{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Sikreste måde ved omregistrering?? {{forumTopicSubject}}

Er igang med at lave en byttehandel med en fra Sønderjylland, jeg får nævnt for ham, at jeg vil have vi begge 2 kører på motorkontor og omregistrer samme dag som vi bytter bil.
Til det siger han at det vil være træls for ham, da han ikk beholder bilen, og at han har 3 uger til det ( nej du har så OP til 3 uger)
Jeg gider bare ikk stå som mange andre og skal til at tvavgsafmelde bilen, fordi han har kørt 3 uger i den, og så solgt videre til en tredje mand..
Selvfølgelig skal der skrives slutseddel osv, men hvad er de værd i den sidste ende???

Vil man kunne ringe til sit forsikringsselskab, og siges den skal ikk bære forsikret mere, efter de 3 uger??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikreste måde ved omregistrering??
  • #1   18. dec 2011 du laver den simpel ting at du beholder din egen reg. atest og han beholder hans egen ?? så omreg du din og han hans egen på den måde er di sikker på at den bil du har nu bliver omreg!

• #2   18. dec 2011 en ting er forsikringen, man vægtafgiften hænger du altså på til bilen er omreg. og kan virkelig ikke se det kan være dit problem at manden vil sælge den videre. så var jeg dig. ville jeg bede om han tog hans forsikringsbevis med så omreg du den selv. vis han ikke vil det. ville jeg tage pladerne af bilen og afmelde pladerne. så må han jo selv finde ud af hvordan han får den hjem, og du skal ikke mere tænke på om den er omreg eller ej.

• #3   18. dec 2011 Han kan jo ikke regne med at han får den solgt inden for de 3 uger. Få den omreg. Evt tilbyd at DU så tager den lille udgift hvis du virkelig VIL ha` hans bil . på den måde kan han jo ikke sige nej da du afholder ham udgiften for hans omreg.

• #4   18. dec 2011 Sælg den uden plader smiley

• #5   18. dec 2011 Så kan du jo forklare ham at man ikke må sælge den vidre inden 3 uger hvis man ikke om reg bilen først.

Næste køber forventer jo også at ha 3 uger. Det kan jo ikke blive på din forsikring.

• #6   18. dec 2011 Hvis han ikke vil "danse efter din pibe"..
    Så er der kanske ugler i mosen... Ellers havde han jo "bare" kørt ned og fået lavet den omreg...

Find en anden... c",)

• #7   18. dec 2011 Et er han har tre uger til at omregistrere bilen.. men.. efter som han vil sælge den videre, hvad så med den næste ejer?? tre uger mere???

NEJ - den lugter sq for meget...

Du gør en af følgende:

* sælger bilen uden plader
    * Siger den SKAL omregistereres... sælger han den selv inden 14 dage, kan han benytte sig af de 14 dages fortrydelsesret ved forsikringen...

• #8   18. dec 2011 christ altså... de 3 ugers vægtafgift overlever du vel nok hvis han trækker den til grænsen, det er trods alt en rettighed han har, men han kan dog ikke sælge den vidre til 3. mand lovligt uden at den er indreg i hans navn, ikke at dette er et problem

Du melder blot til dit forsikring selskab først kommende hverdag at du har solgt din bil, sker der nogen form for skade i de 3 uger eller efter er det en fælles pulje der dækker. Samt du kan jo bare bede om at den bil du har købt istedet erstatter den som udgår. Efter 3. uge melder forsikringen til politiet at bilen ikke er lovmæssigt forsikret længere

Det eneste du kan gøre er at tilbyde ham at gøre det for ham og evt holde udgiften, men du kan på ingen måde kræve eller tvinge ham til det - eller jo så kan du bare beholde din bil og lade være med at handle...

• #9   18. dec 2011 det er da bare at tvangs afmelde den efter de 3uger hvis den ikke er omregisteret det er der ikke meget bøvl i, og med en slutseddel er den afmeldet pr dags dato du gør det. uden slutseddel går der 3uger fra du gør det.. tager ikke 5min på motorkonteret..

når jeg handler bil vil jeg også ha op til de 3uger bla. til at undersøge forsikring, det er jo tit man skal ha undersøgt prisen de forskellige steder...

• #10   18. dec 2011 Hvad er det for en bil du skal bytte med?

• #11   18. dec 2011 Efter loven må han ikke sælge den videre med plader hvis ikke han selv står på reg attesten. Og så er den ged jo barberet. Købte engang en celica hvor bilen ikke havde været omreg i et helt år. Og der gælder de 3 uger altså ikke en skid længere. Undrede mig over en meget krøllet reg attest på bilen, og googlede manden der stod på den, han sagde det var et års tid siden at han havde solgt den. Ergo havde jeg kørt uden forsikring osv på bilen, og havde været meget skidt stillet ved et evt uheld..

• #12   18. dec 2011 Tusind tak alle sammen, kan se der er en masse forskellige ting jeg kan gøre for at sikre mig smiley

Til dig der spurgte hvad bil det er...

Det er en vw Passat 1.9 TDI 110 hk, den er rød og står til 37000 herinde på bg, vælger at jeg ikk lige smider hans bruger navn op, det falder ikk altid i god jord smiley

• #13   18. dec 2011 *Aabenhuus *
    vil meget gerne se et link til den lov du omtaler....

så længe man har en slutseddel på en bil kan man gøre med hvad man vil, sælge den, brænde den eller bruge den, det står helt frit for.

det er præcis det samme som sker når en bilforhandler sælger en bil vider, enten med eller uden de gamle plader.

• #14   18. dec 2011 *Aabenhuus *

det vil jeg også gerne se på skrift..

• #15   18. dec 2011 Det er ulovligt at vidre sælge en bil med nr. plader, hvis ikke bilen står i ens eget navn. Aabenhuus har ganske ret.

• #16   18. dec 2011 kom med jeres lovtekster, fordi I har ikke ret.

• #17   18. dec 2011 Morten S
    Kom lige med et bevis tak..

Kommentér på:
Sikreste måde ved omregistrering??

Annonce