{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.849 visninger | Oprettet:

at klodse en campingvogn op? {{forumTopicSubject}}

Hej. vi har en lidt ældre CV, som jeg gerne vil have klodset op her i vinter så dækkene ikke bliver skæve.

Hvordan gøres det egentlig? Gøres det med 4 justerbare bukke, og så skal de placeres under den brede jernstang (vanger) i hver side? eller hvordan gør man egentlig sådan noget...?

Mvh,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at klodse en campingvogn op?
  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #1   13. dec 2011 er nok med en mursten/træklods under hver støtteben, og så bare hejse den som hvis du skulle campere. Det tager 80% af vægten af dækkene, så de ikke bliver skæve.

Dog har jeg ikke problemer med at dækkene bliver skæve på CV, har selv en fra '76 som har stået i 1½ år samme sted, og den er ikke blevet skæv på dækkene.

• #2   13. dec 2011 hej og tak... okay, så en mursten under hver støttben, og så hæve dem indtil dækket er et par cm over jorden?

Jeg troede faktisk ikke man måtte bruge støttebenene til at hejse den helt op med..??

• #4   13. dec 2011 Hvis din vogn ikke kører i længere tid, er det en god idé at klodse vognen op så den ikke hviler på dækkene.

Når vognenen klodses op skal det gøres ved hjælp af bukke eller klodser under akslen. Støttebenene er - som navnet fortæller - kun til støtte af campingvognen og ikke til at løfte i. Brug bukke, og gerne flere af dem.

En anden god idé er at slå bremsen fra, så bremseklodserne ikke hænger næste gang du skal have vognen på landevejen.
    http://www.campingland.dk/campingferie-tips/artikel/opklodsning-af-campingvognen/

• #5   13. dec 2011 2 min på goggel smiley

Kommentér på:
at klodse en campingvogn op?

Annonce