja har godt nok hørt meget dårligt om deres pålidelighed, men det typisk fra folk der ikke virker til at have ordentlige argumenter hvorfor. Men har også samtidig læst mig til, at det vidst mest er et spørgsmål om at holde den tæt, og gøre tingene ordentligt. smiley -Med en god mængde tålmodighed selfølgelig.


  • #6   13. dec 2011 Hehe, den hedder 9, ved SINDSYGT pæn kørsel smiley
    Hmm, bare HUSK! at den skal være driftvarm når du kører, normalt kan man godt accelere LIDT hårdt i en normal bil, det kan du også med en wankelmotor, men det er sådan noget der smadrer dine apex seals smiley


  • #7   14. dec 2011 Michael: Ah ja okay. smiley

    Og okay, har godt hørt noget lignende før, men tak for tippet. smiley Har du forøvrigt noget kendskab til import af rx7'ere? Nogen sider der kan anbefales fx? smiley


  • #8   14. dec 2011 Hmm, altså hvis du kan "nøjes" med en engelsk bil, så skal du ind på pistonheads.co.uk
    Dog synes flere, at de biler du kan købe i sverige er i generelt bedre stand smiley


  • #9   15. dec 2011 Michael: Vil helt sikkert lige kigge forbi den side, og tak for info. Jeg vidste ikke der var forskel på dem på den måde. Er det den engelske "boyracer" mentalitet der køre bilerne hårdt? Eller er det rust pga. regn man skal kigge efter? ( Og tusind tak for din tid smiley )



  • #10   15. dec 2011 Hmm jamen efter hvaf jeg har hørt. Og haft mulighed for at kunne sammenligne med. Så er de generelt i dårligere stand, hvis man vil have en af de lidt billigere vogne.

    Det sagt, så findes der selvfølgelig RIGTIG flotte vogne derovre fra!! smiley


  • #11   17. dec 2011 Micahel: Aah okay. smiley Men godt at vide ihvertfald! Tak for din hjælp! smiley

Kommentér på:
"Nyfødt" bil-entusiast sgr råd ang. rx7 fc!

Annonce